Hallo, Mijn kleine meisje ligt nog steeds lekker in een stuit, als ze dat maandag nog steeds ligt dan willen ze haar handmatig gaan draaien. Wie heeft hier ervaring mee? groetjes, Miek
Hey! Vorige week hebben ze onze kleine ook 2 keer proberen te draaien. Alles zag er gunstig uit: de kleine was niet te groot, niet teveel/te weinig vruhtwater en placenta zit aan de achterkant van mijn buik. Eerst wordt er een hartfilmpje gemaakt van ongeveer een half uur. Je krijgt wat kussens onder je hoofd en knieën en je moet je vooral goed proberen te ontspannen. Het is best een vreemd gezicht, ze pakken je kleintje als het ware op, en proberen het te draaien. Na de draaipoging maken ze weer een hartfilpmje van een half uurtje. Ikzelf ervaarde het niet echt als pijnlijk, meer als vervelend. Helaas floepte onze kleine elke keer weer terug. Nu is zijn kontje al ver ingedaald en is een draaipoging niet meer mogelijk. Ik ga voor de stuitbevalling. Mocht dit om een of andere reden niet goed gaan, kunnen ze altijd nog een keizersnede uitvoeren. Groetjes!
dank je wel voor je reactie. Onze kleine meid is nog erg klein, ze weegt nu ongeveer 1600 gram dus dat is redelijk gunstig voor een draaipoging hoewel ze daardoor ook veel ruimte heeft om gewoon lekker weer terug te draaien..... Omdat ze zo klein is is een stuitbevalling waarschijnlijk voor haar te zwaar dus wordt het vermoedelijk een keizersnede. Gewoon nog even afwachten, misschien kiest ze maandag wel eieren voor haar geld en draait ze zich snel om. Nu voel ik haar koppie nog lekker tegen mijn ribben aan zitten.