Kattenpoep

Discussie in 'De lounge' gestart door Jebb, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jebb

Jebb Niet meer actief

Hoi,

In onze plantenbak hebben wij giga veel kattenpoep. Het stinkt, is smerig en vooral ook asociaal.

Ik heb al azijn door de tuin gegoten, maar dit helpt -met geluk- een dag. En om iedere dag nou een fles azijn erin te mikken, slaat ook nergens op.
    Nu wil ik morgen de hele plantenbak bedekken, zodat het voor die beesten niet meer aantrekkelijk is voor een grote boodschap.. ik twijfel tussen (mooi) grijs grind of (goedkopere?)cocosdoppen. Onze tuin is helemaal nieuw en eigenlijk vind ik het zonde om er (door anderen) nog meer in te investeren. Tegen de losse plantenbakken hebben ze aangesproeid, dus deze zijn al helemaal aangetast op de plasplekken. En de plantenbak is echt bezaaid met kattenpoep.

Nu lees ik verschillende ervaringen. Dus bij deze de vraag aan jullie.

Wat doen jullie tegen kattenpoep in de tuin/plantenbak?

2. Veera

Veera Niet meer actief

Je hebt toch van die kattenkorrels/kattenschrik weet niet hoe t precies heet ;) om katten te weren

3. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Grind zou ik niet doen, katten kunnen dat fijn vinden (mijn kat bijvoorbeeld). Ik zou koffieprut in je plantenbak gooien. Katten vinden dat verschrikkelijk en voor je planten niet schadelijk. 😊

4. Boedah

Boedah Niet meer actief

Je zou ook kattenschrik kunnen halen bij action.

Stinkt wel heeeel erg :D

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zou een superwaterpistool kopen en mikken!

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.799
    9.314
    113
    Gelderland
    Je zou tijdelijk saté prikkers in de bakken kunnen zetten? Na een tijdje is het plekje vaak wel vergeten. Alleen oppassen met kinderen in de tuin. Onze katten komen ook buiten en doen hun behoefte gelukkig meestal in onze tuin. Alleen plast de buurkat regelmatig onze meubels onder.. Blijft idd vies maar als ik ze zie jaag ik ze altijd weg! Eventueel met de tuinslang (en dan niet vol op de kat natuurlijk ;).. )

7. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Dat probeer ik ook maar zodra me deur open gaat zijn ze al weg, en vaak gebeurd het als je het niet ziet.
    Ik heb al verschillende dingen geprobeerd helaas nog niks gevonden wat werkt. Hier kan ik elke dag wel poep uit de planten bakken halen 😠😠

8. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik zou eens kijken voor zo een kattenverschrik ding. De buren hebben er eentje die geeft een bepaalde piep af zodat ze wegbkijven. Hun vinden het erg prettig en mijn tuin lift hier lekker op mee😁

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een dikke laag Cocos doppen helpt wel, maar een dunne laag vinden ze soms nog fijn om in te spitten.

We hebben hier ook veel last van buurt katten, overal pies geur... En poep... Ik loop regelmatig te scheppen. Bah. Koffie grit werkt ook wel even trouwens hoor, vinden ze niet fijn. Of vierkantjes gaas spannen.

10. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Zou kattekorrels kopen
    Is niet schadelijk, maar de beestjes blijven wel weg
    Hier ern groot succes (op grindpad )

11. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Satéprikkers in de aarde steken werkt hier ook heel goed!

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.177
    35.845
    113
    Hier werkt niks. Hebben zelf een kat en die trekt zich er ook niks van aan, maar die poept tenminste niet in de voortuin, maar altijd in de kattenbak (denk ik haha). de katten van de overburen zitten altijd in de voortuin. Er ligt grind, maakt niet uit. Kattenschrik gekocht, maakt niet uit. Satéprikker en cacaodoppen hadden de buren geprobeerd, maar eerlijk, ik zag mijn kat er rustig in rollen. Ook zo'n piepapparaat schrikt ze niet af. pff.

13. Nobely

Nobely Actief lid

13 nov 2015
    442
    1
    18
    NULL
    NULL
    Toen wij nog "tuin" hadden (nu ligt alles dicht betegelt) hebben we er ook een laag cacaodoppen op gegooid. Daarna geen kat meer gezien in de tuin.

Je moet het dan van de zomer wel goed nat houden anders waait alles weg mocht het een beetje winderig zijn.

Anders inderdaad sate prikkers, of van die plastic vorkjes in je bakken zetten.

14. daanvld

daanvld Actief lid

22 okt 2015
    149
    0
    0
    Schiedam
    Kat weg hebben ze bij action. ben blij dat mijn monsters niet buitenkomen dus ook niet voor overlast bij andere zorgen

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn buren hebben het ook gehad, echt verschrikkelijk, ik kreeg knallend koppijn van die piep. Gelukkig hebben ze hem verwijderd!

Hier gooi ik koffie in de tuin, geen drap, gewoon filterkoffie, met een beetje regen is dat vanzelf drap. Werkt heel goed!

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Pffff praat me er niet van.
    Hier ook veel last van katten en niet meer weten wat ik verder nog kan doen. We hebben alles betegeld, maar je ziet vaak katten sproeien tegen dingen aan, ook tegen de glijbaan of ander speelgoed van mijn dochter. Lekker fris. ;)

En vanmorgen weer een hoop stront van de tegels opgeruimd. :x

Heb al vanalles geprobeerd, dat kattenschrik-spul. Zelfs 30 euro betaald voor zo'n speciaal kastje aan de muur, maar dat hielp voor geen meter, die katten bleven gewoon komen.

Weet niet meer wat je er tegen kunt doen...

Deel Deze Pagina