Migraine 'kater'

Discussie in 'De lounge' gestart door itakepictures, 16 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Zo nu en dan heb ik last van migraine, en neem dan Excedrin in om de aanval te bestrijden. Dat helpt opzich goed (niet meer overgeven, veel minder hoofdpijn) maar die migraine kater daarna.. holymoly! Ik voel me daarna 2-3 dagen heel moe, prikkelbaar, zwak, enorme honger, behoefte aan vet eten. Is er ook iets om dat tegen te gaan, of gewoon uitzitten?

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Wat grappig dat dat zo kan verschillen. Ik heb juist na de migraine echt heel veel energie ik kan dan wel een gat in de lucht springen als het voorbij is. ( ik mag geen medicatie vanwege mijn eigen medicatie, horror.)

Ik zou gewoon lekker vet eten, ik zou tegen mezelf zeggen dat ik dat verdien. :roflmao::|

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.452
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb precies hetzelfde, heb het gelukkig niet 2-3 dagen maar wel dezelfde dag en de dag erna. Heb dan heel veel zin in een BigMac menu wat ik anders nooit eet. Ik bak mij dan vaak een grote omelet met kruiden, ui, champignons en kaas, dat vult ook goed en stilt mijn vette trek.

4. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Dat herken ik, dat heb ik ook. Helaas duurt die kater bij mij erg lang, best irritant eigenlijk.
    Er gebeurd nogal wat in je lijf en vlak de medicatie ook niet uit.
    Goed luisteren naar je lichaam en rustig aan doen, niet meteen te veel willen.

5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Dat heeft echt te maken, dat je lichaam zoveel energie heeft ingeleverd. Heftig hoor.
    Mijn man heeft dat ook zo erg, hij is overgestapt naar neusspray, die is binnen 3 uur weer op de been en dan nog een dagje rustig aan, terwijl hij met pillen echt 2-3 dagen moest bijkomen.

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.273
    25.745
    113
    Ik neem ook excedrin tegen migraine en heb ook wel een beetje een katergevoel, maar vervelender nog vind ik dat mijn maag echt niet blij wordt van die pillen. Ik krijg daar echt last van: misselijkheid, brandend maagzuur. Dus nu neem ik voor de excedrin altijd omeprazol 20 mg, en dat helpt dan wel weer wat. Maar ik zou eigenlijk eens naar de huisarts moeten gaan voor echt goede migrainemedicatie.

7. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Klinkt interessant die neusspray! Op recept of vrij verkrijgbaar?

Ik vind het nu vooral zo vervelend om elke keer echt een paar dagen weinig te kunnen doen

8. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Ik ben vaak langer bezig met de "naweeën" dan de aanval zelf. Rustig aan doen en op je af laten komen, meet kun je er niet aan doen.

itakepictures vindt dit leuk.
  9. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb ook 2 dagen zo'n kater. Ik gebruik sumatriptan in combinatie met diclofenac zetpillen (normale mag ik niet slikken vanwege maagproblemen in het verleden).
    Vreselijk en ik eet gewoon lekker ongezond dan ;)

itakepictures vindt dit leuk.
  10. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Mijn man gebruikt imigran, op dokter recept
    https://www.efarma.nl/imigran-neusspray-10mg/14812541

Mijn man voelt een aanval opkomen ineens, dus dat wordt hij duizelig en moet hij spugen, als hij het neemt tijdens de duizeligheid, hoeft hij vaak niet meer te spugen.
    Wel ff licht uit en benen ophoog. (bv op het werk) en dan vervoer ik hem naar huis.
    paar uurtjes zijn bed in en weer een beetje op de klaver erna, wel brak hoor.

Wellicht hebt het bij jou?

11. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Als je niet te vaak migraine hebt, is dat geen probleem toch? hihihi

Deel Deze Pagina