Iemand dit ooit meegemaakt? Bij 16,5 en 18,5 (terugkomen want ze wilde 100% zekerheid geven) geslachtsbepaling gehad. Bij 16,2 jongen, (dus niet voor 100% maar ze zei toch zeker wel 99% want ik zeg zoiets niet zomaar. Maar je mag gratis terugkomen bij 18,5. Dus ik terug, lag de navelstreng precies op het geslacht, maar ze dacht wel een balzakje te zien. Dus ze bleef bij een jongen, nog steeds geen 100% maar nogmaals zoiets zei ze ook echt niet zomaar. Groot was dan ook de verbazing afgelopen dinsdag bij 20 weken echo. Nu ineens een meisje met echt 3 streepjes en nja.. Ben d'r best beduusd van.. Had mij na een tweelingmeisjes ineens ingesteld op een jongen en iedereen door het dolle heen (zou eerste kleinzoon worden aan beide kanten) Nu dus toch een meisje, wat als ik dat gelijk had gehoord helemaal geweldig zou zijn, maar nu voel ik mij toch iets van teleurgesteld ofzo.. En dat vind ik ook ontzettend vervelend want ik wil niet ondankbaar zijn.. Ze is gezond en daar gaat het om... Mja heeft iemand dit meegemaakt?
Je gevoel vind ik absoluut wel begrijpelijk. Helaas het nadeel van vroegere geslachtsechos. Vaak kunnen ze het goed zien, maar het geslacht is bij 16 weken nog niet helemaal klaar met ontwikkelen. Een meisje is ook heel leuk natuurlijk, maar je bent al een maand in de veronderstelling dat het een jochie wordt. Je moet dus echt even omschakelen. Snel de schattige babypakjes van je dochters erbij pakken!
Gho, mijn vriendin ging absoluut een meisje krijgen, wat bevestigd werd bij elke controle. Bevalt ze, blijkt het toch echt een jongen te zijn, die de eerste dagen roze kleertjes droeg, roze (zelfgemaakte dus niet te wisselen) doopsuiker had en even geduld moest hebben voor zijn naam. Het gebeurt écht meer. Ik snap je gevoel wel heel goed, je stelt je ergens op in en moet dan aan een nieuw idee wennen. Komt wel goed!
Dankje! Dus het is niet zo raar dat ik met m'n gevoel in de knoop zit... Gelukkig maar.. Voelde me nu zo ongeveer constant schuldig tov m'n kleine meisje in de buik.. Lief jullie reacties! 💖
Jeetje, kan me ergens wel voorstellen dat dit min of meer een shock is. Als je er al een maand vanuit gaat.. pff Absoluut niet hetzelfde meegemaakt, maar ik dacht dus echt dat ik een meisje zou krijgen. Zo overtuigd zelfs dat ik bijna (echt bijna) meisjeskleding aan had geschaft. Het was op niks gebaseerd en bij de 20 weken GUO bleek het dus ook een jongetje te zijn. Ik moest ook even schakelen. Expres daarna nog een pretecho laten maken want ik wilde héél zeker zijn dat het toch echt een jongetje was. Waarschijnlijk wen je er snel aan, maar kan me echt zo goed voorstellen dat het schakelen is.
Herkenbaar! Met 12 weken vroeg ik naar de Nub. Die zag eruit als een jongen. Dat hoorde ik graag, dus dat plantte zich behoorlijk vast in mijn hoofd. Met 16 weken zei ze... "kindje ligt niet stil, moeilijk te zeggen.. Ik zou denken een meisje, maar ik weet het niet zeker." Dat vond ik echt een tegenvaller. En ik had ook moeite met dat gevoel.. Ik merk dat ik alle voorbereidingen (naam, kamer) voor me uit heb geschoven. Ik heb pas over ruim een week de 20 weken controle en later in die week de echte 20wekenecho.. Dus over 2 weken weet ik het. Ik weet dat het geslacht eigenlijk niet belangrijk is, maar ik voelde de teleurstelling ook..
Ah dat is even schakelen... Maar je gevoel is heel begrijpelijk hoor. Ik dacht echt dat wij een derde meisje zouden krijgen. Dus toen wij met 14 weken hoorden dat het een jongetje werd moest ik daar echt even aan wennen. Maar al snel waren we dolgelukkig. Maar als ik daarna met 20 weken zou horen dat het toch een meisje is, oeh dan zou ik ook echt even moeten slikken denk ik... Neem de tijd om te wennen aan het idee. Heb je nog een 3D echo gepland staan? Misschien is dat een idee om te kijken naar het mooie snoetje van jullie meisje? Ik hoop dat de omgeving een beetje lief is met opmerkingen. Hier kregen we vanaf het moment van bekendmaken van de zwangerschap van alle kanten te horen dat het nu toch echt wel een jongetje zou zijn. Opmerking na opmerking na opmerking. Ik kreeg gewoon bijna medelijden met de baby als het een meisje zou blijken te zijn. Echt niet leuk. Hoop dat ze voor jullie net zo blij zijn met een kleine meid!
Ahhh wat een fijne reacties... Ik hoop dat ik er volgende week echt gewend aan ben... Maar ga ik maar gewoon vanuit.. Was echt m'n droom ooit een jongen te hebben, en als dat dan eerder 2x bevestigd wordt en dus toch weer een meisje, is dat ff slikken idd... Maargoed.. Krijgen m'n tweeling dametjes een klein zusje... Ook hartstikke leuk... Vind het voor m'n man alleen ook wat sneu.. Hij verheugde zich denk ik nog meer op een jongentje sinds we dat hoorde 😉 Mja geen voerbalvelden/auto's/stoere jongensdingen voor ons...(even de clichés opgenoemd) Nogmaals fijn dat ik even m'n hart kon luchten.... ❤️
Ja dat is wel even omschakelen.. Heb je toevallig ook foto s van die echo s ben d'r wel benieuwd naar.
Ben ook wel benieuwd naar de foto's! Je gevoel nu mag er even zijn hoor. Niet schuldig over voelen. Eenmaal geboren ben je waarschijnlijk toch op slag verliefd. Jongen of meisje. Hier nu ook zwanger van de derde en heb al twee jongens. Omgeving denkt/ vindt dat dit echt een meisje moet zijn. Nub neigt naar een meisje, maar ga er maar niet van uit. Weet nu nog niet hoe ik zal reageren als het een derde jochie blijkt, maar maak me nog het meest druk om mijn omgeving. Hoe dan ook, het komt goed. Denk maar aan alle leuke kleding van jr meiden nu die zusje kan gaan dragen
Herkenbaar hier ook gehad. Met 17 weken een jongen en met 20 weken en meisje. Ik moest ook even wennen want dacht ook inderdaad drie weken dat we een jongen zouden krijgen. Komt wel goed, ik was er snel aan gewend!
Dat hoor ik nou eht nooit!! Van een jongen naar een meisje. Zag je niet zelf gewoon een piemeltje dan?
Komt veel vaker voor hoor. Heeft met ontwikkeling van het geslacht te maken. Bij 12 tot 14 weken hebben jongens en meisjes nog een uitsteeksel. Geslacht is zich dan nog aan het ontwikkelen. Bij de een gaat dat sneller dan bij de ander. De zogeheten nub wordt bij een meisje een clitoris en bij een jongen een piemel.
Bij echo's met 16 en 18 weken verwacht je idd dat het dan wel te zien is, dat is ook niet erg vroeg voor een geslachtsbepaling. Ik snap je gevoel van teleurstelling hoor. Ik was ervan overtuigd dat we een tweede meid zouden krijgen, bleek toch een jongetje te zijn. Ik heb best een paar dagen nodig gehad om te schakelen. Je moet toch afscheid nemen van een beeld, een toekomstgedachte, die je al gevormd had. Ik vond het erg moeilijk om al die meisjesbabykleren van dochter weg te moeten doen. Maar na een paar dagen helemaal gewend, en helemaal in love met ons mannetje!
Ik zag met 15 weken een groot uitsteeksel. Er was geen twijfel over... Ik ben benieuwd of mij dit dan ook kan overkomen bij de 20 weken echo.
Met 15 weken zagen wij ook een groot uitsteeksel, maar bij 20 weken toch over duidelijk een meisje! Echt wel even omschakelen, maar klopte wel bij ons eigen gevoel van een 2e meid op komst!
Hier bij 16 weken 98% een jongen, bij 20 weken duidelijk een meisje. Durft het na 3 weken nog niet helemaal geloven maar zal wel moeten
Hier ook bij 16 weken zeker weten een jongen, nu bij 20 weken toch echt een meisje..... Ik vind alles prima, maar mijn lijf is het er nog niet helemaal mee eens geloof ik. Die was er toch echt van overtuigd dat het een jongetje wordt....
had ik ook, ik dacht bij de eerste een meisje, nee was een jongen en toen ow bij de 2e een meisje. nope hahaha... had echt zoiets van, nouuu... teleurgesteld is een groot woord. Maar begrijp je gevoel. Heb nu 2 jongens en zou voor geen goud willen ruilen. Maar iedereen zeg dan als het maar gezond is, dat is ook zo, maar je mag echt wel even balen hoor.