wie heeft ervaring met het zelf verkopen van je huis (dus zonder makelaar!)

Discussie in 'De lounge' gestart door duveltje, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    De knoop is doorgehakt; we gaan ons huis te koop zetten!! Ik heb al met 2 makelaars een gesprek gehad, maar steeds bekruipt me het gevoel: waarom verkopen we eigenlijk niet zelf....

Wie heeft hier ervaring mee en waar moeten we op letten?

Het onderhandelen durven we wel aan ;):D, maar de officiele afhandeling bijvoorbeeld, hoe doe je dat?

kortom: wie heeft er tips en trucs!!

2. koala28

koala28 Niet meer actief

We hebben ons huis te koop staan via Makelaarsland. Bezichtigingen doen we zelf. Makelaarsland helpt je met het onderhandelen, opmaken koopakte etc.
    Wij zijn er erg tevreden over.

3. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    een vriendin had het idd ook al over makelaarsland. Zal vanavond eens googelen! Maar hebben jullie je huis dan ook op funda staan?

4. koala28

koala28 Niet meer actief

Ja, ons huis staat op Funda. We doen ook altijd mee met open huizen van NVM.
    Wij hebben de foto's zelf gemaakt maar je kunt ook een fotograaf inhuren (bied Makelaarsland ook aan).

5. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wij hebben ook ons huis via zo'n doe het zelf makelaar verkocht. Idd zelf de bezichtigingen doen en de officiele overdracht is natuurlijk bij de notaris. Je krijgt bijv bij makelaarsland ook wel veel informatie mee met hoe je het moet aanpakken.
    Wij hadden wel extreem veel geluk dat de eerste kijker onze flat kocht.

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maak aub wel goede foto's want ik kan het echt zien als mensen het zelf gedaan hebben:vre-se-lijk. Hier in het pand staat zo'n woning al enorm lang te koop en ik denk echt omdat ze hun huis niet goed weten te presenteren.

Ik heb er ook over nagedacht maar we hebben uiteindelijk toch voor een makelaar gekozen. Wat betreft contracten enz zijn er wel standaard formulieren her en der beschikbaar.

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik heb er ook aan gedacht hem eerst zelf te verkopen. Maar toch voor een makelaar gekozen. Dan is alles geregeld en verzekerd. En ik vind het een voordeel dat ik juist er niet bij ben bij de bezichtigen. Die blijven nu gewoon neutraal en mensen kunnen zeggen wat ze er van vinden zonder dat ze mij kweten ;) Mijn ouders hebben het huis via via gekocht en bij hen heeft de hypotheek verstrekker de akte opgemaakt.

Ja en het is toch echt handig een fotograaf te hebben die weet hoe je huizen moet fotograferen. Mijn buren staan ook te koop en als je de foto's ziet zou je niet zeggen dat het 2 exact dezelfde huizen zijn!

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ik ga mijn huisje ook zelf verkopen..
    Probeer het eerst alleen via de kranten, en een bord in de tuin en advertentie op mp ofzo..
    Verder handel ik alles af via de notaris waar we ook het huis gekocht hebben.
    Over 2 weken gaat t in de verkoop.. zal mij benieuwen hoe het allemaal gaat!

Spannend hoor:)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar zijn er zoveel mensen die naar huizen zoeken op bijv. marktplaats? Ik kijk eigenlijk alleen op funda.

10. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Toen wijzelf om een huisje zochten, hebben wij ook op marktplaats gekeken onder andere.. Dusja, de een denkt er wel aan en de andere niet:)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Misschien moet ik er ook eens kijken dan. :D

Deel Deze Pagina