Hallo dames! Vanwege zwangerschaps diabetes zal ik volgende week worden ingeleid. Vandaag is geconstateerd dat er nog geen verweking/ontsluiting is dus maandag gaan ze een ballon plaatsen om dat te bewerkstelligen. Wie heeft er ervaring met een inleiding en dan met name met de ballon. Hoe lang duurde het en hoe heb je het ervaren? Ik weet natuurlijk dat deze vragen totaal niet relevant zijn gezien elke bevalling compleet anders zal verlopen. Toch lijkt het me fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn.
Jeetje, het voelt echt als vorige week dat wij samen in het IVF topic zaten zeg Ik heb geen ervaring, maar wil je een hart onder de riem steken en heel veel succes wensen!
Awh ja echt he! Jij ook al over de helft! Gaat snel joh. Hoe voel je je? Kleine helemaal goed gekeurd?
Hier ballon gehad. Plaatsen vond ik heel naar. Hij deed ook zijn werk niet. De dag erna gel gekregen omdat ik geen ballon weer wilde. Dit werkte ook onvoldoende. Na de tweede dosis gel kwamen de weeën op gang. 36 uur later is zoontje middels keizersnee geboren. Hier heeft het inleiden tot de geboorte bijna 3 dagen geduurd. Ik zat ook nog potdicht. Had ook zwangerschapsdiabetes wat de placenta had aangetast dus vandaar de inleiding.
Zo snel he de tijd (ik voel me oud nu ), ik voel me echt super, bijna geen klachten en geniet ontzettend van het zwanger zijn. Kleintje is helemaal door de APK en doet het goed. Zo spannend zeg, dat jij jullie man binnenkort mogen gaan ontmoeten. Nog een paar dagen <3. Ik ga voor jullie duimen!
Ja heb een ballon gehad Na een uur knalde die eruit en binnen 4 uur was onze dochter er Ben verder dus niet ingeleid alleen de water ballon gehad
Super dat het zo goed gaat! En ook een jongetje wat leuk! Daar konden we toen de tijd toch alleen maar van dromen en kijk ons nu. Bijzonder he! Lief dat je even een berichtje stuurde!
Ogjee niet echt een succesverhaal dus! Nouja uiteindelijk wel een prachtig kindje dus een succes is het altijd maar klinkt niet echt fijn! Hopelijk gaat het bij mij allemaal wel vlotter.
Ik had al 1 cm ontsluiting maar dat is niet voldoende voor een inleiding. Dus 's ochtends rond een uurtje of 10 de ballon gekregen. Van het zetten zelf niets gemerkt. Was wel een beetje vol van onderen want ik had ook een katheter. Uiteindelijk werd hij de volgende ochtend verwijderd en bleek ik voldoende ontsluiting te hebben (2/3 cm) om vliezen te breken. En precies 12 uur later is onze dochter geboren.
Voor de 37 weken een ballon gehad. Alles nog dicht. Volgens mij heb ik 3x een ballon gehad, 2x een hormoontveter, dag rust en dag erna ballon en veter samen. Precies na een week was er net voldoende ontsluiting om vliezen te breken (toen precies 37 weken)
Vandaag dus inwendig onderzoek gehad en sindsdien is het enorm onrustig. Buikpijn,bruin verlies en de baby is erg druk. Herkennen jullie dit?
Ik zou eigenlijk een ballon krijgen maar had die avond al 2 cm ontsluiting. Ben naar huis gestuurd zonder plaatsing van een ballon en mocht de volgende ochtend terug komen om de inleiding te beginnen. Volgende ochtend had ik nog steeds 2cm ontsluiting en hebben ze direct mijn vliezen gebroken. Weeen kwamen echter niet op gang en na 1,5 uur heb ik weeenopwekkers gekregen. Daar ging het wel van werken... Totaal vanaf breken van de vliezen tot bevalling heeft het 9 uur geduurd (waarvan 45 min persen). Heel veel succes alvast!!
Op de avond dat ik mijn ballon zou krijgen had ik ook bruin verlies en buikpijn. Bleek uiteindelijk 2cm ontsluiting te hebben en de volgende dag is de bevalling ingeleid.
Niet een heel erg succes verhaal.. Ballon gekregen met 40+6, zat nog potdicht. Plaatsen vond ik erg naar. Hele dag en nacht onrustige buik gehad, dus had wel verwacht dat het iets zou hebben gedaan. Helaas helemaal niks. Met 41 opnieuw een ballon gekregen, met 41+1 was mijn bmm bijna helemaal verweekt en had ik 2 cm ontsluiting, waarop ze mijn vliezen konden breken. Mijn bevalling verliep niet heel soepel, de wee opwekkers deden grotendeels niet wat ze moesten doen, had soms continue weeën en soms even helemaal niks. Uiteindelijk zijn ze wel regelmatig gekomen. Vliezen werden in de ochtend om 7 uur gebroken, om 11 uur 's avonds is ze geboren. Ik wil je absoluut niet afschrikken met mijn verhaal, hoop dat het bij jou beter zal verlopen. Hopelijk is de boel verweekt en is een ballon niet nodig!!!
Doe je niet hoor! Ben wel zo realistisch om te weten dat de ene bevalling gewoon gemakkelijker verloopt dan de ander. Met of zonder inleiding. Hoop inderdaad dat maandag blijkt dat de ballon niet nodig is! Maar ik ga er maar wel van uit om teleurstelling te voorkomen.
@Panter heb jij toevallig ook een hsg gehad? Voelt de ballon van het inleiden een beetje hetzelfde als de ballon van de hsg? Hsg was hier echt een traumatische ervaring. (Dichte eileiders) maar die pijn begon pas bij de contrast vloeistof dus die ballon viel reuze mee.
Nee geen hsg gehad bij bewustzijn... Dus geen idee hoe dat voelt. Wat ik heel naar vond aan die ballon was dat ze zo moesten poeren en duwen om hem in te brengen. Ik had de verwachting dat ze de eendebek erin deden, de katheter erin stopten en dan de ballon op zouden vullen. Zo gepiept dacht ik. Helaas duurde het twee uren en 4 verschillende gyneacologen/arts assistenten en veel gepoer en pijn. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik vaginistisch ben dus dat het daardoor ook niet soepel ging. Maar het viel me enorm tegen. Daarna zo'n pijn in m'n poenani dat ik de volgende dag het herplaatsen heb geweigerd.