Wie heeft ervaring met inleiden van de bevalling door een ballon?

Discussie in 'De bevalling' gestart door indy90, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Inderdaad dan niks. Als de ballon eruit is, dan heb je voldoende ontsluiting vaak. Maar dan hoef je er niets mee!
    Heel eerlijk? Als ik mocht /had kunnen kiezen was ik graag naar huis gegaan. Je loopt anders doelloos op die afdeling, om de zoveel tijd aan het ctg omdat dit protocol is. En mocht je toch uit jezelf weeen krijgen, hoef je ook niet met grote spoed daarheen.
    Als daar een reden voor zou zijn, dan zou je niet eens naar huis mogen met ballon.
    Die bedden liggen ook niet echt lekker in het ziekenhuis haha

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Nee als je het zo bekijkt klinkt het inderdaad fijn om naar huis te gaan. Maar ik denk anderzijds weer dat ik thuis geen oog dicht doe en hele tijd gestresst ben. Plus als ik blijf pakken ze me misschien in de ochtend weer heel vroeg op. Maar ik ga gewoon kijken wat de situatie is maandag en aan de hand daarvan beslissen wat me fijn lijkt.

3. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Dat verschilt waarschijnlijk per ziekenhuis? Bij ons ziekenhuis moet je sowieso om 7u melden en gaan ze aan de slag.
    Waar denk je dat je over gestresst raakt? Je kan snel in het ziekenhuis zijn natuurlijk, of je kan altijd de afdeling bellen.
    Voor mij weegt mee dat ik sowieso veel liever thuis ben en kindjes zijn thuis. En ik lig liever wakker naast mijn man in bed als in een kaal ziekenhuiskamertje waar ze regelmatig ff komen kijken of je wel slaapt enz. Maar goed dat ben ik!

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

(Nog) geen ervaring met inleiden, dit keer is dat een optie. Maar ik zou zeker tussendoor naar huis gaan als dat mag! Lekker even thuis in je eigen bed!

En dan de volgende ochtend nog even onder je eigen douche en dan hoppa naar het ziekenhuis!

indy90 vindt dit leuk.
  5. NonnieMa

NonnieMa Actief lid

23 jun 2015
    363
    296
    63
    Hier bij de eerste een ballon gehad omdat ik 41+6 was en nog helemaal dicht zat. 11 uur later viel de ballon eruit en had ik 4 cm ontsluiting en weeën. Nog 9 uur later was onze zoon er. Ik ben achteraf heel blij dat het alleen een ballon is geweest en verder geen hormonen ofzo. Zeker een positieve ervaring dus :thumup:

En het plaatsen zelf, kan ik me niet eens echt herinneren, dus viel reuze mee.

6. deirdre

deirdre Actief lid

18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    ik word nu ingeleid. ballonnetje is geplaatst . voelde wat vervelend aan.
    wat bloeden ook erna. beetje het gevoel van een pijnlijke menstruatie .
    erna hartfilmpje .daarnet in bad gegaan met dat ballonnetje .
    we brengen de nacht hier in het ziekenhuis door omdat we anders op en neer moeten met de spullen.

7. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Spannend zeg. Succes hoor!

8. Lovebunny

Lovebunny Actief lid

13 sep 2017
    111
    103
    43
    Vrouw

Hier teken ik voor!!

Ze gaan bij mij as donderdag de ballon plaatsen ivm zwangerschapsdiabetes. Wel had ik vorige week 1 cm ontsluiting dus hoop dat het zetten niet al te pijnlijk wordt.

Deel Deze Pagina