Wat zijn jullie ervaringen met strippen?

Discussion in 'De bevalling' started by Dot, Nov 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Woensdag wordt ik gestript met 41.2 weken.
    Ik lees er wel wat over op internet, maar niet de "echte" verhalen.
    Ik kijk er niet echt naar uit.... Maar hoop nu eindelijk wel te gaan bevallen;)

Mijn vragen zijn:
    Hielp het, bracht het iets op gang? Wanneer kun je iets merken?
    Doet het pijn, hoe voelt het?
    Hoelang duurt het ongeveer?

Heel erg bedankt voor de info.

2. Boncuk

Boncuk Actief lid

May 11, 2011
    174
    0
    0
    op een wolk
    Ik ben gestript met 40.3
    ja een lekker gevoel is het niet je moet proberen te ontspannen.

Nadat ik gestript ben had ik wat krampjes (ongi gevoel)
    2 dgn later ben ik bevallen. Geen idee of het door het strippen is gekomen.

Maar m'n schoonzus is op de zelfde dag bevallen als dat ze gestript is dus ik denk wel dat het effect kan hebben.

3. Iefie

Iefie Niet meer actief

Bij mij hielp het de eerste keer niet de tweede keer wel, namelijk een dag later bevallen.
    Het schijnt dat strippen succesvol is geweest als binnen 48 uur de bevalling begint. Strippen kan alleen als er al iets ontsluiting is.
    Het deed bij mij geen pijn, maar het helpt zeker als je je kunt ontspannen. Het duurt ook niet lang, denk niet eens een minuutje. Ze woelen alleen de vliezen los van de baarmoederwand (niet breken van vliezen!). Succes, hopelijk werkt het bij je!

4. sSanneke

sSanneke Actief lid

May 21, 2010
    196
    0
    0
    Bij mij heeft het de tweede keer geholpen, toen met precies 40 weken gestript.
    En inderdaad, als jij je een beetje kan ontspannen dan valt het heel erg mee. Gewoon beetje naar gevoel.

Ik kreeg gelijk erna al wel harde buiken maar geen pijnlijke. Na een paar uur kwam er af en toe een pijnlijke tussendoor. 's nachts gewoon goed geslapen. Werd nog wakker en had toen nergens last van dus flink balen. Maar werd om 05:30 wakker met gelijk flinke harde buiken om de 5 minuten. Toen heeft het doorgezet.

Succes!

5. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wordt straks gestript (als het lukt). Zal laten weten wat mijn ervaring gaat zijn!

6. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0

Ja graag laat het weten!:)

Bedankt voor jullie ervaringen, ik hoef er dus niet zo tegenop te zien.;)

7. sSanneke

sSanneke Actief lid

May 21, 2010
    196
    0
    0
    Nee helemaal niet, ik dacht alleen maar maak de boel maar lekker los en laat het maar beginnen:p

8. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0
    Ik ben 2 keer gestript,bij alle twee die nacht/ochtend bevallen.

9. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0
    o ja op mijn verzoek.

10. Happymam

Happymam Fanatiek lid

Feb 7, 2009
    1,251
    306
    83
    ik ben bij m'n laatste zwangerschap gestript bij 40+4.
    Toen ik voor controle bij de vk kwam had ik al 4 cm ontsluiting. Ze heeft me toen gestript, ik vond het een ongemakkelijk gevoel, maar niet écht pijnlijk. Het strippen duurde niet lang, denk 2 minuutjes ofzo. Dat was om 14.00 uur. De rest vd middag een beetje vreemd gevoel in m'n bekken gehad, soms dacht ik dat het begon, maar dan weer een uurtje niks, dus geen serieus begin vd bevalling. Maar helemaal rustig ook niet. Tot 19.00 uur, toen kreeg ik een echte wee, en daarna elk kwartier weer 1. Dit duurde zo'n 2 uur, daarna kwamen de weeen wat vaker, en heb ik de vk gebeld, die kwam om 23.00. Ik had toen 6 cm onstluiting, ze heeft toen haar spullen klaar gezet, en daarna m'n vliezen gebroken, en toen is hij heel snel geboren. Dus hier heeft het wel geholpen, net dat laatste zetje om het op gang te brengen

11. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had het je graag laten weten maar ik zit nog potdicht! Dat zie je maar zelde met deze termijn zo dicht als ik zit zei de vk..... Pff schiet lekke rop zo :p

12. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0

Ooooh ik hoop het zo! :)

13. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Ach.................. ;)
    Misschien krijg ik morgen hetzelfde te horen, ik laat het weten...

14. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben gisteren gestript (41+1) en het viel mij reuze mee.. ik zag er ook wel een beetje tegenop, maar echt pijn doet het niet hoor!

had meteen behoorlijk wat bloedverlies, maar dat scheen ook normaal te zijn. Bij mij heeft het nóg niet geholpen, maar wie weet gebeurt er vannacht wat ;) Gisteravond dacht ik wel dat het begonnen was, maar dat was vals alarm. Vannochtend wel mijn slijmprop verloren, dus ben benieuwd! Succes morgen en inderdaad proberen ontspannen en even ergens anders aan denken. Hopelijk werkt het bij jou wel meteen en ga je morgen bevallen!

15. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Spannend babywens! hoop voor je dt t snel begint!:D

16. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Bloedverlies had ik nog niet gelezen ;)
    Lijkt me wel weer een beetje eng....

Je bent 1 dag verder, langer dan Sinterklaas duurt het toch niet meer...:D
    Succes!

17. babywens2011

babywens2011 Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    2,056
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ohnee hoor, bloedverlies hoort erbij ;) is opzich ook wel logisch, want ze gaan flink woelen daar vanbinnen! hahah

ja ik zag het ook inderdaad.. nou als alles tegenzit word ik pas 5 december ingeleid :( en dan kan het dus nog wel 1 of 2 dagen duren, dus er is een mogelijkheid dat ik pas na 5 december beval (wat ik dus echt niet hoop) vind het niks om zo ver over tijd te lopen..

18. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook bloedverlies terwijl ze alleen maar gevoeld heeft. Dus geloof best dat als ze je echt strippen dat het nog wel wat meer is. Nu toch ook al een inlegkruisje vol.

19. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Dan zal ik wat meenemen van maandverband, goed om te weten...

20. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Hielp het, bracht het iets op gang? Wanneer kun je iets merken?
    Nee, gelijk na de tijd had ik menstruatie achtige krampen. Die trokken weg na 4 uurtjes..Daarna niks meer.
    Doet het pijn, hoe voelt het?
    Het deed bij mij geen pijn maar prettig is het ook niet.
    Hoelang duurt het ongeveer?
    2 minuten?

Share This Page