Hoi allemaal, Ik heb een vraagje: Afgelopen vrijdag had ik mijn 4e iui behandeling. voor de behandeling stond het zaad van mijn vriend een half uur nadat het werd gebracht door de laborant op ons te wachten.(volgens de gynaecoloog wel warm op een la) Tijdens de 3e iui moesten we ook wachten en toen stond het een kwartier op de toonbank te wachten. Ook laat de gynaecoloog mensen voor nadat het zaad al is gebracht! heeft dit geen voorrang?! Ik vraag me af hoelang het zaad bewaard mag worden na opwerking en of jullie hier ook klachten over hebben? Ik heb altijd het gevoel dat het nog weinig nut heeft na zolang wachten. Ik ben benieuwd naar jullie antwoord! Alvast bedankt! Groetjes Zylly
Ik kan je daar helaas niet mee helpen. Ik zag bij ons het potje verdwijnen als we m in leverden, en n spuitje terug komen als ik met mn benen in de beugels lag. Wat ze daar tussendoor met t kwakkie doen, geen idee...... Misschien volgende keer aankaarten in t gesprek met jou gyn.
Dat het zaad even staat is geen probleem hoor! Het zit in speciaal medium (= een vloeistof) waarin de zaadjes zich helemaal top voelen. Geen stress dus, het kan echt geen kwaad.
Het kan geen kwaad hoor. Ook als je een half uur moet wachten nadat je het zaad al hebt opgehaald, is de kwaliteit niet minder geworden. Na een half uur gaat de kwaliteit wel achteruit. Maar zolang het op temeratuur blijft is er niets aan de hand. Hopelijk is het deze keer raak!
Volgens mij kan het idd geen kwaad als het maar op temperatuur blijft. Wij moesten voor bewerking naar een lab in het andere deel van het ziekenhuis half uur rijden. Ik heb het onder mijn shirt gedragen tot wij weer bij ons eigen zkh waren. Maar een kwartier zo op de toonbank lijkt mij niet goed.
hoi! bedankt voor jullie reacties! geeft me meteen een beter gevoel over de behandelingen in dat ziekenhuis. zolang het dus maar op temperatuur blijft. brabbel 1988: ik zal het inderdaad even vragen aan me gyneacoloog, dan letten ze er misschien ook de volgende keer beter op! bedankt iniedergeval!