klein eetmonstertje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mona23, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mona23

mona23 Niet meer actief

Mijn zoontje van 2 kan 's morgens geen genoeg krijgen van boterhammen, als ik hem zou laten zou hij zo 3 boterhammen opeten. Hij eet het liefste zoet ( hagelslag,pasta e.d) en laat de korstjes wel liggen. Hij lust ze wel, maar eet ze gewoon niet op
    Hebben meer peutertjes dit, zoveel eten?

Op het CB las ik in een foldertje dat 2 boterhammen voldoende moest zijn ;)

Overigens heeft hij dit niet met warm eten, dit is drama...

2. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    wauw zullen we ruilen hahahaha, die van mij is echt drama hier:p sinds kort wil hij ook zijn ochtend fles niet meer en een boterham gaat er alleen half in als hij echt erge honger heeft en met avond eten is dit hetzelfde, hoewel dit ietsje beter gaat sinds ik de groenten weer pureer. Maar is niks om je zorgen over te maken toch hihi, mssn heeft hij sochtend wel extra honger omdat hij savonds niet voldoende wil eten? Gewoon lekker laten eten joh;)

xxx

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    niet elk kind is hetzelfde natuurlijk. Zo heeft de een voldoende aan 2 boterhammen en wil de ander er 3 of 4 ;)
    Als ie niet te dik is dan zou ik hem gewoon lekker zn 3 boterhammen laten eten.

Misschien kan je plakje worst of kaas uit het vuistje laten eten? Went ie toch een beetje aan wat hartigs bij de boterham

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier is de tweede een hele goeiie eter wij moeten hem remmen anders gaat hij gewoon door zo ook met de warme maaltijd
    bijna alles gaat erin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (en eigenlijk nooit geen gestress aan tafel met onze 2 kereltjes daar ben ik erg blij om)

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier een bijna kleuter die het al jaren doet.`s morgens eet ze 2 a 3 boterhammen en `s middags ook 2 a 3 Meestal 4 a 5 boterhammen op een dag (overigens is het wel zo als ze `s morgens veel eet, dan eet ze `s middags minder brood). Hier is wel de regel dat ze pas een nieuwe boterham krijgt als de korstjes van de boterham op zijn. Deze regel gaf even gedonder, maar aangezien mama consequent blijft eet ze de korstjes ook gewoon op. Logisch dat hij meer boterhammen eet als hij de korstjes laat liggen zoveel blijft er dan niet over van de boterham.

Avondeten is al jaren een ramp, ze eet bijna niets. Maakt ook niet uit om haar minder brood te geven, ze eet gewoon niet (en gaat dan ook gewoon afvallen). Broerlief begint nu ook de groente eruit te vissen en weg te gooien verder eet hij (nog?) wel goed en gepureerde groente merkt hij ook nog niet op.

6. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    gewoon laten eten waar hij trek in heeft. Zolang het geen witbrood is en er niet te dik zoet beleg op zit zou ik me geen zorgen maken. Hier ook een meisje wat alleen zoet op brood wil. Prima, ze eet een plakje ham of kaas zo uit het vuistje.

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier dezelfde regel en daardoor eet hij vaak ''maar'' 2 boterhammen ipv 3. Ik vind ontbijt belangrijk en heb liever dat hij dan goed eet (al eet hij de hele dag door goed) in plaats van 's middags of 's avonds meer te eten. Hij moet daar toch z'n energie voor de hele dag vandaan halen..

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier een pindakaasmonster :)
    Met stukjes.. Anders hoeft ze het niet...

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hier ook zo'n hongerlijer ;)
    Regel is hier ook dat ze de hele boterham op moet eten incl korstjes, anders geen volgende. En dan eet ze er nog vaak 2-3. Ze eet het liefst vlokken, maar daar mag ze maar 1 boterham van per dag (lunch). Verder kiest ze net zo vaak hartig als zoet, dus daar heb ik geen regels voor.
    Avondmaaltijd is ook geen probleem, ze lust bijna alles.
    Ik ga dr ook niet minder brood geven, want dan zeurt ze de hele dag om tussendoortjes ;).

Ze is wel lang, maar niet te dik (ik vind dr wel stevig, maar volgens de curven is lengte +1 en gewicht +0,5).

10. mona23

mona23 Niet meer actief

hij is ook niet te dik, rent en springt de hele dag.
    zal morgen eens proberen van de korstjes en de nieuwe boterham

Deel Deze Pagina