wie heeft ervaring met koemelkallergie

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bibinijmegen, Jan 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Goedemorgen allemaal sorry alvast als het een lang verhaal is maar
    ik ben het zo zat dat GETOB met onze kleine Binkie!!

Onze verleden dat ie net een week oud was eerst daminfectie had toen een poepprobleem had waar we lang mee aan het dokteren warenzelf bij kinderarts meegelopen. toen dat eindelijk opgelost was kregen we vermoeden koemelkallergie waar we zelf achter gekomen zijn.

IK roep al maanden dat ik vermoeden heb tegen de HA dat ik vermoeden heb dat ie namelijk een koemelkallergie heeft tot ik laatst door iemand werd aangesproken of hij geen koemelkallergie en leek net of zij over mijn zoon aan het praten was maar het waren haar eigen kinderen die er beiden last van hadden en ben ik zelf eens gaan rond snuffelen op het internet en zo kwam ik ook bij vele fotos terrecht met kinderen met extreem exzeem zoals onze binkie .

vorige week nog bij ha geweest en wuifte het weg of ik me eigelijk aan het aanstellen was zo vreselijk gewoon je voelt je zo machteloos en of je tegen de muur sta te praten tot afgelopen weken zagen we onze binkie van een gebrabbelde vrolijke man naar een baby dat pijn en krijst en huild en je sta machteloos wat zijn zijn symtomen

hij huilde wel eens maar het langzaam bij beetje erger geworden

*vanaf 1 week oud exzeem maar dat word alleen meer en meer
    enkel in zijn gezicht nu heb ik wel zalf van huisarts gekregen maar
    word het niet minder op en het jeukt ook en wil er aan krappen maar hij ligt met sokken om zijn handen .
    het zijn blaasjes en korsten

*hij geeft bij elke voeding steeds over al zijn voeding komt er steeds uit
    *hij is overdag heel onrustig en snachts word ie ook vaak wakker en schreeuwt ie het uit van de pijn
    *hij heeft vanaf zijn geboorte piepende knorrende ademhaliling
    *veel niezen en winden laten
    *vaak traande ogen
    *vaak slaapt ie heel kort
    *diaree
    *weigerd vaak de fles
    *wilt vaak bij ons zitten
    *rode vlekken op zijn borst
    *krijs het uit tijdens de voeding
    *overstrek zich zelf vaak

we hebben nu een machtiging van de cb gekregen voor Nutrilon pepti maar mijn gevoel is het hier door niet minder geworden ,gister zijn we doorgestuurd naar het zkh verwijs gekregen van de zkh maar ze vinden ons geen spoed om eerlijk te zijn wil ik onze man niet meer zo zien lijden het is genoeg geweest zelf trekken we dit ook niet meer het is zo zielig we zien ook aan zijn oogjes dat ie pijn heeft

wie kan mijn aub verder helpen ??

2. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Hoe lang gebruik je de pepti al? Je moet het natuurlijk wel even de tijd geven: het kan tot 2 weken duren voor de koemelkeiwitten uit zijn lijfje zijn. Ben je al bij een kinderarts geweest?

O en nog een tip: ik heb niks tegen lange posts, maar probeer dan wel duidelijke zinnen met leestekens te gebruiken, als je wil dat anderen je verhaal kunnen volgen.

3. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

Dec 28, 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Hoelang gebruik je pepti nu?
    Hier werkte pepti gelukkig wel erg goed, maar ik weet niet of je het stapje verder dan nutrilon pepti ook gewoon kunt kopen bij de apotheek ( nutramigen geloof ik) probeer dat anders een week of 2 en kijk of het dan wel minder wordt.

Het heeft soms echt wel even tijd nodig om te gaan werken, de darmpjes moeten weer even resetten zeg maar.

Succes en hoop dat er snel meer duidelijkheid komt voor jullie.

4. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Klinkt verdacht ja, met zoveel symptomen. Bij ons werkte de Pepti maar even en toen kwamen de klachten terug. Wij hebben nu Neocate. Dat werkte vanaf het eerste moment perfect. Klachten (krampen) waren meteen weg. Ik weet niet of je het zelf kunt kopen, maar het is wel echt heel duur. Als je het niet vertrouwt, ga dan gewoon terug. Je voelt het waarschijnlijk goed aan. Sterkte!

5. Elly1982

Elly1982 Actief lid

Oct 27, 2012
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    je hebt een pb

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    4,093
    1
    38
    Wij hadden ook Pepti gebruikt maar zagen helaas geen verschil. Dus op advies gingen we over op Nutramigen en dat werkte heel goed. De klachten verdwenen vrijwel direct.
    Misschien idd een tip om deze bij de apotheek te kopen en te kijken hoe hij het daarop reageert.
    Sterkte!!

7. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ik had dit probleem ook (behalve dan het niet willen drinken en eczeem).
    Ik ben toen ook een koemelktraject ingegaan met mijn zoontje. Maar dat betekende 2 weken pepti (geen effect) 2 weken Friso allergy care en daarna de nutramigen aa. Pas op die laatste reageerde hij goed.
    Daarnaast had hij ook last van reflux. Als ik jouw symptomen bekijk (spugen, huilen tijdens fles), lijkt dit ook wel een mogelijkheid te zijn? Ik heb daar tabletjes voor gekregen (losec).
    Mijn KA gaf aan dat je ziet dat de combinatie KMA en reflux vaak voorkomt.

En was ook belangrijk is, je moet zooooo aandringen dat dit soort dingen nagekeken worden. Anders doen ze er helemaal niets mee. Sta er gewoon op en ga anders naar een andere arts.

8. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik gebruik pepti al 1,5 week en wij hebben het idee dat het sinds alleen maar erger en erger geworden is ,we kunnen onze klok op gelijk zetten wanneer ie begin te huilen overdag nergens last van maar savonds poeh poeh !!

En wij snappen zelf ook wel de tijd moet geven ze zeggen dat je al bij 48 uur het verschil moet merken dat zeggen ze ook niet voor niks lijkt mijn toch ?
    Maar in pepti zit nog steeds koemelk in alleen extra versneden staat duidelijk op de verpakking.

we zijn doorgestuurd naar de kinderarts maar ja daar kunnen we pas over 14 dagen terecht eerst zou het maart zijn pfff nog even vol houden ? vanavond toch even met mijn vriend over hebben dit moet toch anders op te lossen zijn lijkt mijn dan .

het gaat er om dat wij niet gehoort worden door de artsen van cb en ha zeer vervelend terwijl je duidelijk ziet dat er wat aan de hand is als je de foto 's van zijn gezicht ziet denk je idd dat er wat aan de hand is en snap je niet dat de artsen niet zo snel iets doen .

dat reflux vermoeden heb ik ook al tijd maar ja nog maals artsen doen gewoon niks sta tegen een muur te praten en tv zegt nog meer.

9. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    bel opnieuw naar de kinderarts op je slechtste moment
    beste is als ze horen dat je huilt.

er zijn namelijk wel spoedplaatsen bij een kinderarts.
    ik herken veel van je symptonen mijn dochter heeft verborgen reflux en kma. ik heb op een dinsdag een verwijzing gekregen en kon dezelde dag terecht!!

er loopt altijd een spoedarts rond die dienst heeft die heeft dan de kindjes die snel gezien moeten worden.
    dus terugbellen en zeggen dat het niet meer gaat dat er nu naar je kindje gekeken moet worden dat je het niet meer trekt.

veel succes weet heo zwaar het is. wij gaan vanmiddag weer terug naar de ha ze heeft pepti maar denk dat ze naar zwaardere dieetvoeding moet

10. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ja die kinderartsen... en vooral die van het CB, heb je niet veel aan. Sturen je keer op keer terug naar huis.
    Tegen mij zei de KA van het CB een keer dat ik eens moest gaan praten met de huisarts over dat ik gestresst was... (duhhh als je kind dag en nacht huilt). Ik was echt kwaad.
    In het ziekenhuis waar ik ben, is een aparte koemelkpoli en hier kan ik in principe altijd terecht. Als ik eerder een afspraak wil, is dat zo gefixt en bovendien kan ik telefonisch een hele hoop bespreken en regelen. Is echt fijn.

Wat ook kan helpen is om gewoon naar de huisartsenpost te gaan (nightcare), dan sturen ze je toch meteen door naar de KA (tenminste zo is dat bij mij 2 keer gegaan.)
    Heel erg als dokters gewoon niet naar je luisteren en je maar steeds weer wegsturen met het één of ander domme advies waar je niks aan hebt.

11. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Als je al anderhalve week op pepti zit en geen verbetering ziet, dan is het inderdaad tijd voor nutramigen, en misschien zelfs Neocate of nutramigen AA.

Gewoon naar de KA bellen en eisen dat je mag komen. Zo erg dat dit in NL altijd zo moeilijk moet verlopen,

12. Marmir

Marmir Actief lid

Sep 5, 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    Mee eens! Natuurlijk wil je niet dat je kindje nog twee weken dagelijks zo moet lijden. Het idee dat jij hem iets geeft waar hij zoveel last van krijgt is vreselijk. Dat wil geen enkele ouder en als het goed is ook geen enkele dokter. Voer de druk gerust een beetje op, want dit is niet nodig.

Share This Page