Ovulatietest en eisprong

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Babii, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Hey meiden,

Ik ben helemaal van mijn aperepo K…. Ik had dinsdagochtend ontzettend veel druk aan de rechterkant van mijn buik, stond ermee op. Wat deed dit zeer zeg! Ik dacht om 11.00 uur maar even een testje te doen (ovulatietest) en tot mijn verbazing zag ik ineens 2 duidelijke strepen, maar twijfelde of de teststreep nu echt gelijk qua kleur was als de controlestreep.

’s Middags heb ik maar even een digitale clearblue ovulatietest gehaald en tot mijn verbazing kreeg ik na 3 minuten een J. Dit heb ik dus nog nooit gehad (heb geen eisprong uit mezelf, nou ja lang verhaal).

Dinsdag konden we niet klussen, het lukte ons niet. Na 1,5 jaar op commando klussen in de MMM waren we het goed zat. Het klinkt rot, maar we hadden de puf er niet meer voor om weer te moeten.

Woensdag dacht ik laat ik in de ochtend nog eens de digitale CB doen en kreeg weer een J. Wat was ik blij, want misschien lukte het klussen op de woensdag wel??? Woensdagmiddag rond 14.00 uur nog een ovulatietest gedaan de CB met smiley en kreeg weer een J. ’s Avonds rond 22.00 uur heb ik weer een CB gedaan om te kijken wat ik kreeg, maar kreeg helaas een O.

Ik dacht: nou mooi is dat, ei weg en geen kans meer. Toch hebben we woensdagavond om 23.00 uur nog geklust. Vraag me niet hoe, maar goed.

Ik heb de CB informatielijn gebeld met de vraag of we wel op het juiste moment geklust hadden, omdat mijn test om 22.00 uur negatief was. “Die mevrouw zei dat we zeker op tijd hadden geklust, want na de LH piek (dus wanneer je ovulatietest negatief wordt) springt je ei binnen 24 uur K. Daarbij gaf ze aan dat een eitje nog maximaal 24 uur leeft na de eisprong, maar ik dacht 12 uur.”

Ik snap er niks meer van, klopt dit wel? Houdt dit in dat ik toch nog goed geklust heb? Ga er overigens niet vanuit dat het raak zal zijn, want ik heb een slecht baarmoederslijmvlies. Maar wil wel graag weten of het nu nog op tijd was of niet. Daarbij zegt iemand van het forum dat bij een negatieve test mijn ei al weg is…

Alvast bedankt voor de antwoorden J.

2. Noddie

Noddie Bekend lid

12 mei 2010
    695
    0
    0
    't hoge noorden
    Klopt wel hoor wat ze zei, je eitje springt dan tussen de 24-48 uur als ik het goed heb :)

3. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dus na je posi ovu test springt hij binnen 24 tot 48 uur??? Iemand zei: als je ovu test negatief is, dan is je ei weg....

*zucht* ik snapte alles, maar ben de tel kwijt van de MMM.

4. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hey meis...
    Na je posi ovu test springt je eitje inderdaad 24 tot 48 uur later... je zou dus nog optijd geklust hebben denk ik...
    Meis... ik duim voor je :)

5. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Ja, maar dat is het vreemde :). Hebben ze het dan over de posi ovu test vanaf dag 1, want ik heb 2 dgn een posi ovu test gehad ;).

Of vanaf de laatste dag van je LH piek (woensdag dus) en dan binnen 24 tot 48 uur?

Raar dat ik hem niet voel springen, voel hem altijd springen :).

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Een ovulatietest geeft de LH-piek aan. Als je in de piek zit, heb je de eisprong binnen 24-48 u. Je moet van de eerste positieve test uitgaan, want dan zit je in de piek. Als je dinsdagochtend een positieve ovulatietest had, heb je waarschijnlijk woensdag overdag je eisprong gehad.

Het is niet zo dat als je daarna negatief test, dat je eisprong dan geweest is. Dat betekent dat de LH-piek voorbij is. De piek wekt de eisprong op. De testuitslag zegt niks over het moment van de eisprong, dat kun je niet aan de test zien.

Een eicel is maar een paar uren na de eisprong te bevruchten, dat is zeker geen 24 u.

Succes!

7. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dan ben ik dus te laat geweest met klussen. Raar dat ze het bij CB weer anders zeggen....

De gynaecoloog zegt ook dat een ei 24 uur in leven is, maar het beste nog 12 uur te bevruchten is.

Ach, dit was het enige spontane eitje ooit. Dan gaan we maar weer verder de MMM in *zucht*.

Deel Deze Pagina