Het is misschien niet zo'n heel gezellig onderwerp, maarja Ik heb al sinds mensenheugenis heel erg last van obstipatie (verstopping). Dit is de ene maand erger dan de andere maand. Nu had ik deze maand echt super veel last ervan, kreeg m'n broeken niet dicht en had echt vreselijk veel pijn/steken. Nou vroeg ik mij af of dit een evt. zwangerschap in de weg zou staan, want af en toe heb ik echt het gevoel dat mijn eierstokken in de verdrukking zitten, alles loopt daar immers langs elkaar heen..... Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoi Lady zorra. Je bent niet de enige die hier last van heeft. En als je zwanger wordt kan het zelfs nog erger worden omdat je darmen langzamer gaan werken. Ik moet meestal 1tot 2 keer in de week een grote boodschap doen maar soms duurt het wel 1.5 week! Misschien kan je zemelen in je yoghurt doen of vezelrijk voedsel eten. Veel succes.
pff meid wat vervelend zeg. ik heb hier zelf zelde last van ik kan 3 a 4 keer per dag gaan. ik ben het trouwens wel met linda eens dat je misschien eens zemelen ofzo moet proberen. liefs kikkert
Misschien is een bezoekje aan de HA een optie? Als je er al zolang last van hebt. En met een zwangerschap wordt het meestal nog erger! En je kunt je er behoorlijk naar door voelen. Ik heb jarenlang Lactulose moeten nemen tegen obstipatie. Geen lekker spulletje, maar helpt wel. Verder veel vezels eten, geen wit brood, geen kaneel, geen bananen en voldoende drinken. (Ik noem zo even de regels op waar ik me al die tijd aan heb moeten houden. Ben er nu gelukkig al een jaar of wat vanaf.)
Het is bij mij iets medisch, ik heb er al last van sinds mijn geboorte. Heb ook alle middeltjes al geprobeerd, van lactulose tot zeg 't maar. HA is al op de hoogte, er is gewoon niks aan te doen, hoort er gewoon bij..... Alleen vroeg ik mij af of dit invloed heeft op een evt. zwangerschap. Ik leef er al 30 jaar mee, dus dat gaat wel lukken verder! Lief van jullie dat jullie tips geven, alleen dat helpt bij mij helaas niet meer........
Ik heb er ook last van sinds 2 jaar. De HA is ook al op de hoogte, maar is ook verder niets aan te doen! Ooit heb ik er iets voor gehad omdat ik niet kon P....n hihihiihihi. Dus ben ik er ook wel wat bang voor mocht ik OOIT nog eens zwanger raken
Hey LadyZorra, Ik heb er ook last van gehad en ben bij de huisarts geweest. Mijn huisarts heeft een natuurlijk product aanbevolen en deze heb ik gebruikt. En ben er super tevreden mee. Ik gebruik hem al 1.5 maand en heb er geen last meer van gehad. Het heet Regulan. Het zijn zakjes met poeder, poeder bestaat uit fijngemalen vezels en kan gebruikt worden als je zwanger bent en zwanger wilt worden.. Verder moet je wel veel water drinken en gezond eten.
Ik heb het ook al heel erg lang. Ik ga slechts 2 tot 3 maal per week naar de WC. Sinds ik het Sonja Bakker dieet heb gevolgd gaat het allemaal wel wat soepeler, maar dat is echt voor het eerst in mijn leven. En ik ben al 32 jaar. Volgens mijn moeder zit het bij mij in de familie. Mijn vader was ook al geen elke dag WC-gast . En zover ze weet meerdere familieleden. Samen gevat gezonder eten en veel drinken. @ Freewilly8: Als ik bruin brood (vooral die met extra veel vezels) eet kan ik helemaal niet meer naar de WC.
Ik denk dat het niet zoveel kwaad kan als je zwanger wilt worden. Als je zwanger bent zal het misschien wel eens lastig zijn. Misschien kun je je vraag stellen aan de verloskundige op dit forum. Hopelijk kan zij je meer duidelijkheid geven.
Thanx voor jullie antwoorden! Ik ga mijn hele leven al maar 1x pw. Drink 2 liter water per dag en eet heel gezond, dit alles omdat ik het al mijn hele leven heb....... Mijn darmen werken niet meer voor 100%...... Ik hoop dat ik tijdens een evt zwangerschap er niet zoveel last van heb, hoor ook weleens dat het dan juist de andere kant opslaat. Ik zal het eens even aan een verloskundige vragen, misschien dat zij een antwoord heeft!
Meself werkt in de zorg dus hoor dit soort dingen dagelijks.... Ik lees al veel water drinken(glas lauw water op nuchtere maag), veel vezelrijk eten,veel verse en gekookte groenten eten,fruit... En heel ouderwets...gekookte pruimen doen het prima. Susi
Hoi, ik heb gemerkt dat in periodes dat ik veel sport, ik vaker en makkelijk kan... Stofwisseleing gaat dan toch omhoog.. Dus: misschien maar wat vaker zweten in de sportschool? x
Movicolon is wat ik het laatste gekregen heb. En sporten mag ik niet meer (intensief) om medische redenen, dus helaas is dat geen optie........
Je zou de huisarts om metamucil kunnen vragen, een vezel preperaat dat je ontlasting helpt soepel te maken. Ik zelf heb hiervoor 4 medicijnen liggen. En ook weer 3 verschillende voor als ik erge last van diaree heb. (ben colitus patient) Maar denk goed na voor je je aan dit soort middelen begint, op een gegeven moment ben je net alice in wonderland. Een beetje van dit en ik kan wel, een beetje van dat en ik hoef niet. Wat ook wel wil helpen is een glas lauw water drinken op nuchtere maag.
Als movicolon niet helpt dan zal metamucil ook niet zo heel meer doen. Waar je nog wel kunt denken is bisacodyl zetpillen. Die werken ook erg goed.
ik heb een tip voor julli etenminste dat helpt voor mij.. heb er nu geen last mer van maar had dat idd heel erg voor en ijdens mijn zwangerschap... pak een glas water of sap en doe er een eetlepel olijfolie in of 2 ligt eraan hoe erg je het hebt... dan moet je wel hoor naar een paar uur of een dag later.... plus eet geen wit brood..