dag allemaal, Voor de mensen die een geplande keizersnede hebben gehad, zijn er nog speciale tips voor de vluchtkoffer? Mijn keizersnede (gentle sectio) staat gepland over 5 weken. Ik hoop dat de bevalling zich niet eerder aandient, maar als dat wel zo is zal het ook een keizersnede worden. Ik dacht zelf dat ik geen kleding nodig zal hebben voor tijdens de bevalling (ziekenhuishemd neem ik aan), maar daarna juist wel wat extra omdat ik sowieso een nacht zal moeten blijven. Nog andere tips of ideeen?
Ik zou iets van een boek of spelletje meenemen, wellicht moet je een tijdje wachten tot je aan de beurt bent!
Na een keizersnede blijf je meestal 3-4 dagen in het ziekenhuis, dus zou wel voldoende meenemen. Verder vooral comfortabele kleding, zoals (zwangerschaps)joggingbroek en onderbroeken die niet knellen om je buik. Evt ochtendjas als je dat fijn vindt, slippers etc. Camera niet vergeten.
Oh ik bedenk net: de eerste dagen kun je vreselijk zweten om vocht kwijt te raken, dus neem vooral voldoende kleding mee. Ook voor lekkende borsten, kwijlende baby etc Meestal is het twee nachten blijven.
Ohja, goeie tips. Grote onderbroeken zal ik kopen. Tijdschriften voor tijdens het wachten is ook een goeie, had ik niet aan gedacht. Nog andere dingen, die specifiek voor een keizersnede zijn? Of gewoon hetzelfde als bij gewone bevalling?
Vergeet ook gewoon de spulletjes van je partner niet. Die moet ook wachten, waarschijnlijk ook zenuwachtig! Dus ook schone kleren voor partner (en toiletspullen) en ‘iets’ om te doen! Misschien wat te snacken voor partner?
Ik had zelf een paar positie leggings bij me. Daar was ik erg blij mee want een broekrand op die verse wond is niet prettig. Succes straks
Thanks! Ja positie legging leek me ook al handiger dan jogging broek ivm de wond. Misschien ook ipv grote onderbroeken van die positieonderbroeken die over je buik gaan? En dat dan extra groot zodat de kraamverbanden er ook in passen?
Ik heb zelf de eerste paar dagen van die gaten onderbroeken gehad, die kunnen ze zo los knippen als ze je verschonen. Daarna gewoon een boxershort die net iets hoger was dan de wond. Dat is even puzzelen wat lekker zit.
Ik had van die oma onderbroeken van de zeeman. De hoge modellen zitten ver weg van de wond. Paar goedkope gekocht, bij vlekken zo in de prullenbak. O ja tip: neem een klein kussentje oid mee. Na de operatie kan lachen/hoezen/niezen echt zeer doen aan je buik. Als je een kussentje erop drukt als je moet hoesten bijvoorbeeld voel je het bijna niet
Bij de zeeman heb je perfecte onderbroeken.. die zaten in grote getale in mijn koffer. Ik draag ze nu nog omdat ze in de verste verte niet in de buurt van de wond komen, de rand. Verder had ik veel shirtjes mee en had ik een paar goedkope pyama broeken gekocht in XL zodat ze lekker ruim zaten. Verder slippers of sloffen want je moet goed houvast hebben als je de day after moet lopen naar het toilet. Houd rekening met 3 nachten. De keisersnee heb ik als een feestje ervaren
-Iets van dropjes. Ik kreeg de 2e dag een kriebelhoestbui. Geloof me dat hoesten zeer doet na een keizersnee. -Schriftje voor na de keizersnee. Schrijf de volgende dag op hoe het is gegaan. Leuk om later weer te lezen en anders vergeet je het ook. En hou dat zelfde schriftje bij om de paar weken over je kindje. Ik heb na 5 jaar bijna m'n dochters schriftje vol geschreven. Super leuk om te lezen en ik kan het nu vergelijken met mijn zoontje. Mijn dochter vindt het ook leuk als ik eruit voorlees.