Kraambezoek of kraamfeest?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RondEnGezond, 17 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RondEnGezond

6 jan 2014
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Momenteel ben ik 34 weken zwanger. Kaartje is zo goed als klaar. Maar nu lopen we tegen het volgende aan. Als ik denk aan maandenlang elk weekend kraambezoek (we hebben een grote vrienden/kennissen en familiekring) wordt ik er nu al moedeloos van... Maar een kraamfeest vind ik weer zo onpersoonlijk. Hebben jullie tips/ideeën/misschien een middenweg?

2. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Voor de naaste familie kraambezoek en voor de "minder belangrijke mensen" een kraamfeest?

3. muppet83

muppet83 Bekend lid

2 nov 2011
    678
    0
    0
    idd, een kraamfeest is niet zo persoonlijk... cadeau op de bult leggen, even in de kinderwagen spieken en vervolgens gaan de mannen aan de bar hangen.....
    maar maaaaaandenlang in het kraambezoek zitten is ook niet alles weet ik uit ervaring. wij dubben nog..
    Sowieso wil ik graag dat naaste familie en vrienden uiteraard wel al eerder langskomen

4. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Kraamvisite is wel een stuk persoonlijker en ergens gezelliger denk ik, maar met een grote groep mensen heeft een kraamfeest veel voordelen.
    Hier wordt het gewoon kraamvisite. Ons huis is niet groot genoeg voor een kraamfeest en geld om een zaaltje oid te huren hebben we op het moment ook niet.

5. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Wij hebben gewoon gekozen voor kraamvisite. Ik vind zo'n feest zo onpersoonlijk.

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Bij een voorlichtingsavond over bevalling en kraamtijd zeiden ze dat je ook gerust bezoek kan combineren omdat je anders idd maandenlang elk weekend bezoek krijgt. Dat is een tip die in mijn hoofd vast zit!:)
    En zoveel mogelijk in de kraamtijd denk ik... weet niet of ik daar dan altijd behoefte aan heb maar dat zien we wel...

7. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Yep, zo zou ik het de volgende keer waarschijnlijk ook doen.

Mijn ouders en schoonouders en broers en zussen mogen komen als de kleine is geboren! Niet meer dan normaal vind ik.

Maar de overige familieleden met z'n allen op het kraamfeest.

Na bijna 3 maanden waren we nog bezig met mensen ontvangen.. lief natuurlijk.. maar ik zat er toen eigenlijk niet echt meer op te wachten. :)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wij gaan voor een kraamfeest niet eens extreem veel mensen denk stuk of 20 maar ik vind gewone kraamvisite gewoon vreselijk onrustig. 19 mei uitgerekend kraamfeest staat nu gepland voor 29 juni als alles goed gaat. Verder komen opa's en oma's natuurlijk al eerder. We doen het van 14-17:00 uur en het lijkt me heerlijk dat het daarna gewoon lekker klaar is :D

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ben het wel eens dat een kraamfeest onpersoonlijker is maar het is toch wat je zelf wilt? Ik ga niet omdat het onpersoonlijker is elk weekend vrij houden voor visite maandenlang pfff Ik wil sowieso niet dat de baby door iedereen vastgehouden wordt, ook is de familie van vriend echte plakkers die blijven zo 3/4 uur zitten nou sorry daar heb ik geen behoefte aan..

10. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    #10 Arnoe, 17 feb 2014
    Laatst bewerkt: 17 feb 2014
    Bij ons was het kraamfeest een groot succes.

We hadden ongeveer 200 mensen uitgenodigd. Fijn dat die niet allemaal thuis langskwamen.... De mensen die niet konden zijn wel langsgeweest. Zo hadden we toch nog bijna elke dag een visite, maar was het niet te druk.

Geldt misschien niet echt als een tussenweg, maar dat was het op dee manier wel ;)

Vooral de familie van mijn manvond het leuk. Zo zagen zij elkaar nog eens, want de familiedagen waren afgeschaft. Ze hadden niet langsgekomen als het kraamvisite was geweest (daar hebben we te veel familie voor) maar omdat het een kraamfeest was kwamen ze wel.

Deze keer doen we het waarschijnlijk net zo. Ik vond het ideaal!

11. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ongeveer een maand na dat de baby geboren word, is onze oudste jarig. Dus broer en zus geven samen een feestje hebben wij bedacht. Ik heb geen zin om een paar keer per week helemaal klaar te zitten voor visite. Bijna niemand woont in de buurt, dus dan blijven mensen al snel 'plakken', want tja voor een half uurtje baby kijken komen ze niet helemaal vanuit t zuiden des lands aanrijden... ;)
    Voor opa's en oma's broers en zussen en mijn beste vriendinnen is het uiteraard anders. Maar die komen sowieso vaker langs en dan hoef ik ook niet helemaal 'klaar' te zitten. Die hebben een sleutel en we zien ze wel verschijnen.

12. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    We doen beiden.
    Familie komt in de eerste week á 2 weken en een maand later geven we een kraamfeest voor vrienden en familie (ooms en tantes, neefjes en nichtjes etc.)
    Een feest hoeft niet onpersoonlijk te zijn, echter ligt het er wel aan hoeveel personen je uitnodigt.

13. Dayna

Dayna Fanatiek lid

3 jun 2013
    1.742
    0
    36
    Ik ben 1x naar een kraamfeest geweest. Vond het niet zo leuk als dat je even op kraambezoek gaat. Heb de baby en ouders amper gezien. Wij gaan gewoon voor kraambezoek. En ben sowieso niet van plan om mensen uit te nodigen die wij anders ook nooit zien ;)

14. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Ik vond Lauwra's tip heel nuttig: 'kraambezoek kan gecombineerd worden'. Zo krijg je niet dat we aldoor in de kraamvisite zitten.

Verder ben ik eigenlijk ook niet van plan om alle kraamvisite in de weekenden te krijgen. Ik hoop het door de week wat te kunnen plannen. Zo kunnen we de weekenden wat rustig houden en heb ik wat gezelligheid voor door de week.
    En bij voorkeur wat op de namiddagen omdat mijn vriend er dan ook is misschien.
    Of zijn dat irrealistische droombeelden?

15. chiset81

chiset81 Actief lid

28 mrt 2011
    128
    0
    0
    Wij gaan ook voor een kraamfeest. We doen het gewoon thuis en vergroten de keuken (open keuken) met een grote party tent met verwarming omdat we ook niet groot wonen en budget voor een zaaltje is er ook niet. We zijn al selectief met de kaartjes en daar bij in komt ook de uitnodiging voor het feest met een hapje en een drankje en er ligt een baby kraambezoek boek waar iedere gast in schrijft. Erg leuk lijkt me :)

Deel Deze Pagina