Wie heeft ervaring met Oxazepam?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zonnebloem1987, 28 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Neejoh!!:eek::eek:

Jemig, kon je man nog wel functioneren?!

2. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Voor ik begin: wat ontzettend vervelend dat je in een dip zit en geen andere (tijdelijke) oplossing ziet als oxazepam. Ik kan me voorstellen dat je je enorm klote voelt!
    Ik werk in de psychiatrische verslavingszorg als cognitief gedragstherapeutisch werker, ik heb geen persoonlijke ervaringen met innemen van oxazepam, maar wel van patiënten bij mij op de afdeling. Mijn ervaring hierin is is dat het niet de oorzaak van de pieker/sombere gedachten weghaalt, maar dat het je voor de korte termijn helpt om rustig te worden. Het is een zeer dempeld middel, net als de rest van alle 'pammetjes'. Voor het lange termijn lost het niets op, het is eerder zeer verslavend en hardnekkig om er vanaf te komen. Wat effectiever zou zijn is een gezonde leefstijl, goed dag/nachtritme en opzoek gaan naar de oorzaak van je gedachten. Zoals eerder vernoemd, heb je een huisarts waar je je prettig bij voelt om dit te bespreken?

Ik hoop echt voor je dat je eruit komt, sterkte!

maartje84 vindt dit leuk.
  3. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Ik heb er ervaring mee, je mag me altijd een PB sturen :)

4. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Nee, uiteindelijk niet meer...walking dead lijkt de beste omschrijving.
    Beginn DIT jaar zijn laatste seroxat genomen zo lang heeft het "afkicken " geduurd

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jemig, wat een ellende.
    Nu is het overigens met seroxat echr wel normaal dat je afkickverschijnselen heb, maar hijhad nooi zoveel en zolang oxazepam moeten krijgen:eek:

6. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb 3 tabletten meegekregen voor de ivf- punctie. 2 voor de nacht en 1 voor de ochtend ervoor. Ik heb alleen die in de ochtend genomen maar reageerde er helaas totaal niet op. Was nog steeds doodsbang en werd er totaal niet relax van helaas. Geen idee of dat kwam omdat mijn angstspiegel gewoon al te hoog was of dat ik gewoon niet reageer op de medicatie maar ik vond het niks.

7. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
  8. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.199
    1.056
    113
    Vrouw
    Ik slik het sinds augustus. Naja dat wil zeggen ik kreeg 20 pillen en heb er nu nog 1 over.
    Ik nam ze als ik erg verdrietig was/ben en daardoor niet kon slapen omdat ik blijf malen.
    Bij mij voelt het een beetje (vreemd gezegd misschien) alsof er een dekentje over mijn hersenen wordt gelegd. Het is dempend, ik werd er rustig genoeg van om te slapen. Ik denk dat dus het je wel kan helpen, pas als je het te vaak nodig hebt is het verslavend.

9. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Bij mij doet t niets oxazepam.

10. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi ninosz, wat vervelend dat je je nog zo rot voelt. Is het afgelopen maanden wel minder geweest of voel je je al een tijd zo slecht? Heb je verder wel hulp?
    Ik hoor mensen hier over een halve pil nemen, maar dat ligt er natuurlijk aan hoe hoog de dosering is. Heb je nu een halve van 10 mg geslikt? Want dat doet voor mij al niks. Hoe reageerde jij erop?Bedenk wel dat iedereen er verschillend op reageert. Ik heb in het verleden tabletten van 50 mg geslikt en lag alsnog te stuiteren in mijn bed. Dus voor sommige werkt 5 mg al en voor anderen zoals ik doet 5 mg niet veel. Afbouwen onder begeleiding is best zwaar, maar te doen. Als je erover wilt praten, pb me maar hoor!

11. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Hoi ninosz, wat vervelend dat je je nog zo rot voelt. Is het afgelopen maanden wel minder geweest of voel je je al een tijd zo slecht? Heb je verder wel hulp?
    Ik hoor mensen hier over een halve pil nemen, maar dat ligt er natuurlijk aan hoe hoog de dosering is. Heb je nu een halve van 10 mg geslikt? Want dat doet voor mij al niks. Hoe reageerde jij erop?Bedenk wel dat iedereen er verschillend op reageert. Ik heb in het verleden tabletten van 50 mg geslikt en lag alsnog te stuiteren in mijn bed. Dus voor sommige werkt 5 mg al en voor anderen zoals ik doet 5 mg niet veel. Afbouwen onder begeleiding is best zwaar, maar te doen. Als je erover wilt praten, pb me maar hoor!

12. Zonnebloem1987

Zonnebloem1987 Fanatiek lid

9 jan 2009
    1.327
    21
    38
    Ik heb nu 3x een halve geslikt van 10, dat doet dus idd niet zoveel.
    De angsten komen er zo doorheen.
    Vind t zo moeilijk te geloven dat dit weer over gaat.

Deel Deze Pagina