Vandaag is bijna de dag dat het bij onze eerste zwangerschap helemaal mis is gegaan. We zijn onze tweeling verloren met 22 weken en 2 dagen. Een enorm zware periode en nu nog. In de tussentijd weer zwanger geweest wat een miskraam is geworden. En nu hebben we de termijn van 22 weken en 1 dag bereikt. Tot op heden al drie keer tussendoor in het ziekenhuis geweest, waarvan 1 keer puur omdat ik het niet vertrouwde en 2 keer vanwege bloedverlies. Waarvan gister de laatste keer was. Elke keer was alles gelukkig goed, maar het brengt een enorme spanning met zich mee. Nu heb ik nog heel minimaal roze verlies, een gevolg van het onderzoek gisteren. Ik voel de kleine al wel af en toe, maar zodra het rustig is begint het malen weer. Iets wat ik niet wil, maar kan het niet tegenhouden. Wat ik wil met dit topic is even mijn hart luchten en mijn zorgen van mij afschrijven. Ik hoop dat we snel een paar weken verder zijn en dat ik eens kan gaan genieten.
Hey Sjaslique, ik weet wat je doormaakt. Ik ben 2 kinderen op 2 verschillende termijnen verloren en ik zit er qua termijn precies tussenin. Ik heb geen woorden om je beter te laten voelen, het is en blijft verschrikkelijk spannend en verdrietig. Binnenkort ga je je kindje dagelijks voelen, dat scheelt bij mij erg veel. Maar ik krijg nog steeds wekelijks (tot ong 22 weken) tot 2wekelijks echo's omdat ik anders teveel stress heb. T is gewoon niet anders. Meld je bij je arts bij stress, zij zijn er om je er doorheen te helpen. Heel veel sterkte en succes!
Meid wat ontzettend spannend voor je. Wat was de oorzaak van je vroeggeboorte? Ik hoop dat de weken snel omvliegen voor je!!! En je over een aantal maanden een gezonde baby in je armen hebt.
De oorzaak was cervixinsufficientie. Heb in oktober een preventieve cerclage gekregen. Maar stom genoeg kan ik er niet op vertrouwen. Momenteel hebben we ook bijna elke 2 weken controle. Dinsdag weer naar de gynaecoloog.
Ik begrijp heel goed dat je angstig bent. In mijn familie hebben mijn zus en tante ook baby's verloren rond jouw termijn, ging na een cerclage wel helemaal goed. De arts noemt het een wondermiddel! Ik hoop dat je elke week iets meer vertrouwen krijgt... Ik heb deze zwangerschap vanaf week 28 ineens een volledig verweekte cervix met funneling dus bedrust moeten houden maar wonder boven wonder nog steeds zwanger.. Heb ook een baarmoeder afwijking waar ik wel aan geopereerd ben, maar ben benieuwd of ik de volgende zwangerschap (als die ons gegund word) ook een cerclage moet. In elk geval wel veel meer controles. Meid sterkte... Je zult de dagen wel tellen. Maar ik ken heel veel verhalen van dichtbij en ver weg van mensen met cervixinsufficiëntie die na een cerclage een prachtig voldragen kindje kregen. Daar gaan we voor. Hou je taai, deze tijd gaat voorbij!
Hoi Weet precies wat je meemaakt. Ik heb me kindje met 36 weken verloren en daarna een miskraam.. Nu ben ik bijna 22 weken zwanger en vorige week een pessarium gekregen wegens een tekorte bbh. Is heel moeilijk nu om te geloven dat het goed komt.. maar hen vertrouwen in. Ik probeer ook rust te vinden in me hoofd maar blijft heel moeilijk. Tel de dagen af... elke week is een gewonnen week en dichterbij de veiloge zone..we gaan ervoor. En als je je ei kwijt wilt kan je.me altijd een berichtje sturen want weet wat je meemaakt.. ee zitten ongeveer zelfde termijn..
Dank je wel voor jullie lieve reacties. Fijn dat je zoveel positieve verhalen kent @Kangerootje. Voor jou ook al heel wat spannende tijden geweest dan. @Mariam86 : dat is ook schrikken om met 22 weken al een verkorte baarmoederhals te hebben. Hoop voor jou dat de dagen voorbij gaan en alles goed blijft gaan.
Ik heb gelukkig geen ervaring ermee maar wilde je even sterkte wensen! Kan me voorstellen dat het onwijs spannend is.
Ik wil je alleen veel sterkte wensen. Ik hoop dat de tijd een beetje snel zal gaan voor je en je op een termijn komt dat je kleintje meer kans heeft, dat zal dan waarschijnlijk ook weer wat rust geven.
Och jee, want spannend ja! Ik heb op die termijn een noodcerclage gehad en heb er de 37 weken mee gered! Voor mij dus ook echt een wondermiddel. Ben nu ook -na lang wikken en wegen en het overwinnen van allerlei angsten- weer zwanger. 9 weken pas. Maar over 1,5 week begint m'n traject in het academische ziekenhuis weer dus ik denk dat ik dan in hetzelfde schuitje kom. Heel veel sterkte en geluk gewenst!
@Sjaslique, ik heb bij lange na niet doorstaan wat jij hebt moeten doorstaan, maar helaas wel een naar al miskramen en mijn zwangerschap loopt helaas nu ook niet goed met een dreigende vroeggeboorte. Ik kan ook niet maken dat je je zorgen vergeet, want die zijn er nu eenmaal. Wat mij tot nu toe door de zwangerschap heeft geholpen, in het begin van de eerste echo's en later van groeiecho naar groeiecho, is heel bewust met de dagen omgaan. Voor het slapen tegen jezelf zeggen: ja, deze dag is er weer een. Verder kijk ik niet ver vooruit, maar dat is wel heel persoonlijk. Ik kijk echt per dag.
Lieve sjaslique van mij even een knuffel! We gaan het beide deze zwangerschap gewoon redden met cerclage! Enige wat ik kan zeggen is proberen positief te blijven denken hoe moeilijk ook!
Mijn bericht is afgebroken. Maar met per dag kijken bedoel ik, met 18 weken kocht ik een mooie positiejas voor mezelf. Maar geen babyspullen (ik heb nog steeds niks gekocht). Ik koop waar ik me goed bij voel. Ik heb nu net een boek over prematuren gekocht. Maar een boek van baby's eerste jaar koop ik niet. Elke mijlpaal durf ik weer wat meer.
Hallo, Een hele zware periode met veel ups en downs. Ik heb ook een incompetente cervix daarbij ook een afwijkende vorm van baarmoeder. Mijn eerste zoontje kwam te vroeg op 21 weken. Bij onze dochter kreeg ik een preventieve cerlage op 12 weken. Met veel rust en hoofdzakelijk liggen. Is onze dochter geboren op 39 weken. Het was een zware en lange weg. Maar probeer elke dag te zien als een overwinning. Probeer niet te ver vooruit te denken. Stel doelen 24 weken 26 28 enzo verder. Plan ook altijd wat bij 24 weken koop ik vb een koets. Je kan ergens naar uitkijken en een doel voor ogen houden. Ik moet ook utrogestan nemen dat houdt de baarmoeder rustig en is goed voor de cervix. Ik ben ongepland opnieuw zwanger geworden. Helaas hetzelfde traject. Ondertussen weer in een best “veilige” termijn. Maar met een dreumes in huis is het echt zwaar om je 100% op jezelf, je lichaam en je baby te concentreren. Maar we zijn er bijna en dan kunnen we ons leven weer hervatten. Ik begrijp dat je de vorige keer een tweeling verwachtte en nu 1 kindje. Als je cervix incompetent is en je een cerclage hebt. Dan is het gewicht van 1 baby in dit geval wel aanzienlijk minder dan met 2 baby’s. Dat maakt ook een groot verschil in draagkracht van je cervix en in druk op de cerlcage. Daarbovenop heb je de kracht van de cerclage die je bmh dichthoudt. Met die feiten even op een rijtje mag je echt wel vertrouwen hebben in die cerlcage hoor. Op fb is een groep van vrouwen; pregnant with cerlcage. Daar lees je ongelofelijk veel positieve verhalen en veel voldragen baby’s. Misschien dat dat je ook wat vertrouwen kan geven. Lieve groetjes en ook jij gaat dit kunnen!
Bedankt voor jullie reacties. @Draaikont @JoyNoa @Ukkie1 . @Light fijn om te horen dat de cerclage bij jou goed geholpen heeft. @Leo78 wat verdrietig van je miskramen, ook dat is erg pittig. Ik probeer inderdaad wel elke dag te beseffen dat het er weer een is. Wat betreft spullen kopen, wij hadden al behoorlijk veel gekocht voor de tweeling. En nu toch al wel een en ander gekocht. @Star2017 laten we daar maar voor gaan dat het bij beide goed afloopt. @Mijn Xander deze doelen van het aantal weken probeer ik mee te nemen ja. En ook al is het eerder misgegaan toch kijk ik soms al te ver de toekomst in. Wat betreft de eenling is dat qua gewicht wel gunstig, dus ik moet erop proberen te vertrouwen, maar dat valt niet altijd mee. De afgelopen dagen moeten werken dus wat afleiding gehad. Wel daarnaast erg slecht geslapen, dus nu wel aardig moe.