echo gehad + familie inlichten

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door hildejoost, 6 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hildejoost

2 apr 2009
    5
    0
    0
    Hoi,

ik heb vandaag mijn 1e echo gehad, ben nu bijna 12 weken zwanger. Het was echt geweldig dat kleintje te zien zwemmen in mijn buik. Mijn vriend is meegeweest, hij had voor vanmorgen nog echt helemaal geen gevoel bij het idee dat er een kindje ging komen, hij was echt door het dolle heen.
    We gaan nu iedereen vertellen van ons kindje, dat hadden we al die weken volgehouden.
    Dat viel me nog niet zo mee? Hebben jullie ook zo lang gewacht?

Groetjes Hilde

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ik heb alleen mijn ouders verteld direct fijt dat ik al miskraam en BBZ gehad heb maar met naaste familie heb ik gewacht tot ik jarig was toen was ik 11 weken en 3 dagen toen hebben wij het de rest verteld

3. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik heb het mijn ouders en vrienden van ons meteen verteld...
    Op mijn werk bij 6 weken (werk in de zorg met dementerende en uit eigen veiligheid moest ik dat wel)
    Uiteindelijk na de eerste controle (nog geen echo) bij de verloskundige, toen was ik 8,5 week, heb ik het de rest ook verteld...
    maar 2 weken later kregen we helaas te horen dat het hartje al 2 weken was gestopt! (dus ongeveer vanaf het moment dat we het bekend hadden gemaakt) Volgende keer wachten we dus waarschijnlijk toch maar ietsjes langer....

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    We hebben het onze ouders en zusjes bij 6 en 7 weken verteld. We hadden sinterklaasweekenden, en we konden ons echt niet stil houden.

We zouden het de rest van de familie vertellen na de echo bij 13 weken.

Dat liep alleen iets anders. Mijn oma raakte met kerst in het ziekenhuis, heel erg ziek, dat was met 10 weken, en ik wilde het haar nog graag vertellen. Dat dus gedaan, en zo wisten 3 ooms-en tantes het ook. Verder hebben die er toen weinig aandacht aan gegeven, er was genoeg andere drukte. Zo is het langzaam bij mijn moeder-kant verspreid.
    Mijn vaderskant, dan hebben we het opa en oma verteld bij een thee-bezoekje, vlak voor zijn verjaardag. De rest van de ooms en tantes hebben het op de echte verjaardag gehoord (kleinkinderen gaan meestal zelfstandig verjaardag vieren daar).

Mijn schoonfamilie heeft het gehoord via mijn schoonmoeder. Die heeft heel netje haar mond stil gehouden tot 13 weken, en daarna iedereen verteld die het wilde horen ;)

(En gelukkig kan mijn oma ook nog steeds genieten van haar overkleinkind)

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben het verteld dit keer bij 11,5 wk. dit omdat toen mijn verjaardag was en iedereen bij elkaar was. en mijn man net trug was uit uruzgan en toen hij heenging ik nog maar net een test gedaan had en we het toe ndus nogn eit wilden vertellen.

bij de eerste deden we het bi j9 wk hadden toen goede echo gehad en dus verteld aan iedereen.

6. Snoekems

Snoekems Bekend lid

18 jan 2009
    703
    2
    0
    Brabant
    Wij proberen het stil te houden tot en met de eerste echo, omdat we zeker willen weten dat het allemaal goed groeit enzo! Gelukkig gaan we volgende week op vakantie, want het wordt steeds moeilijker om het niet te zeggen!! Vooral ook omdat iedereen zegt dat ik er zo vreselijk moe uitzie enzo, hahaha! En ik maar roepen dat ik gewoon enorm toe ben aan vakantie :)
    We gaan naar familie in het buitenland en we hebben besloten dat we het hen wel vertellen, omdat we dat graag persoonlijk willen doen en niet via de telefoon of via internet. Dus dan kan ik het een hele week van de daken schreeuwen!

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn ouders wisten het bij een week of 6 al..
    Op mijn werk bij 8 weken aan de manager verteld en 2 weken later de rest van het team.

Mijn man zijn familie rond de 12e week pas, omdat we die met kerst zagen en we het geen nieuws vonden om door telefoon te vertellen..

8. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Op mijn werk moest ik het vroeg vertellen ivm eigen veiligheid. 1 vriendenpaar weet het en onze ouders gaan we het donderdag vertellen als we de echo hebben gehad en de rest van de fam zondag op mijn verjaardag.

9. wij hebben het bij mijn zoontje gelijk aan de ouders verteld en met 12 weken pas aan de rest van de familie en met deze zwangerschap ook gelijk aan de ouders verteld en met ongeveer 8 weken wist iedereen het

Deel Deze Pagina