Dubbele baarmoeder, PCOS, Primolut, eisprong..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Selena149, 16 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Hoi,

zit al een tijdje te kijken in welk forum ik dit het best kan plaatsen en twijfel, dus toch maar voor hier gekozen. Als het fout zit hoor ik het wel ;)

13 april had ik de eerste afspraak bij de gyn i.v.m. zeer onregelmatige cycli, geen eisprong, veel buikpijn en kinderwens. Nu is begin deze maand vastgesteld d.m.v. een echo dat ik iig een dubbele baarmoeder(holte) heb (hoe en wat hoor ik 4 augustus) en zeer waarschijnlijk ook PCOS (veel eiblaasjes te zien op de echo, PCOS verklaart direct dan ook mijn onregelmatige menstruatie en geen ei). Niet leuk :(

Nu had ik in april voor 3 maanden primolut meegekregen, afgelopen maandag aan de laatste van de 3 kuren begonnen. Ik temperatuur al enige maanden en wat zeer opvallend is, is dat alle 3 de keren mijn temp. stijgt (en aanhoudt), de dág na mijn 1e primolut pil. Ovulatietestjes wijzen die dag ook een duidelijke 2e streep aan (wel nog negatief, maar ben dan ook al te laat), iets wat ik normaal niet heb. Het lijkt dan een ei, maar het kan ook aan de primolut te wijten zijn, daar lijkt het wel op; geen zekerheid daarover dus.

I.v.m. mijn achtergrondgeschiedenis van Borderline wil het ziekenhuis me helaas het komende half jaar tot jaar niet helpen met hormonen (clomid) omdat ze af willen wachten hoe stabiel mijn situatie blijft (dat wij hier zelf al over nagedacht hebben, het al een tijd ontzettend goed gaat gewoon, we zeker denken het aan te kunnen, zegt hun blijkbaar niet zoveel). Daarom wil ik zodra deze primolut kuur is afgelopen beginnen met Monnikspeper v/d Tuinen.

Nu vroeg ik me af, zijn hier meer mensen met ervaring met:

1) PCOS en een dubbele baarmoeder, die toch zwanger zijn geraakt (zonder clomid, dus natuurlijk) en een gezond kindje hebben gekregen ?

2) Primolut en een temperatuurstijging (ei ?) de dag(en) erna

3) Monnikspeper en het reguleren van je cyclus/eisprong

Alvast bedankt.

2. mvthijs

mvthijs Fanatiek lid

10 feb 2010
    2.232
    0
    0
    Student
    Provincie Utrecht
    Ik kan je helaas niet helpen met de eerste 2 vragen. Ik ben deze ronde begonnen met etos zwanger worden, omdat ik idd gehoord had dat er monnikspeper in zat, en dat daardoor je cyclus regelmatiger wordt. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen of het helpt, maar ik heb op dag 14 een posi ovu test gehad. Weet niet of ik een normale lf heb, maar denk dat het wel iets helpt. Hoop dat je er iets aan hebt :)

3. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Wat betreft de temperatuurstijging: Primolut is een progesteron achtig hormoon, en de temperatuurstijging na een eisprong komt door progesteron. Ik denk dus dat de stijging echt door de primolut komt, en niet zozeer door een eisprong helaas.
    Verder kan ik je niet helpen maar ik wil je wel veel succes wensen!

4. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    klopt what rosa zegt en daarbij kan je zoiezo niet vertrouwen op ovulatie testen bij onbehandelt pcos, omdat de testen vals positief kunnen geven doordat er veel eiblaasjes/cystes zitten

5. Selena149

Dus ik zou beter helemaal kunnen stoppen met tempen en ovutests zolang ik niet behandeld word voor mijn PCOS (dus nog bijna een jaar) :(

Misschien raar, maar ben gewoon bang dat het niet gaat lukken (zwanger worden), zie het niet meer zo zitten. 'Zoveel' obstakels, PCOS, dubbele baarmoeder, geen behandeling ervoor, tempen en ovutests (waarmee ik eerst dacht nog enige zekerheid te hebben, wat nu dus ook wegvalt)... Word er gewoon verdrietig onder. :( Gevoel alsof het mij niet gegund zal worden, terwijl we het zó graag willen.

6. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    tempen zou ik wel blijven doen zodat je een extra stok achter de deur heb voor de gyn (heeft mij al meerdere keren geholpen)

maar wel op je temp schema aangeven wanneer je de primolut slikt zodat je niet een 'look a like eisprong op je kaartje ziet:)

dubbele baarmoeder/borderline/monnikspeper heb ik totaal geen ervaring mee

7. Rosa84

Rosa84 Bekend lid

4 nov 2008
    638
    0
    0
    Dit is je laatste kuur primolut toch? Dan kan je daarna wel gaan tempen hoor, dan zegt het wél wat!
    Ik snap dat je het even niet ziet zitten zo, maar hoop toch voor je dat het mag lukken!

8. moederLynn

moederLynn Fanatiek lid

5 mrt 2009
    2.012
    0
    0
    moederen
    met mijn hoofd in de wolken
    Hoi,

Ik heb een dubbele baarmoeder! Ben naar 6 maanden zwanger geworden (gelukkig geen miskramen gehad) en ben bevallen met 35 weken! Over je brodeline..ik kan je alleen maar zeggen uit mijn ervaring dat een vroeggeboorte (waar je meer kans op hebt met een dubbelebm) er echt in hakt! Ik heb gen bordeline maar nog heb ik me psychisch slecht gevoelt! Een kind krijgen is niet alleen een roze wolk! En ik ga ervanuit dat jij dat zelf ook heel goed weet! Mocht je nog vragen over iets hebben dan hoor ik het graag!

9. Selena149

We weten maar al te goed dat het heus niet allemaal rozengeur en manenschijn zal zijn. :) Genoeg verhalen gehoord en ervaring met oppaskindjes/familiekindjes (niet je eigen kinderen, maar toch) in ieder geval. Maar als we niet denken het aan te kunnen waren we er ook niet voor gegaan natuurlijk. We hebben alles doorgenomen, en het gaat gewoon ontzettend goed. :)

Overigens ben ik afgelopen zaterdag ongesteld geworden na de laatste primolut kuur. Sinds zaterdag ook weer aan de monnikspeper, heb er goede verhalen over gehoord in ieder geval en heb bij dit middel zelf ook een positief gevoel. Ben benieuwd hoe lang mijn cyclus duurt en of ik een ei heb.

Deel Deze Pagina