ik ben 5 april na de huisarts geweest omdat ik mijn natuurlijke menstruatie niet kreeg , was begin dec gestopt met de pil. , toen de kuur afgelopen was kreeg ik mijn menstruatie 3 dagen later , dus nu is het weer afwachten wanneer het weer komt , wie heeft hier ervaringen mee?
Hoi heb ook net de kuur afgemaakt, ben nu vier dagen verder en volgens mij word ik wel ongi vandaag. Dan moet ik vanaf de tiende dag clomid gebruiken. Moet jij dat niet gebruiken dan?
ik heb alleen de primolut kuur gekregen willen ze eerst kijken of het nu wel komt uit zichzelf en duurt het te lang dan ga ik gewoon weer naar de huisarts toe.
Heej Grooten, Jou ken ik nog van het andere topic! Primolut heeft dus zijn werk gedaan, en nu maar afwachten. Ik hoop ook op wat positieve verhalen hier! Jij iig succes met afwachten! Ik heb er helaas nog geen ervaring mee, afgelopen maand provera gehad en de 5e dag na het stoppen kwam mn menstruatie. Maar om de een of andere rare reden wilde mijn dok dit dus 2 cycli achter elkaar doen. Dus nu ben ik op dag 16 weer begonnen met provera en zit vandaag op de helft. Hoop eind volgende week ongesteld te worden en daarna ga ik dus ook in de afwachtstand. Ik vind het voor nu niet zo erg dat ik nog een keer provera moest want nu weet ik zeker dat ik op mijn trouwdag niet ongesteld zal zijn. Mocht het allemaal weer een beetje normaal werken dan zal ik pas op het eind van de huwelijksreis ongesteld worden, maar daar ga ik niet van uit. Had zelf wel het idee dat ik mogelijk op dag 17/18 een eisprong gehad kan hebben deze cyclus, maar toen was ik dus al bezig met de provera. Heb het verder niet gestest. Als ik volgende week ongesteld ben geworden ga ik wel tempen om het een beetje bij te houden. Mocht er nou helemaal niks gebeuren dan vraag ik eind juni een verwijzing voor de gyn.
Ik heb Primolut gekregen om mijn ongi weer op gang te krijgen. De eerste 2 keer ging het gied maar nu is het weer een zooitje...
@ dierelier , dus voor jou is het straks ook afwachten , is provera hetzelfde als primolut? of zit er nog verschil in? als dit bij mij niet helpt maak ik zo weer een afspraak bij de huisarts. 1 ding mag je blij om zijn op je trouwdag dat je dan niet ongi bent , welke datum trouwen jullie? @dreamer , dat is ook vervelend dat het in het begin wel kwam en nu in 1x niet , dus voor jou ook afwachten , dat maakt je ook weer onzeker.
Grooten: hoe is het nu? Is denk ik nog net te vroeg voor een nieuwe spontane ongesteldheid of niet? Ik ga volgende week trouwen. En provera is hetzelfde als primolut. Dreamer: hoe is het bij jou verder gegaan? Ik ben maandag ongesteld geworden van de 2e kuur provera, nu kwam het pas op dag 8 dus ik kneep em wel een beetje. Ik heb alleen het idee dat ik een eisprong gehad kan hebben op dag 18, toen ik dus al 3 tabletjes op had. Ik heb het niet getest met een ovutest dus ik zal het nooit helemaal weten. Maar dat kan ook verklaren waarom ik vanaf die tijd pijn aan mijn borsten had (dit heb ik sinds het stoppen met de pil nooit meer gehad) en waarom mijn menstruatie nu wat later kwam want als ik er 14 dagen bij optel kom ik precies op de dag uit dat ik ongesteld ben geworden. Maar misschien is dit gewoon wishful thinking van mij. Of is er hier toevallig iemand (die dit leest) en denkt dat dit ook echt gebeurd kan zijn of er ervaring mee heeft?
Primolut werkt maar eenmalig. Het reset je lichaam als het ware en wekt een onttrekkingsbloeding op. Na die opgewekte menstruatie kan het zijn dat je lichaam het zelf weer oppakt. Maar helaas komt het vaker voor dat je lichaam daarna weer in staking gaat. Ik heb PCOS en heel vaak Primolut gehad, bij mij werkte het eenmalig.
Ja dat sucks dus... ik ga er eigenblijk ook van uit dat het niet vanzelf op gang gaat komen hierna, maar moest dit wel geprobeerd hebben voordat ik naar de gyn mag. Ik krijg vanuit mezelf helemaal geen menstruatie (althans ik denk dat ik dat mag concluderen na 5 maanden wachten zonder provera of iets).
Ik heb ook primolut gekregen van de gyn. Ik heb een zeer onregelmatige cyclus en deze ronde voor het eerst clomid 50 gebruikt, helaas niet het gewenste effect, eerst een cyste en daarna een niet doorgegroeid eiblaasje... Daarna direct primolut meegekregen om ontrekkingsbloeding op te wekken zodat ik met ongeveer 30 dagen weer met een nieuwe cyclus begin ipv op mijn eigen menstruatie wachten die ergens tussen de 35 en 50 dagen komt..... Zit nu op dag 6 van de primolut, dus met een weekje zal ik wel ongesteld worden. Dan gaan we de volgende ronde clomid 100 proberen, hopelijk nu wel met het gewenste effect!
Balen dat de clomid 50 niet werkte Noeska... hopelijk gaat 100 zijn werk doen bij jou!! Succes! Ik denk dat ik me van de zomer ook wel bij de clomid-mensen aan mag sluiten. Het klinkt vast belachelijk maar ik heb gewoon altijd geweten/aangevoeld dat als ik met de pil zou stoppen dat ik niet vanzelf ongesteld zou gaan worden. Puur daarom ben ik ook al een half jaar eerder gestopt met de pil dan dat we er eigenlijk voor wilden gaan, achteraf maar goed ook. Ik heb ook niet het idee dat het nu ineens wel vanzelf zou gaan maar ik wacht het nog maar even rustig af, dan heb ik mijn lichaam in ieder geval wel genoeg de kans gegeven.
Dat gevoel ken ik maar al te goed! Ik ben al ruim 3 jaar gestopt met de pil. Het voelde niet goed meer, ik wilde van die zooi af en dat mn lichaam het zelf zou gaan doen! Tja.... nu ruim 3 jaar verder staakt het nogsteeds! Vind het wel vervelend dat wij na 3 maanden al in de mmm terechtkwamen, maar de HA zag ook geen enkele aanleiding om ons verder te laten tobben aangezien er gewoon IETS niet klopt met die zeer onregelmatige cyclussen en de pijn die ik had! Maar ik had dus ook het gevoel dat er iets niet klopte.... Je gevoel is zoveel waard!
Wauw jij bent al echt lang gestopt noeska! En toen heb je al die tijd cycli varierend van 26 tot 83 dagen gehad? En nu sinds 4 rondes dus voor het echt aan het proberen? En 1 ronde clomid gehad dus. Ik snap wel dat de huisarts je meteen door wilde sturen, leuk is anders maar op deze manier gebeurt er weinig denk ik, jij hebt je lichaam echt meer dan lang genoeg de tijd gegeven om het zelf te doen. 'Fijn' dus dat je nu hulp krijgt, ik hoop echt dat je geduld gauw beloond mag worden!
Ik heb in februari een kuurtje primoluut gehad. De huisarts had me verteld dat ik hierdoor een hevige bloeding zou krijgen, maar het was niet anders dan anders. Daarna heb ik ook geen bloedingen meer gehad, dus ben doorgestuurd naar het ziekenhuis voor verder onderzoek. Ik ben benieuwd... Ik heb trouwens nooit een normale cyclus gehad, en ik had ook sterk het gevoel dat dat na het stoppen van de pil ook niet zou gebeuren. Daarom ben ik een paar maanden na het stoppen van de pil al naar de huisarts gegaan. Ik zag er weinig in om verder te zitten tobben op deze manier...
Goed Wollywell, hoe gaat het bij jou er nu verder uitzien qua behandeling dan? Gek dat je intuitie zo sterk kan zijn he! Ik vind het wel een mooie iets. Alleen zegt mijn intuitie ook dat ik niet zo ver hoef te gaan dat het icsi of ivf wordt of zo, dus ik hoop dat ie daarin ook gelijk heeft. Mijn ongesteldheid van de provera is nu ook klaar, was ook niet superheftig eigenlijk, gewoon zoals bij de pil, misschien nog wle iets minder zelfs. Vroeger voor de pil was ik altijd echt heftig ongesteld, dan moest ik echt na elk lesuur zo'n dik maandverband in doen anders ging het mis. Nou ja als ik eind juni/begin juli nog steeds niet ongesteld ben vanzelf dan vraag ik ook een doorverwijzing, al zul je zien dat het da weer heel lang gaat duren voordat je terecht kunt ivm vakanties en zo.
Klopt Dierelier, tussen de 26 en 83 dagen... Laatstse jaar was wel tussen de 30 en 45 dus iets stabieler met af en toe nog een uitschieter... Dit is inderdaad onze 4e ronde en 1e ronde clomid, niet aangeslagen dus... Volgende week ongesteld worden (op mijn verjaardag, joy! ) En dan Clomid 100... Ik ben natuurlijk ook wel blij dat mijn ha me meteen heeft doorgestuurd ipv gezegd ga het toch maar eerst een jaar proberen, want dat hoor je toch ook wel vaak, ook met een onregelmatige cyclus! Maarja, tis ook wel jammer dat het nodig is.... Maar het is of nu met medicatie of ik moet het uit mijn hoofd zetten en maar zien wat de toekomst brengt... dat gaat m niet worden natuurlijk! Dus dan maar met medicatie... Ja dat is wel net een rotperiode om doorverwezen te worden... Ik heb op 9 maart mijn doorverwijzing gekregen en 4 april had ik mn eerste afspraak bij de gyn, dus dat ging nog best heel snel! Ondertussen al wel een stuk of 8 keer in het ziekenhuis geweest, is wel meteen een vrij intensief traject.... Maar het is voor een goed doel! Ik hoop ook dat je gevoel het wat dat betreft ook goed heeft!
Idd een mooi maar gek iets, die intuïtie Ik had van tevoren al een heel sterk gevoel dat het bij mij nooit van een leien dakje kon gaan. Dat was nergens op gebaseerd, maar gewoon een heel sterk gevoel. Ik heb op 1 juli een afspraak in het ziekenhuis staan voor een vruchtbaarheidsonderzoek. Wat dat precies inhoudt, weet ik eigenlijk niet. Ik verwacht een echo, inwendig onderzoek en/ of bloedprikken. Duurt nog best lang tot die afspraak, maar goed, er zit niks anders op. Ik ben al lang bij dat er werk van wordt gemaakt. Ik hoop het ook niet voor je, dat het tot IUI of IVF hoeft te gaan. Als ik zie wat dat allemaal met zich meebrengt... Ik heb een oudere zus die 2 IVF-behandelingen heeft ondergaan. Dat is toch best intens. Maar het heeft gelukkig 3 mooie kids als resultaat gehad Hopelijk is het snel raak!
@Noeska: Hopelijk kotm de ongesteldheid snel en kun je verder met de nieuwe ronde, nieuwe kansen, meer clomid en hopelijk een ei! Fijne verjaardag alvast! @Wolly: Ben dan ook benieuwd wat ze gaan doen 1 juli, maar je bent nu dus een keer geweest en dit wordt je 2e bezoekje? Ja al die methodes om zwanger te raken, kan superingrijpend zijn, heb 2 vriendinnen die uiteindelijk met icsi zwanger geraakt zijn, na eerst alle andere zaken uitgeprobeerd te hebben, heftig. Hopelijk blijft ons dat allemaal bespaard. Grooten, hoe is het bij jou? Hier geen nieuws, zit op dag 8 van deze cyclus nu, maar ben er even niet zo mee bezig want we gaan deze week trouwen en daarna op huwelijksreis. (Ik weet niet of mijn naam het doet vermoeden maar ik ben niet 20, tel er maar 7 bij op).
Nou snel is ie zeker! Ben vandaag ongesteld geworden! Ze hadden gezegd zo'n 3 dagen na het slikken van de laatste tablet, maar de laatste heb ik net pas geslikt en ben vanochtend al ongesteld geworden. Alleen maar fijn inderdaad! Wollywel de eerste afspraak bij ons ging als volgt: Eerst een intakegesprek over hoe jou cyclus is, wat jullie levensstijl is, hoelang je bezig bent etc. Daarna een inwendige echo, ik heb verder geen inwendig onderzoek gehad, alleen de echo. Ik moest op de eerste dag van de volgende menstruatie bloed prikken en manlief moest zn zaad inleveren. Hopelijk vinden snel een oorzaak die met simpele middelen op te lossen is en je snel zwanger bent! Een hele fijne dag alvast!! Geniet ervan, probeer op bepaalde momenten echt even tot het besef te komen wat je nou aan het doen bent, het is echt waar, maar de dag is zo om en hij komt nooit meer terug! Dus probeer ieder moment intens te beleven! En op huwelijksreis maar een mooi wittebroodskindje produceren!