Voor de eigenhuisbezitters; ketel kopen of huren, wat heeft jouw voorkeur?

Discussion in 'De lounge' started by JBG, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Wat zou jij doen, huren of kopen van een ketel

1. Ik huur liever een ketel

2. Ik koop liever een ketel

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Hallo allemaal!

Onze ketel moet binnenkort vervangen worden (hij is 17!) en we zitten te dubben wat te doen; een ketel kopen of huren. De ene huurt liever en de andere koopt, want dit zou voordeliger zijn? Wat zijn de kosten van een gemiddelde ketel, waar moet je rekening mee houden?

Al met al is de vraag, wat is jullie ervaring?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Kopen!! Wij hebben een Nefit HR ketel ( 1 Vd betere merken) en was Inc plaatsing 2000 euro. Een ketel huren zou ik noooit doen, je betaald elke maand een hoop geld en bent na afloop veel duurder uit, en je zit elke maand aan een bedrag vast wat je betaald

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Het hangt er een beetje vanaf wat je budget is. Je hebt heel veel keuze natuurlijk. Je kan het beste hier ook voor shoppen ;)
    Meerdere adviseurs langs laten komen etc.

Ik ben meer van het kopen, omdat je dan in ieder geval 2 jaar garantie hebt en meestal daarna nog wel een leuke aanbieding voor service en onderhoud.
    Met huur zit je vast aan een contract en betaal je elke maand. Daarnaast komen dan nog eens de service en onderhoud...

Wij hebben het vervangen van de cv-ketel overigens meegenomen in ons bouw-depot.

Oh ja, als tip: check wel of je radiotoren geschikt zijn voor de (meestal nu geplaatste) HR-ketel. Die van ons dus niet en nu stoken wij om het leven in de winter....

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

wij hebben een leasecontract voor de hele installatie volgend jaar is het afbetaald en is de ketel gewoon van ons

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat het er ook aan ligt hoelang je in dat huis denkt te blijven, als ik zou weten dat ik er maar 2 jaar woon bv, en hij moet vervangen worden dan zou ik er 1 huren. Maar verder kopen.

6. Milaa

Milaa Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    1,310
    0
    0
    Kopen!! Huren is op ten duur veel duurder, wij hebben het toevallig in januari uit zitten rekenen! Wij hebben sinds 11 feb, een nieuwe ketel! Let er wel op dat je een onderhoudscontract erbij hebt..

7. JBG

JBG Fanatiek lid

Nov 6, 2010
    1,270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ons budget is rond de 2000 euro. Wij willen nog heeeeel lang in ons huis blijven wonen dus wat dat betreft is het de investering wel waard.

@mamavanjuul; ik neem je tip zeker mee!

@Femme; zo'n contract erbij, is dat duur, betaal je dat per maand?

8. tulip

tulip Niet meer actief

dan zou ik hem kopen, bij ons is het onderhoudscontract erbij 5 euro per maand.

9. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Ik lees even mee. Wij zijn ook aan een nieuwe toe. Door een lekkage zijn we er vorige week achter gekomen dat onze verkeerd geinstalleerd is ( op de duitse manier) en dat de ketel nu helemaal kapot is en gevaarlijk ook nog. Er lekt water op de straam van de ketel en ons water wordt vermengt met cv water wat dus gevaarlijk kan zijn.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Laat je wel goed informeren!
    En als je niet het budget hebt om meteen te kopen (+installatie kosten e.d.) dan kan je bij de grotere energiemaatschappijen ook leasen.

11. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Wij hebben de ketel ook gekocht. 2 jaar geleden bijna. Bij Feenstra, geweldige service (met gratis 3 jarig onderhouds / servicecontract) en op die dag binnen 4 uur!!!! geplaatst. Wij waren zeker minder dan 2000 euro kwijt en hebben een Remeha.

12. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Absoluut kopen. Ergens vorig jaar (of t jaar daarvoor alweer:D) hebben wij ook een nieuwe laten plaatsen, voor 1800 klaar. Geplaatst, 2x controle en een nieuwe thermostaat die op tijd/programma in te stellen is!

Nou hebben wij hem wel via een (vage) kennis laten plaatsen..

13. Sila24

Sila24 Niet meer actief

kopen ! bij nuon hebben ze actie ik weet nou niet precies hoe of wat maar is wel voordelig om via hun een ketel te kopen zoek maar ff op, en nee ik heb geen aandelen bij hun:p

14. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    als je het geld hebt, kopen..
    Als je het geld niet hebt dan heb je weinig te kiezen...

15. Trees

Trees Niet meer actief

Kopen, omdat dit op de langere termijn goedkoper is (mits je geen kat in de zak koopt ;)).

16. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

Jan 14, 2011
    3,399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Kopen Kopen Kopen! :D
    Absoluut!
    Wij hebben toen we 2,5 jaar geleden ons huis kochten een hele nieuwe CV-Installatie laten plaatsen, hebben nu een Bosch CV-ketel.
    Ideaal!

Share This Page