Laatste poging weer niet gelukt :-( nu word het iui

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sascha81, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Goedemiddag dames,

Even van mij af schrijven hoor. Voel mij op het moment erg verdrietig. Had zo de hoop na 2/7 jaar dat deze laatste kans het ons misschien wel zou lukken. Helaas net bloed ontdekt. Dus helaas het word iui. Ben heel dankbaar dat wij die keus hebben gekregen in mei om iui te doen. Maar wilden het eerst zelf nog proberen omdat tijdens onderzoek wii gezond zijn verklaard qua vruchtbaarheid. Helaas wilde het maar niet lukken hoe relaxt wij ook waren na de uitslag van het onderzoek. Ik begrijp het gewoon niet???. Wat staat er in de weg dat ik niet zwanger word???.

Pfff moet zo ook nog werken. Even weinig trek in bahhh

Liefs Sascha

2. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heel veel succes meid! Balen dat het niet anders is, maar hopelijk kun je het zien als een 'nieuwe start' met dus ook weer heel wat nieuwe kansen!

3. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw
    Dankjewel meid! Is ook zo! Het is nu gewoon even moeilijk. Want wilde zo graag dat het ons zelf zou lukken. Maar helaas. Hopelijk hebben wij ooit met iui ook een positieve test in handen. Nu eerst onze afspraak om te horen hoe nu verder.

Liefs Sascha

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ja, dat snap ik heel goed! Laat het even bezinken en je mag je best even down voelen hoor. Heel normaal.
    Hopelijk vinden jij en je partner steun in elkaar en kunnen jullie er goed over praten! Wij hebben met tegenslagen ook wel eens samen een traan gelaten en er een goed glas wijn bij gedronken. Dat was fijn, het gaf ons de volgende dag weer frisse moed zeg maar!

5. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw

Ik heb mij altijd heel sterk gehouden, wilde de hoop noet verliezen. Maar net ben ik toch geknapt en in huilen uitgebarsten. En misschien is dat wel goed. Want om het 2/7 jaar op te kroppen is ook niet goed.
    Helaas zie ik mijn vriend vanavond pas. Dan kan ik er gelukkig met hem erover praten. Moet zo werken. Werk in het ziekenhuis dus met mensen dus even een masker opzetten. Denk dat ik vanavond ook een best glas wijn ga nemen haha:)
    Morgen is alles indd weer anders.

Heb nog niet zoveel meegelezen over mmm iui enz. Maar jij hebt ook iui ondergaan. Begrijp ik

6. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw

Las laatst al dat je zwanger bent!! Wat leuk gefeliciteerd!!

7. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte met het verwerken van deze klap. Weet als geen andere hoe het is elke maand weer teleurgesteld te worden dat gaat nu al jaren zo bij mij. Hoop echt dat IUI gaat helpen om zwanger te worden.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Merci! Ik heb geen IUI ondergaan, maar ben nu pril zwanger na ovulatie-inductie. Wij hebben al sinds 2014 een kinderwens en pas eind 2015 kwamen we bij de gyn terecht.
    Pas in de zomer van 2016 werd er PCOS geconstateerd en zijn we gestart met behandelen. Een zoektocht wat werkt qua dosering en medicatie, maar het is ons uiteindelijk wel gelukt :)
    Nog steeds vind ik het natuurlijk spannend want ja, er kan nog van alles mis gaan. Maar het zien en horen van het hartje voelde toch weer als een mijlpaal!

9. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Logisch dat jij je even k*t voelt! Herken het al te goed! Daarom wil ik je ook zeggen; GEEF NIET OP! Dit betekent nieuwe kansen.

Bij ons was er niks te vinden. Alles was perfect. Maar het lukte steeds niet. Onze laatste iui is wel gelukt.

En ik zat er zo door heen. Dacht dat ik nooit mama zou worden.
    En nu hebben we een klein prinsesje.

Dus meid hoe rot het ook is en misschien ga je nog wat tegenslagen krijgen met iui. Dat is eenmaal zo. Kan pittig worden maar vergeet niet waarvoor je het doet en blijf goede hoop hebben en vertrouwen hebben in je lichaam!

Zet hem op ☺

10. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw

Dankjewel!!
    Ik hoop het ook! Heb ern afspraak gemaakt die staat 10 feb pas. Maar goed er staat nu tenminste een afspraak.

Zie dat jij al bezig bent vanaf 2012. Jeetje dat is ook al lang pfff. Hopelijk heb jij binnenkort een positieve test in handen!

Liefs Sascha

11. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw

Dankjewel!! Ben heel blij met de steun die ik van jullie (mede forum dames) krijg!!
    Ik geef de moed niet op. Ooit komt er eenndag dat wij ook papa en mama mogen zijn.
    Op het moment is het even verwerken dat het toch iui word. En ja die monsters van hormonen die werken nu ook niet mee. Maar jullie zijn dus papa en mama geworden door iui. Hoeveel heb je er gehad?. Doet het ook pijn? Die behandeling?.

Dankje voor je bericht lief!!

Liefs Sascha

12. Sascha81

Sascha81 Fanatiek lid

4 jun 2014
    1.459
    1.292
    113
    Vrouw

Dat begrijp ik dat je je nu wat zorgen maakt. Raar he werst maak je je zorgen word je wel zwanger. En ben je zwanger dan maak je je zorgen of het goed zal gaan! Denk dat veel die angst zullen hebben. Maar leuk dat je zwanger bent. Gefeliciteerd!!

Ik heb vanochtend een afspraak gemaakt die staat voor 10 feb 2 uur. Werk tot 2 uur. Dus zal iets eerder omkleden zodat ik er op tijd ben. Werk in het ziekenhuis. Spannend ben zo benieuwd hoe t zal gaan. Die vrouw vroeg aan mij heb je al prikles gehad. Dus dat houdt vast in dat ik dat ook moet doen?. Hormonen spuiten?. Nou ja alles voor een kleine!!!

Liefs Sascha

13. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    Jammer he Sascha81, maar gelukkig kunnen ze tegenwoordig ontzettend veel!
    Blijf moed houden. Het traject is zwaar (in mijn geval was dat geen IUI maar ICSI) maar je overleefd het wel. Je weet waar je het voor doet, hou dat in je hoofd.

Heel veel succes, Liefs

14. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Hoi Sascha81.

Ik snap je gevoel heel goed. Heel logisch en je mag en moet het ook echt even toelaten. Het moment dat ik hoorde dat we door gingen voor IUI in oktober had ik daarna ook een onwijze dip. Ik was zo teleurgesteld dat het ons niet spontaan zou gaan lukken!! Ik, die (net als iedereen hier) al zo lang moeder wil worden, gastouder en altijd met kindjes bezig, kan niet zwanger worden op eigen houtje. Waarom iedereen wel en ik niet, want zo voelt het af en toe. Niet tof gewoon. En nu nog een grotere tegenvaller is dat ze in de eerste ronde IUI tijdens de eerste follikelmeting een grote cyste hebben gevonden, dus de behandelingen zijn gestopt om er eerst achter te komen of die cyste in orde is.

Maar om een lang verhaal kort te maken, je mag je zo voelen, het is allemaal niet niks!! Heel veel succes!

Gr Jolijn

15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hi, dankjewel! :D
    Ja die zorgen blijven altijd wel. Ik weet zeker dat ik na de termijnecho (rond de tiende week), me al snel ga afvragen of het nog steeds goed zit haha.

Ja, dan zul je misschien wel IUI met hormonen krijgen. Het spuiten stelt niet zo veel voor hoor. Heb zelf ervaring met Menopur i.c.m. Pregnyl. De Menopur naaldjes zijn erg dun en klein en die 'dart' je er zo in ;).
    De naalden die bij de pregnyl zitten zijn wel een bitch, maar daarvoor kun je gewoon de naaldjes van de Menopur gebruiken (of eventueel om andere dunnere naaldjes bij de poli vragen mocht je iets anders dan Menopur gaan spuiten). Maar misschien ervaar jij dit natuurlijk niet zo, dat kan ook. Er zijn vast vele vrouwen die Pregnyl toediedingssetjes prima vinden!

Kijk vooral naar wat voor jou het fijnst is. Mijn advies: doe waar jij je goed bij voelt. Ik haalde bijv. op een gegeven moment 2 toedieningen uit één ampul en ja, dan heb je op een gegeven moment extra naaldjes nodig. Ik wilde per se de dunnere variant en de apotheek deed eerst moeilijk want die moesten ze voor mij apart bestellen. Die zijn spot goedkoop dus verdienen ze er natuurlijk niets aan. En maak zeuren erover. Op een gegeven moment zei ik: 'Mevrouw, ik kom hier ongeveer elke week met dezelfde vraag en ik ga tóch niet weg voordat ik de dunnere naalden krijg. Ik persoonlijk heb de hele dag de tijd om hier te blijven zitten, maar ik denk alle cliënten in de wachtkamer niet. U kunt ze beter gewoon voor me bestellen want ik blijf toch wel terugkomen met dit verzoek. Bovendien kost het jullie niets ;)'.

Ze hebben ze wel besteld. ;)

Kom dus voor jezelf op, óók tijdens de behandelingen als je soms ergens niet helemaal achter staat of het liever net ietsje anders wil. Hoewel het artsen zijn die natuurlijk weten waar ze het over hebben en het ongetwijfeld goed met je voor hebben, is hun manier niet altijd de énige manier. Je bent ook maar gewoon 'klant'..

16. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    Nina sanders heb je mooi omschreven :)
    Hoe gaat het met je? Voel je je inmiddels al zwanger?

17. jess30

jess30 Actief lid

6 aug 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het wil hier maar niet lukken pff word ook niet goed van. Hopelijk is het snel 10 feb voor je! sterkte met wachten.

18. suzies

suzies Bekend lid

8 jun 2015
    545
    148
    43
    Ik weet hoe het voelt. Wij mogen in april beginnen. Begin je volgende maand of in mei?

19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hey! Hier gaat het goed. Ik voel me eigenlijk nog steeds hartstikke prima. Hoewel ik inmiddels echt wel geloof dat ik zwanger ben (meer trek, na het eten erg opgezette buik..) voel ik me niet heel anders dan normaal. Misschien wat kleine incidentele dingen, maar als het zo blijft, dan teken ik ervoor!
    Volgende week hebben we de intake bij de vk en ben erg benieuwd hoe dat verloopt..
    Bewaren

20. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw

Spannend hoor! Fijn dat je je goed voelt. Hoop idd voor je dat het zo blijft! Probeer er lekker van te genieten meid:D

Deel Deze Pagina