Hier ook een ruggeprik gehad bij m'n (ingeleide) bevalling. Ik vind het een genot want ik kon de weeenstorm echt niet opvangen, het was te heftig. Ik zou er zo weer voor kiezen want het prikken etc. is me allemaal super meegevallen. Het beetje pijn van de prik weegt niet eens op tegen 1 wee. Nee ik was altijd superbang voor de ruggeprik maar nu denk ik : Kom maar op met dat ding!
hier beide keren 1ste keer , volledig opgedrongen gekregen en verkeerd gezet voelde alles nog en heb er nadien nog veeel last van gehad 2de keer kon ik niet meer manlief kon der niet bijzijn dus zelf gevraagd om ruggeprik en jee was me dat een verademing ! die was goed gezet en heb echt kunnen ontspannen , tijdens het persen stond ie hier ook nog aan trouwens , was mijn fout beetje hihi , had nog snel voor de gyn binnenkwam bijgedrukt maar het persen ging super ! bij een eventueel ooit derde wil ik zeker en vast opnieuw een ruggeprik aangezien ik niet makkelijk ontsluit (beide keren urrrrrrrrrrreen op 3cm blijven hangen ) en ik hoogst waarschijnlijk weer een infuus met weeopwekkers krijg
Ik heb ook een ruggeprik gehad. Wat een verademing na 12 uur weeën. Je kan idd niet zelf plassen dus elke twee uur hebben ze een catether ingebracht om me leeg te laten lopen. Bij mij gin de ontsluiting helemaal niet snel. Maar toen de ruggeprik zat ging het heel snel. En bij mij werd ie wel uitgezet. Was ik even bang voor maar was niet nodig. Ik was van te voren niet van plan om een ruggeprik te nemen. Maar war ben ik blij dat ik dat gedaan heb. Na 12 uur weeën kon ik even slapen en bijkomen voor het echte werk. Ik kreeg idd verder ook allemaal toeters en bellen om ons in de gaten te houden. Bij mij moesten ze 5 keer prikken voordat het raak was. Maar wat wil je met heftige weeën elke minuut. Dan is stilliggen heel lastig. Succes met je besluit. Hou het gewoon als optie in je achterhoofd.
Ik heb heel erg veel gehad aan de ruggenprik. Ik had een sterrekijkertje en daarom van af 4 cm al persweeen en had al een paar uur een weeenstorm die niet weg te puffen viel. Ik kreeg de ruggeprik wel vrij laat in de ontsluiting waarschijnlijk (anderhalf uur voor het zetten 5cm daarna niet meer gecontroleerd. Na het zetten direct 10 cm) Door de ruggeprik werd ik weer rustig en kon ik mezelf herpakken en volkedig focussen op het puffen wat eerder gewoon niet meer ging. Ik heb nog een uur op mijn zij liggen puffen waardoor loïs is gedraaid. Tijdens het persen bleef de prik aan. Had prima persweeen. Ik ben echt blij dat ik voor de prik heb gekozen. Het zetten deed absoluut geen pijn vergeleken met mijn weeenstorm! Ze verdoven eerst het omliggende gebied voordat je echt de prik krijgt dus niks gevoeld mijn infuusprikken deed meer pijn eerlijk gezegd. Verder heb ik 3 dagen een wat stijve rug gehad en dat was het!
Ik kreeg 11 dagen geleden een ruggenprik, bij 5 cm. Vooraf al geregeld. Het zetten deed even gemeen pijn, ik wist dat ik doodstil moest zitten, en ik probeerde dat echt te doen. Direct gelukt. Vond lastig dat m'n man niet mee mocht, en ik alleen een uur daar zat met een vreemde assistent anesthesist. Maar de ruggenprik deed z'n werk en heeft maar kort gezeten want 1,5 later volledige ontsluiting, 15 min persen en m'n dochter was er. Persen deed geen pijn, kon ik heel goed voelen, alleen ik kon m'n rechterbeen niet zelf omhoog doen want had weinig gevoel. Twee uur na bevalling liep ik al naar toilet en 6 uur later waren we thuis. M'n rechterbeen heeft nog wel uren getinteld, ook ik heb flink getrild na de bevalling. Maar of dat door de ruggenprik komt? Ik heb helaas nu wel flinke rugpijn...maar weet niet zeker of dat van de prik komt. De eerste dagen had ik veel pijn van de plek waar de prik gezet is. Ik kan het echt een ieder aanraden! Waarom zoveel pijn lijden, m'n eerste bevalling vond ik een nachtmerrie, zo veel pijn, en deze was geweldig. Echt, ben super blij dat dit mogelijk was.
Bij mij legde de ruggeprik de weeen helemaal stil. Het zetten vd prik deed bij mij geen pijn, misschien was dat omdat ik vette rugweeen had. Daarna mocht ik aan de weeenopwekkers en had ik nog steeds pijn ondanks de ruggeprik. De 2e ruggeprik op de ok was de fijnste dat was een zogeheten spinale waardoor ik helemaal verlamd was ivm keizersnede. Ondanks dat ie niet zo megalang werkte zou ik voor de 2e keer wel weer voor een ruggeprik gaan. Ik vond het zetten reuze meevallen en de keizersnede ook.
Laat je goed voorlichten door je VK of Gyn, dan kan je daarna samen met je partner een weloverwogen keuze maken. Ik heb een ruggeprik gehad. Ik wilde deze niet, ging er zelfs vanuit dat ik thuis zou bevallen. De Gyn en VK raadde mij tijdens de bevalling beide aan om een ruggeprik te nemen en ik heb het advies opgevolgd. Ik ben er erg positief over. Na de bevalling heb ik zelf wat verhoging gehad, maar verder hebben ik en mijn kindje geen bijwerkingen gehad. De prik zelf vond ik niet pijnlijk, maar mijn weeen waren ook zo extreem heftig dat ik alleen maar blij was dat daar wat aan gedaan werd. Toen de verdoving er in gespoten werd kreeg ik een soort stroomstootje door een been, dat was een heel gek gevoel. Een goede vriendin van mij was ook erg positief, maar ik ken ook een aantal mensen waar de prik niet of maar aan 1 kant werkte. (dus dan ben je alleen rechts of links verdoofd)
Hier ook een positieve ervaring! Bij mij kwam de ontsluiting niet goed op gang. Ik had al 12 uur weeen en nog maar krap aan 5 cm. Daarnaast kon ik niet meer ontspannen door de persweeen die er al vroeg doorheen kwamen. Toen we naar het ziekenhuis vertrokken om op aanraden van mijn eigen verloskundige een ruggeprik te zetten voelde ik me wel een watje. Toen deze eenmaal gezet was kon ik echt bijkomen, wat een verademing! Je voelt echt niets en de volledige ontsluiting kwam razendsnel op gang. Denk binnen uur, 1,5 uur want toen voelde ik de persweeen erdoorheen. Bij mij is toen de ruggeprik uitgezet zodat ik goed kon meepersen. Nadeel was wel dat de weeen weg begonnen te vallen en onze dochters hartslag ook zwakker werd. Weeenopwekkers schoot ook niet op. Na uur en 15 min persen is ze uiteindelijk gehaald met vacuumpomp en knip. Uiteindelijk bleek onze dochter in een zogenoemde 'dwarsbeenligging' (te vergelijken met afwijkende liggingen zoals sterrenkijker, voorhoofdsligging ed) te liggen waardoor dus de slecht vorderende ontsluiting en vroege persweeen. Ik ben blij geweest met de ruggeprik. Ik heb een pauze gehad waardoor ik nieuwe kracht kreeg. Geen idee hoe het anders was gelopen. Na tijd zeiden de zusters en verlos me dat het net aan geen keizersnee is geworden. Het was heftig al met al, maar was zonder de ruggeprik nog heftiger geweest denk ik.
ik heb ook een ruggen prik gehad maar die heeft bij mij maar 2 uur gewerkt. toen ik na die 2 uur weeen opwekkers kreeg, werkte de ruggenprik niet meer, ookal hadden ze hem hoger gezet. en toen mijn zoontje geboren was en nog 5 dagen in het zh moest blijven heb ik hele erge hoofdpijn (migrane) gehad door de ruggenprik en spierverkramping. dus nee bij mij was de ervaring niet zo leuk.
Ik heb ook goede ervaring met ruggeprik. Het zetten was even gemeen, maar dat was ws vooral de combinatie met de weeen. Daarna vier uur lang kunnen ontspannen en zelfs af en toe slapen. Heerlijk. Ja, je kan je bed niet meer uit en je moet in de gaten gehouden worden, en ja, het kan de weeen (licht) onderdrukken, maar nog steeds ben ik voor. Ik kreeg er wel ontzettende jeuk van! Heb vier uur lang liggen krabben...
Ik heb m vannacht gehad, een verademing. Wel eerst ff klooien want hij werkte nietbop mn rugweeen eerst. En door sterrenkijkerligging wel enorme druk op de anus. En moet nog 3 dgn met een blaascatheter rondlopen. Maar ik kon echt niet meer dus ben er heel blij mee
Heeeeeerlijk...ik zou het meteen weer doen! Het zetten deed mij geen pijn. Heb het niet eens gevoeld. De anesthesist waarschuwde mij wel dat als hij iets of wat verkeerd prikte ik last van hoofdpijn zou krijgen. Maar ik had op dat moment zulke heftige weeën (ingeleid) dat ik alles wel best vond. een kwartier later kon ik weer op adem komen. Ik heb 2 uur geen pijn gehad. Daarna kwamen de weeën door de ruggenprik heen. Ze hebben mij nog een 'shot' gegeven, maar dat werkte niet meer. Een half uur later kon ik gaan perssen. Na de bevalling heb ik nog een half uurtje last gehad van gevoelloze benen. Daarna voelde ik me weer de oude. Nogmaals, ik zou het zo weer doen.
Nou ik weet het niet of ik hem nog eens zou willen. Heb bij 1 prik een positieve en negatieve ervaring. Ik was al meer dan 24 uur wakker en had een ruggeprik gevraagd omdat ik niet meer met de pijn door de vermoeidheid kon omgaan. De prik werd fout gezet zodat enkel maar mijn linkerzijde verdoofd was. De eerste pijn ging weg maar nadien dus toch nog bijna alles gevoeld... Dat was het negatieve. Het positieve in mijn geval (als de ruggeprik goed gezet zou geweest zijn): Mijn placenta liet niet volledig los, waardoor deze operatief moest verwijdert worden. Doordat ik een ruggeprik had, hebben ze die klus maar in de verloskamer geklaard en moest ik niet naar de OK. Helaas door de slechte plaatsing, heb ik de verwijdering ook goed gevoeld...
Ik heb ook een ruggeprik gehad en vond het ideaal. Omdat mn ontsluiting niet opschoot kreeg ik weeenopwekkers en dus een ruggeprik! Deed geen pijn bij mij, paar lichte schokjes wat ik voelde in mn onderrug. Ik was 6u bezig voor 3 cm, na het zetten van de prik ging ik in 2 uur naar 10cm! Toch werd het een keizersnede en was al verdoofd, dus het zetten van de 2e ruggeprik helemaal niet gevoeld.. Ook geen hoofdpijn ofzo gehad.
Vond het heerlijk!! Eindelijk geen pijn meer, kon me ontspannen en de ontsluiting schoot eindelijk een beetje op. Alleen de katheter was niet zo fijn, maar dat maar voor lief genomen. Hij is gezet in een wee dus niets gevoeld van het inbrengen.
2x gehad en 2x geen effect (overstimulatie weeen en andere gezet bij 8 cm). 3e x remifentanil en ohhh wat een heerlijk spul!!!