wie heeft ervaring met rugprik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door caroline2008, 29 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Dankjewel wat lief! Het is een heerlijk mannetje, we zijn zo blij met m!

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hier positeve ervaring. Het zetten van de ruggenprik voelde ik niks van. En het was een hele verademing. Je kunt ff wat meer relaxen...
    Ik wilde van tevoren helemaal geen toeters en bellen maar kwam er niet echt omheen...succes alvast

3. Emmie83

Emmie83 Bekend lid

14 jul 2010
    679
    0
    0
    Ik vond het echt de uitvinding van de eeuw. Na het breken van mijn vliezen kreeg ik gelijk weeen en dat werd al snel een weeenstorm. Ik had elke keer net een minuut om op adem te komen. Ik raakte uitgeput, dus koos (ondanks dat ik het wilde voorkomen) voor een ruggeprik.

Ze hebben twee keer moeten prikken om hem te zetten, maar beide keren geen pijn gehad. Gelijk erna kwam ik compleet tot rust.
    Ikzelf vond de band om mijn buik, voor het hartfilmpje, niet vervelend, net als de catheter en alle andere dingen die erbij kwamen. Ik was veel te blij dat ik bij kon komen (het was ook al midden in de nacht).

Zodra mijn persweeen door de ruggeprik begonnen door te dringen, is de ruggeprik uitgezet. Helaas voelde ik na een half uur persen mijn persweeen niet meer. Maar ik weet bijna zeker dat dat geen gevolg van de ruggeprik was, maar door vermoeidheid.

Ik mocht ook vrij snel weer naar huis. Om 10.42 uur bevallen, rond 14.00 uur op de afdeling en rond 18.00 uur mocht ik naar huis. De catheter ging er rond 16.00 uur uit en ik moest eerst zelfstandig kunnen plassen voor ik weg mocht.

Verder geen complicaties gehad en ook niks achteraf.
    Voor mij was het dus de ideale oplossing. Maar ik heb ook genoeg verhalen gehoord dat het minder goed ging (bij mijn schoonzus werkte hij niet goed en voelde ze de weeen nog heel sterk).

4. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Dit ongeveer! Enig verschil is dat ik geen rust had bij de ontsluitingsweeen. Had doorlopend enorme menstruatiepijn (werd ingeleid). Ook had ik wel persweeen die ik overigens veel beter aankon dan de ontsluitingsfase. Daar had ik namelijk wel pauzes inzitten.
    Verder komt her aardig overeen met mijn ervaring inclusief het twee keer zetten van de ruggeprik. Ook niks gevoeld etc.

5. Pietje89

Pietje89 Lid

28 sep 2012
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier helAas geen goede ervaring met ruggeprik, hij zat verkeerd waardoor hij niet verdoofde .. Dat kan gebeuren maar helaas bij mij niet opnieuw gezet doordat ik al 8cm had.. Helaas heeft het toen toch nog bijna 5 uur geduurd voordat mijn zoontje erwas ..... Zou er in ieder geval wel voor gaan. Niet geschoten is altijd mis!!

6. Troetelbeer

Troetelbeer Actief lid

3 sep 2007
    156
    0
    0
    Belachelijk dat je met 8 cm geen prik krijgt. Ik kreeg ook bij beide bevallingen met 8 cm een ruggepik en had het echt niet willen missen. Woon wel in Belgie.

7. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Ik was zo blij toen ik ruggenprik kreeg... Ik lachte weer en voelde bijna niks meer... Zo heerlijk.
    Kreeg ruggenprik bij 4/5 cm ontsluiting... Voor ik het wist, had ik al opeens 8 cm onsluiting. Daarna hebben ze infuus lager gezet en had opeens 10 cm ontsluiting.
    Door ruggenprik word je meer ontspanning, kun je lekker gaan rusten voor je gaan persen...
    Succes!

8. Eliesje

Eliesje Lid

22 apr 2012
    83
    2
    8
    Vrouw
    Zangeres en loctician
    Harderwijk
    Eerste ks
    Tweede normaal
    Derde normaal
    Vierde normaal met ruggeprik

Laatste was beste bevalling ooit. Gewoon doen als je dat wil. We leven niet meer in de grotten, perse pijn lijden hoeft niet, mag wel. ;)

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik had geen ruggenprik tijdens bevalling. Nouja bijna wel... Had hem gevraagd omdat ik nie meer kon van de pijn (rugweeen) had 5cm ontsluiting. Anesthesist moest van huis komen maar half uur laterag Milou al op mn buik en kwam anesthesist voor niks ;)

Ik kreeg wel ruggeprik dag na bevalling ivm achtergebleven stolsel. Ze hadden te hoog gezet dus ik was hoger verdoofd dan vanaf mn navel ... Ik voelde me gigamtisch benauwd en was ontzettend misselijk ... En toen ze me vanaf het ok bed naar mn eigen bed hesen werd ik helemaal naar en had het gevoel out te gaan ...Ik vond het een hele nare ervaring .... Ik was blij dat ik bij mn bevalling ineens opschoot (5cm tot ontsluiting en perse in 30min) want weet niet of ik die ruggenprik wel zo relaxed had gevonden op dat moment....

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier goede ervaring met de ruggenprik. Na enige uren weeen weg puffen zag ik het niet meer zitten en toch om een prik gevraagd. (had geen andere opties omdat ik niet tegen morfine achtige stoffen kan, word ik high van)
    Ze hebben 3 keer moeten prikken omdat ik van stress en weeen niet stil kon zitten. (volgende dag dus wel een giga bont en blauwe rug) Ik heb veel geluk gehad. Voelde alles nog maar deed geen pijn. Voelde zelfs wanneer mijn blaas weer vol zat. Kon de persweeen goed voelen dus de prik werd pas uitgezet toen het hoofdje stond. Had daarna binnen een uur het gevoel in mijn onderlijf weer terug. (waardoor ze jammer genoeg lokaal best veel moesten verdoven voor de hechtingen)
    Hier geen koorst of iets dergelijks. Alleen wat jeuk en dus die mega blauwe plek

zou zeggen: overleg met je gyn/ vk en hou je opties open.

11. Ik ben voor! Heb het tot 7 cm zelf gedaan maar toen het niet meer opschoot trok ik het niet meer en heb een ruggeprik gekregen. Nog geen halfuur later mocht ik persen want ik raakte er zo ontspannen van dat de ontsluiting ineens opschoot! Persen niks van gevoeld want de prik werd hier niet voor uitgezet (heerlijk!) en mede daardoor ook geen scheurtjes gehad na de bevalling. Ik vond het heerlijk en als ik bij deze weer rugweeen krijg (die kun je ook niet wegpuffen) neem ik meteen een ruggenprik!

12. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Caroline, bevallen is echt niet iets waar je bang voor moet zijn, bevallen is geweldig!!! Ik kijk enorm uit naar de dag dat ik het (hoop ik) nog eens mag doen. Angst verhoogd de stress hormonen in je lichaam waardoor de bevalling moeilijker verloopt, Wees niet bang! Ontspan, rust uit! En als je de kans hebt, lees nog even het boek 'bevallen op eigen kracht'.

Je bent een vrouw, je bent gemaakt om zelf te kunnen bevallen. Alle vrouwen in de duizenden generaties voor je konden het ook (zelfs zonder hulp).

Deel Deze Pagina