Wie heeft ervaring met Sint janskruid?

Discussion in 'De lounge' started by Cathelijne1986, Dec 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

En dan ter behandeling van een lichte depressie.. Ik heb begeleiding daarnaast hoor, maar wil per se geen synthetische antidepressiva slikken.

Wie heeft weleens Sint janskruid gebruikt, welke precies en wat deed het met je?

2. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Mijn man neemt dit al geruime tijd, wel onder begeleiding van zijn ha.
    Hij zat thusi met depressie/ burn out. Het sloeg bij hem echt goed aan, hij voelde zich weer wat lichter, beter in staat om te communiceren etc. Hij slikt het nu helaas weer, was gestopt maar had terugval en nu gaat t weer beter. Sterkte

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Niet gebruikt, waar je wel rekening mee moet houden is dat de pil niet voldoende beschermd tijdens het gebruik van st Janskruid, mocht je die gebruiken als ac.

4. Cathelijne1986

Nee we gebruiken condooms.

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik heb het gebruikt na/tijdens mijn burnout en bij mij sloeg het ook erg goed aan. Het schijnt dat het even duurt voordat het begint te werken maar dat gebeurde bij mij vrij snel (paar dagen). Vooral het constante piekeren werd een stuk minder en ik ging er beter door slapen.

Toen het potje leeg was geen nieuwe gekocht, voelde me toen ook echt al stukken beter, maar kreeg toch een lichte terugslag. Heb het daarna nog een paar maanden genomen en uiteindelijk allleen nog voor het slapen gaan. Nu gebruik ik het niet meer, maar zou het zeker weer doen indien nodig.

Heel veel sterkte! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

helemaal goed! Ik dacht: ik meld het even ;)

7. Tommo

Tommo Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Gebruikt, maar voor mij deed het niets. Het was/is bij mij dan ook geen lichte depressie maar een hele zware, dus misschien dat dat er mee te maken heeft.

8. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Hier heeft het ook geholpen!
    Gewoon een goedkope van de Kruidvat? Ik weet het niet precies, ik heb ze gekregen.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier werkt ruval extra forte beter. Id combo ook met sint jans kruid.

denk inderdaad om anticonceptie, maar dat is geen punt las ik.

10. Winterpret

Oct 23, 2013
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    De hyperiplant van de apotheek heeft het hoogst gedoseerde hypericum, de werkzame stof. Is wat duurder maar werkt ook beter.
    Je gaat er onwijs heerlijk levendig van dromen.

11. Tese

Tese Niet meer actief

Hier elk jaar een zware winterdepressie waarbij ik vorig jaar hele nare gedachtes kreeg waar m'n man van schrok (ikzelf ook trouwens). Toen heb ik besloten er wat aan te doen. Ik ben begin september begonnen met hyperyforce van a vogel. 3 x per dag neem ik een tablet. Het kan wel 6 weken duren voordat je effect hebt. En bij sommige mensen slaat het helemaal niet aan. Maar ik ben er zo blij mee!!! Ik voel me nu goed. Ik zit heerlijk in m'n vel en wil niet meer zonder.

12. Cathelijne1986

Dank jullie voor jullie reacties! Ik vind die van de apotheek wel erg duur, maar die van vsm is ook gecontroleerd dus die wordt het denk ik :)

Share This Page