Wie heeft ervaring met stuitbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door chila, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chila

chila Niet meer actief

Wat jammer! Zou fijn zijn geweest als beebje toch gedraaid was.
    Fijn dat ze achter jou keuze staan, gewoon doen waar jullie je goed bij voelen!

Wij gaan morgen voor de liggingsecho. Ben erg benieuwd, kan er nu niet echt wat van zeggen. Voelde het hoofdje steeds net onder m'n maag zeg maar maar nu rond de hoogte van m'n navel. Dus denk niet dat ze gedraaid is, al kan ik er ook naast zitten. Begin het nu wel erg spannend te vinden! Ik wacht de echo even af en dan alles maar eens rustig op een rijtje zetten.

2. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    Ja snap ik! Succes morgen!!

3. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Mjn dochter lag ook in stuit en ik heb een draaipoging geprobeerd. De pijn vond ik meevallen, maar helaas wilde ze niet draaien. Toen besloten om een stuitbevalling te doen, maar toen ik met 41 weken weer voor controle kwam had ik nog geen ontsluiting. Op advies van de gyn toen een keizersnee gehad. Ik baalde eerst wel en was bang dat ik zou twijfelen aan mezelf, maar achteraf geen spijt gehad. De keizersnee is 100% meegevallen en het herstel ging ook goed. Vorige week controle gehad en ook deze uk ligt weer in stuit. Mjn gevoel zegt dat deze ook niet zal draaien en deze keer wil ik weer een ks.
    Luister goed naar je eigen gevoel en de gyn. De bevalling en herstel zul je uiteindelijk zelf moeten doen en daar moet jij een goed gevoel over hebben!

4. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Joehoe, ons kleintje is gedraaid. Nu maar zo blijven liggen:p!

5. chila

chila Niet meer actief

girafje; dank voor je berichtje. Jou is het dus allemaal meegevallen, ik hoor zoveel verschillende dingen.

Banjabes: Joepie! Wat fijn, nu hopen dat de beeb zo blijft liggen.

Wij gaan vanavond voor de echo, maar ik heb echt niet het idee dat de kleine gedraaid is, voel het hoofje echt nog steeds onder mijn maag en de enige kant die ze opdraait met het hoofdje is van links naar rechts en weer terug. Echt niet naar beneden...

Dan zullen manlief en ik moeten overleggen of we draaipoging willen doen want hij wil het wel maar ik eigenlijk niet..Vanavond als ze toch nog in stuit ligt maar eens even goed met de verloskundige overleggen want draaien uit zichzelf zit er denk ik echt niet in.
    In ieder geval wel een lekker eigenwijze baby!

6. chila

chila Niet meer actief

Nou er is een wonder gebeurt! Onze baby is gedraaid! Ze ligt nu met het hoofdje naar beneden en is zelfs al wat ingedaald dus de kans dat ze weer omdraait is klein! We zijn superblij dat we toch een normale bevalling kunnen gaan proberen.

7. girafje

girafje Fanatiek lid

27 aug 2008
    2.136
    0
    0
    leerkracht
    Noord Holland
    Wat heerlijk voor je meid! De kans dat ze nu nog terug draait is inderdaad klein.

8. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    kijk even op spinningbabies.com daar hebben ze onderwerp over breech (stuit) babies. en hoe jij ze kan draaien door trucjes etc!!
    Heeft mij geholpen , want ik kwam achter dat me baby in stuit lag.
    Ik had al vermoeden bij 27 weken en bij 30,5 week heb ik actie van gedaan en die excercise en bij 31 en 1 dag werdt ik wakker met me buik heel anders en ik wist hij was gedraait de avond daarvoor bewoog hij echt enorm veel soo..

give it a shot!

Deel Deze Pagina