Ik ben trotse moeder met een dochter van 4 Samen met mijn huidige vriend proberen we al 13 maanden zwanger te worden Ik zelf heb een keurige cyclus van 28 dagen en ook een ei sprong. Nu ben ik bang dat het aan mijn vriend ligt. Hij weegt 150 kg en is wel bezig met afvallen. Nu komen we er niet onderuit toch stappen te gaan zeggen richting ziekenhuis. Maar dan ben ik bang dat ze gaan zeggen dat mijn vriend eerst maar eens moet afvallen. Inmiddels heb ik de kinderwens al ruim 1,5 jaar en ik baal er echt van dat we nog niet zwanger zijn. maar mijn vriend is ook niet meer heel jong dus wachten tot hij is afgevallen is geen optie. Inmiddels ben ik weer ongesteld en nu vraag ik me af of er iemand nog tips heeft die het zwanger worden bevorderen. Eventueel iets waardoor de sperma kwaliteit toe neemt bij een man?
Wat vervelend dat het nog niet is gelukt. Bij ons eerste kindjes duurde het bij ons 18 maanden. En zijn dus wel na een jaar door gestuurd. Mijn vriend was ook wel wat te zwaar en rookte ook. Dacht ook dat ze zouden zeggen van ja doe daar eerst maar wat aan. Afijn wel eerst zaadonderzoek laten doen en idd dit bleek stuk slechter dan zou moeten. Toch hebben ze mij toen ook nog onderzocht en zijn mijn eileiders nagekeken. Dit bleek goed te zijn. Uiteindelijk na 18 rondes dus toch zwanger zonder dat hij is afgevallen of gestopt met roken. Nu zijn we bezig voor een 2e, hij is inmiddels bijna 20 kg kwijt en een jaar gestopt met roken. Vandaag (9dpo) een tuurstreepje op de test. Wat ik wil zeggen is dat het een oorzaak kan zijn, maar ik zou me toch laten door sturen, voor het zelfde geldt ligt het niet aan zijn zaad maar is jouw eileider verstopt geraakt o.i.d. In de tussentijd afvallen is super knap en kan is per definitie natuurlijk fijn.
Super rot hè om zo lang te moeten wachten. Hier idem dito. Nu in ronde 14 beland voor een 2e kindje, nu net na eisprong en nu maar weer afwachten. Bij ons is alles verder goed, hebben de onderzoeken grotendeels achter de rug.. heb alleen een wat laag progesteron en daar krijg ik nu medicijnen voor. Maar verder een raadsel waarom het nog niet gelukt is. Waarschijnlijk gewoon domme pech. Ik zou wel stappen ondernemen hoor, voor de oriënterende onderzoeken. Kan me niet voorstellen dat ze jullie wegsturen vanwege overgewicht bij je partner? Wat betreft dingen die het zwanger worden bevorderen.. buiten regelmatig vrijen en proberen gezond te leven, geloof ik er niet zo in. Het is echt een kwestie van heel veel geluk hebben. Hier al vanalles geprobeerd; verschillende multivitamines, tarwekiemolie, vitamines voor de man, blijven liggen na het vrijen met de bips omhoog, granaatappelsap drinken... het heeft allemaal niks uitgehaald. Ik heb er dus ook voor gekozen om over te gaan op de goedkope foliumzuur van het kruidvat en verder lekker niks. (Al blijf ik wel even liggen na het vrijen haha) vind het doodzonde van het geld, die duurdere vitamines en sappen, want het werkt bij mij toch niet. Ga het dan liever lekker uitgeven als ik dan eindelijk zwanger ben Maar dit is ieder voor zich, andere dames geloven er wel in. Het is per persoon verschillend. Heel veel succes!
wat vervelend ja,, wij zijn nu ook al in ronde 11 ook allemaal dingen geprobeerd om zwanger worden te bevorderen maar nog geen succes, veel succes!
Ik ken het gevoel. Het knaagt aan je. De enige tip die ik je kan geven als het ziekenhuis niks voor je kan betekenen is geniet van elkaar en hopen op een positieve test.