Hoi Hoi, Ik vroeg me af waar iedereen zijn baby het meeste voelt schoppen en hoe hij dan ligt. Had laatst al een topic geopend over dwarsliggers en ben een beetje benieuwd hoe mijn kindje nu ligt vandaar mijn vraag aan alle zwangeren. Ik zal zelf beginnen: Bij mij ligt hij dus (waarschijnlijk) dwars en voel hem vooral aan de zijkant van mijn buik en voel echt een harde rand boven aan mijn buik wat waarschijnlijk de rug is. Ben benieuwd naar jullie! Groetjes Lysanne
Ik voel het vooral onderin mijn buik, maar de kleine lag bij de laatste controle bij de vk al met het hoofdje naar beneden, dus ik denk dat het armen zijn die ik voel?
bij mij ligt de kleine meid met de voetjes bij mijn rechte ribben kast maar hoe ze ligt geen idee kan het niet goed voelen
Ik voel de mijne het meest aan de re zijkant.. Maar sinds een paar dagen ook sterk aan de voorkant.. hij lag de laaste keer met ze koppie naar beneden.
Bij mij ligt de kleine man met zijn hoofdje linksonder. Met zijn ruggetje linksboven onder mijn borst en daar zit ook een voetje en rechtsboven net onder mijn borst voel ik zijn andere voetje.. heel apart zei ik ook al tegen de vk. Maar hij ligt gewoon een beetje dubbelgevouwen!
bij mij ligt ie met het hoofdje beneden en zijn rug rechts. ik voel hem veel aan de linkerkant schoppen. Maar ik kan niet plaatsen of het voetjes of knietjes zijn!
mijne ligt ook met hoofdje naar beneden en met haar ruggetje naar rechts wanneer ze bezig is met duwen met haar knietjes dan doet dat pijn schoppen voel ik vooral bovenin en armpjes die bewegen beneden
Vanmiddag voelde ik het continu aan de linkerkant bij mijn ribbenkast schoppen Lag laatste keer met de controle met het hoofdje naar beneden, rugje rechts en beentjes bij mijn linkerribbenkast, dus denk dat het nog steeds zo ligt.
Ik voel haar dus serieus overal... haha. Maar ben ook nog niet zo ver dus waarschijnlijk zwemt ze nog een beetje rond. Vaak voel ik haar links onder en rechtsboven tegelijk, of rechtsonder en rechtsboven.. en gister voelde ik haar voor het eerst helemaal dwars liggen... Hier dus nog genoeg ruimte om rond te zwemmen zo te voelen.
Hier ook nog niet zo ver dat hij geen ruimte meer heeft om een andere houding aan te nemen. Hij ligt het liefst in stuit,en trapt dus ook recht naar beneden.Het is een zeer actief kindje en deeld al rake schoppen uit,dit voelt niet echt fijn daar beneden. Op alle echo's en controle's bij de verloskundige ligt hij in stuit.Sinds een dag of 2 ligt hij anders en trappeld hij meer rond mijn navel.
Mijn kindje (is al ingedaald), ligt met het ruggetje langs de rechterkant. Ik voel nu vooral bewegingen, die 'glijden' langs (bobbelen mijn buik), van voetjes. Ik voel de armpjes rond mijn lies. En het kontje in mijn ribben, rechts. Aan die kant is mijn buik ook boller, dat zie je vooral als ik lig of onderuit zit
mijn kindje ligt met zijn koppie naar beneden en links voel ik zijn handjes/armpjes kriebelen. Rechts onder mijn ribben ligt zijn kontje en zijn voetjes voel ik tegen me rug schoppen zeg maar. Maar hij schopt niet meer zoveel het is meer het glijden en rekken van de beeb wat ik nu voel. De beeb ligt trouwens al vanaf week 20 zo denk ik
Hier een kindje dat vorige week met haar hoofd naar beneden lag, ik kon het hoofdje dan bij m'n bekken voelen (als ik op mijn rug lag) en haar billen bovenin. De voetjes zaten dan ook bovenin. Voelde hetzelfde als toen Eva vanaf een week of 30 met haar hoofd naar beneden lag, af en toe wat geschop, maar ik voelde vooral het schuiven van voetjes/knietjes. De handjes voelde ik bij mijn liezen. Maar nu ligt ze de afgelopen dagen telkens weer anders, ik heb nu even geen idee hoe ze ligt, want ik voelde haar vanavond overal bewegen, op een gegeven moment deed het echt pijn, volgens mij lag ze toen dwars (letterlijk dus ). En voor mijn gevoel heeft ze vanavond wat rondjes gedraaid. Ook al weet ik dat ze nog wel even heeft om goed te gaan liggen, het zou me wel wat meer rust geven als ze nu gewoon netjes met haar hoofd naar beneden bleef liggen
Dat kan heel goed, maar je kindje ook waarschijnlijk ook nog wel draaien, dus kan ook zijn dat hij/zij nu weer in stuit ligt.
hier een dwars/schuin liggertje. Zo te zien op de echo lag ie ook helemaal in elkaar gevouwen hihi. Je zag hem ook duidelijk op zijn grote teen sabbelen. Zo lief!
kleine uk is hier al ingedaald. Ruggentje ligt links, kontje tegen m'n ribben. Af en toe wordt er ook even flink tegen m'n ribben (rechts) afgezet. Voetjes voel ik iets meer in het midden en af en toe wordt er even uitgestrekt naar rechts. Onderin voel ik af en toe licht gekriebel en verder voel ik de bewegingen van het hele lijfje. O ja, de hik ook niet te vergeten, wel een aantal keren per dag.
Volgens mij ligt mijn kindje met zijn beentjes naar beneden en met zijn rug bij mijn navel. Hij is natuurlijk nog niet zo groot, maar heb een voorgevoel dat dit een stuitliggertje gaat worden.
Hiihi, hier net hetzelfde alleen is em hier nog niet ingedaald... of toch niet dat ikweet! Morgen ben ik 30 weken...
Bij mij ligt de baby ongeveer zoals op het plaatje. Soms ligt ze wat meer met haar ruggetje gekromt zodat ik d'r voetjes in mijn zij voel schoppen en d'r kontje tegen mijn onderste ribben aanvoel duwen. Ik voel wel echt duidelijk het verschil dat ze met de handjes beneden ligt en de voetjes bovenin of aan de zijkant omdat ze met d'r voetjes een harder trapreflex heeft dan met d'r handjes.
Bij mij lag de beeb met de 20 weken echo en de controle met 23 weken met het hoofdje naar beneden. Ik vraag me af of dat pure toeval is of dat hij gewoon in de zelfde positie blijft. Ik voel aan linkeronderkant de wat hardere schopjes, waarschijnlijk de voetjes ???? En onderin voel ik vaak wat gekriebel, het kietelt zo erg , vraag me af wat hij dan aan het doen is. Weet iemand wat dat gekriebel betekent.