Hallo dames, Ben afgelopen donderdag bij de gynaecologe geweest en bij onderzoek heeft zij ontdekt dat ik veel blaasjes heb in een van de eierstok. Uit een bloed onderzoek moet blijken of ik wel eisprong heb iedere maand. Wie heeft hier ervaring mee en/of wie kan mij hier meer over vertellen?? als ik op internet google dan kom ik veel gevallen van POCS!! over een maand krijg ik pas uitslag.
@Melia Ik heb het niet, maar weet dat een kralenkrans (blaasjes op eierstok) typerend schijnt te zijn voor PCOS. Waarom duurt het een maand voordat je de uitslag krijgt?
Ik heb ook pcos. Bij de meeste vrouwen die dit hebben werken hormonen heel goed. Behalve bij mij... Maar mijn vriend is ook nog een verminderd vruchtbaar. Maak je niet gek met verhalen op internet!!
Hier ook PCOS, met dezelfde 'symptomen' als jij. Als het een troost mag zijn, je zal misschien wel geen regelmatige cyclus hebben maar er zullen ook maanden zijn waarbij al jouw eitjes tegelijk kunnen springen. Mijn zoontje is geboren door mijn pil te vergeten, dus een ongelukje, wat wil zeggen dat ALLES mogelijk is. Niet panikeren, gewoon heel even afwachten, en zoniet CLOMID starten, onder begeleiding van uw gyn. Komt wel goed hoor!!
erg bedankt voor jullie lieve berichtjes!!!! Ik weet nu tenminste wat er scheelt. Ik moet nog bloedprikken op de derde dag van mijn menstruatie en daarna de sperma onderzoek van mijn man en dan op 20 oktober krijg ik weer een gesprek om alle uitslagen te bespreken. Ik hoop dat wat het ook is dat het te verhelpen is. Ben nooit geholpen door een gynaecoloog voor een zwangerschap, zo zie je maar alles is mogelijk!
Ik heb ook extreeeeeem vel eiblaasjes op mijn eierstokken en heb PCOS. mijn eierstokken zijn 8 cm aan beide kanten, wat normaal 2 a 3 cm is. Dit puur door al die blaasjes. Kan geen kwaad, maar heel veel eiblaasjes kunnen elkaar in de weg zitten, waardoor de eitjes minder goed kunnen groeien. Als gevolg daarvan moet ik heel lang en een hoge dosis spuiten tot ik een eisprong heb. Er is nu sprake van een LEO operatie. Daaarmee branden ze veel van die blaasjes kapot, waardoor de eitjes meer ruimte hebben om te groeien, waardoor je minder lang en een langere dosering hoeft te spuiten.
Hoi Vlinderr, He wat erg dat je dat ook hebt. Maar heb jij dan geen positieve ovulatietesten, want ik heb namelijk altijd positieve testen, daarom vindt ik het vreemd. De gyn. heeft zoiets van wij moeten dat zelf ook zeker weten daarom moet je bloedprikken zodat zij kunnen zien of er een eisprong is geweest. Ik hoop echt van harte dat het je dit keer wel gelukt is, en positief kan testen!!