Ik ben vandaag 5 weken zwanger en voel me prima, ongeveer een jaar geleden was ik de 1e keer zwanger tegelijk met een vriendin, Ik kreeg na 11 weken een miskraam en zei heeft nu een prachtig kindje. Kort daarna was ik weer zwanger en kreeg met 5 weken een miskraam. Nu ben ik zo bang dat het weer misgaat, gebruik xxxl maandverband en durf haast de deur niet uit vorige keer stond ik middenin een winkel toen het mis ging.. nog 2 weken ''geduld'' en dan Eindelijk de 1e echo. Nog meer dames hier die in hetzelfde schuitje zitten toevallig?
Hallo Zonnebloem22 Ik snap je angst heel goed. Ik heb in oktober 2013 een miskraam gehad en ben nu opnieuw zwanger (tussen de 5 weken-5.6 weken). Onbedoelt denk je toch aan de vorige keer toen het mis ging. Denk dat dit heel normaal is. Ikzelf probeer positief te blijven. Maar dat is makkelijker gezegt dan gedaan. Ik zorg ervoor dat ik het juist erg druk heb, zowal verplichtingen als leuke dingen doen om mijn hoofd zo af te leiden. Thuis blijven zitten zet je alleen meer tot denken. Heel veel succes bij de echo. Fijn dat je al vroeg mag. Hopelijk geeft je dat wat rust. xx
o ja, die eerste 12 weken zijn slopend! Ik snap het heel goed. Sterkte! ER is helaas niets aan te doen dan hopen en afwachten.
Bedankt voor jullie reacties ik doe ook wel gewoon mijn dingen, zit niet de hele dag achter de geraniums hoor hihi vind het alleen heel eng om weg te zijn van huis.. @26mei, Gefeliciteerd met je zwangerschap! mag jij ook met 7 wkn al een echo?
Pfff wachten duurt lang he? Wij mogen 'pas' met 10w4d voor de eerste echo. Nog 4 hele weken wachten en ik wacht 'al' twee weken haha. Probeer vertrouwen te hebben in je lijf al snap ik echt hoe moeilijk het is! X
Mag als ik 9 weken ben. Is al een eind vroegen dan met 12 weken zoals normaal, dus ik ben er blij mee Goed dat je niet achter de geraniums gaat zitten Laat je het horen hoe de echo is gegaan? Duim voor je. succes met de twee weken wachten..
ja dat wachten is echt zo vervelend.. maar goed doe je niets aan! Natuurlijk laat ik weten hoe de echo was, jullie ook?
Slopend!! Ik lees zo vaak dat meiden met een achtergrond van een miskraam of meerdere miskramen zo lang moeten wachten voor de eerste echo, ongelooflijk!! Ik mocht vanaf 5wk4 dgn IEDERE WEEK langskomen voor een echo, gewoon voor mijn rust. Persoonlijk vind ik niet dat omdat ik meer miskramen en gezeur heb gehad ik meer recht heb op meerdere echo's dan iemand die 1 miskraam heeft gehad. Mijn zus had ook 1 miskraam en mocht ook met 5.5 weken komen. Ze kunnen dan echt wel zien of er een intacte zwangerschap is en meestal is ook te zien of er iets in de vruchtzak zit (dooierzakje). Als je echt niet voor elkaar kunt krijgen om eerdere terecht te kunnen, kun je nog kiezen voor een "pret"echo, die je dus zelf betaalt. Dat kan soms al voor 25 euro. Sterkte hoor!!
Ik herken het zo goed! Mijn eerste zwangerschap was ongepland en onverwacht maar heel welkom, ging mis met 8 weken ongeveer. Flink wat bloedverlies en krampen. Toen 8 maanden moeten wachten op een 2e zwangerschap, deze ging mis met 5,5 week. Daarna ben ik met geluk direct weer zwanger geraakt en ben nu in afwachting wanneer het mag komen. Maar de eerste echo heb ik heel toevallig bij mijn huisarts gehad met 5,5 week omdat ik een nieuwe arts had en hij een echoapparaat had staan. Mocht met 7 weken bij de verloskundige terecht. Ik heb pas met de 12 weken echo een beetje rust gekregen en kon het pas echt loslaten met 17 weken pretecho omdat we toen wisten wat het was en dat alles erop en eraan zat. Het wachten blijft slopend maar probeer je zinnen te verzetten en geniet er toch een beetje van want het blijft een wondertje!
Hi Zonnebloem22 Hoe gaat het nu met je. Nog een weekje tot je echo. Heb je er wat meer vertrouwen in/kan je een beetje genieten? Succes
Herkenbaar hoor Zonnebloem, Bij mij is het in nov/dec ook niet goed gegaan en ben nu bijna 5 weken zwanger. dacht het redelijk een plek gegeven te hebben maar er komt nu weer veel spanning naar boven. Bij mijn vorige zwangerschap heeft men heel lang gedacht aan een bbz, het blijft onduidelijk of dat het nu ook net wel/net niet (tussen baarmoeder en eierstok ofzo) heeft gezeten. Mag daarom nu al met ruim 6 weken komen. In het ziekenhuis is toen ook wel besproken dat het ook met 5 weken mocht maar omdat je dan nog geen hartje ofzo kan zien besloten dat we dat niet wilden. Maar vind het nu toch wel erg spannend. Had vorige keer nog voor NOD misselijkheids- en vermoeidheidsklachten en nu nog steeds. Best fijn natuurlijk maar het maakt je ook weer onzeker. Ik denk dat de zwangerschap, als je eenmaal hebt ervaren dat het ook fout kan gaan, nooit meer zo onbezonnen is. Wat mij helpt is om te bedenken dat als dit kleintje blijft zitten ik er dan achteraf zoveel mogelijk van heb genoten als mogelijk was. En verder weet ik dat spanning/cortisol heel slecht is voor een kleintje dus probeer veel afleiding te zoeken en mn spanning te bespreken met anderen. Hoop dat het jou ook gaat lukken om te genieten van deze zwangerschap en wens je heel veel succes met je echo!!!!
Hier hetzelfde. De eerste weken waren spannend zeker omdat ik ook weer bloedverlies heb gehad. Maar ik heb al echo's laten maken bij 5 en 7 weken. Bij mij komt het genieten nu pas een beetje. Ik krijg al een lekker buikje en de symptomen blijven waardoor ik er wel vertrouwen in heb gekregen. Veel sterkte en hopelijk heb je binnenkort een goede echo. Bij mij heeft dat wel geholpen om meer vertrouwen te krijgen.
Helaas heel herkenbaar. Ik ben vandaag 5 weken en 2 dagen zwanger en heb volgende week woensdag de 1e echo. Ik mag vanaf 6 weken elke week langs komen, maar ga het niet doen. Vorige keer heb ik het wel gedaan en alles zag er goed uit en dan gaat het nog mis. Krijg veel te veel hoop als de echo goed is. Echt vervelend die angst en onzekerheid. Hopelijk is je echo goed volgende week!
Lieve allemaal, het is wat dat meerdere van jullie hetzelfde als mij meemaken.. hopenlijk blijft het bij jullie goed gaan ! met mij is het goed, ik groei en heb zere/gespannen borsten en plas me een ongeluk, krijg er wel meer vertrouwen in nu ik zoek veel afleiding en pak tussndoor mn rustmomenten. ben zo benieuwd naar de echo.. gelukkig staat er een druk paasweekend voor de deur dan is het sneller woensdag jullie horen het als er wat te melden is!