Help.. 1e keer vliegen en vragen over bagage

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door baby90, 21 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wij gaan over 12 dagen voor het eerst vliegen..
    Nu las ik overal dat een extra koffer bijboeken buiten t seizoen 25 euro zou zijn. Nou hoorden we via prijsvrij dat het dus 50 euro is per vlucht.
    We hebben sowieso 3 x 10 kg handbagage. We zijn met 4 personen, ik, mijn man, en 2 dochters van 3 en bijna 2.
    Nu las mijn man dat we ook kunnen kiezen voor instappen met prioriteit en 2 x handbagage ipv 1 x. Dat is dan 3 x 7 euro. Dan hebben we 6 kleine koffers van 10 kg per stuk.
    Mijn idee was om dekbedovertrek etc mee te nemen ipv te huren. Omdat we dus 1 of 2 grote koffers mee zouden nemen.. Nu is dat niet het geval meer en denk dat we gaan voor instappen met prioriteit.
    Zou dit voldoende zijn om alles mee te nemen? Die 6 koffertjes?
    Dus kleren voor 4 personen, extra schoenen, dekbedovertrek, matrasovertrek, slaapzakje, en uiteraard opladers toilettassen etc.
    Ik heb echt helemáál géén idee..
    We verblijven in een ingerichte bungalowtent.

2. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Wat dingen om over na te denken:
    - handbagage loop je de hele tijd mee: dus totdat je zit op je stoel sleep je 6 koffertje mee, je 2 kinderen en evt. nog een buggy voor de jongste?
    - in de handbagage mag maar beperkt vloeistoffen mee, dus weinig toiletartikelen meenemen en evt. daar kopen.

Wij hadden onlangs voor 3 weken (gegarandeerd 30+ graden (dus geen dikke kleding), 2 volwassen, kind van 4 en 2) voldoende aan 2x ruimbagage en 2 handkoffers (totaal ca. 60 kg).

Ik zou lekker je bedlinnen daar huren (Wat als de maten afwijken van wat je meeneemt?) en ook kiezen voor ruimbagage.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Hoorden en lezen.
    Ik zou eerst even uitzoeken wat de prijs nu exact is?
    Dat verschilt namelijk per luchtvaartmaatschappij..
    En een ruimkoffer meenemen is echt geen overbodige luxe..

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    De kosten voor een koffer (ruimbagage) bijboeken zijn erg verraderlijk, want je moet de kosten voor de heen en terugweg betalen (tenminste bij Transavia). Dat verklaart de 50 euro (ipv 25 euro) denk ik. Persoonlijk zou ik ook, wat je daar kan huren, daar huren en niet meeslepen. Zulke dingen zoals dekbedovertrekken, badhanddoeken e.d. vullen best snel. Dus persoonlijk zou ik het jezelf makkelijk maken. Verder zou ik zelf met 2 kleine kinderen niet een enorme hoeveelheid tassen handbagage mee willen slepen. Mijn ervaring is dat je met kinderen je handen vaak al vol genoeg hebt tijdens zo'n dag.
    Wij hebben zelf voor 4 personen een grote koffer ruimbagage van 25 of 30 kilo bijgeboekt. Voor de rest hadden we ieder een tas handbagage. Wijzelf 2 tassen handbagage en de kinderen hadden nog een rugtas met speelgoed dat ze graag bij zich in het vliegtuig wilden hebben. Dus mijn voorkeur zou uitgaan naar een grote koffer die als ruimbagage mee gaat, waar je geen omkijken meer naar hebt tijdens de reis (ook niet met evt. vloeistoffen die je meeneemt, shampoo, badschuim, drinken of wat dan ook).

5. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik zou het niet doen! Veel te veel gesleep en geprop plus dat niet alles mee kan qua vloeistof. Wij hadden met 4 personen (incl baby) 2 koffers ruimbagage (17 en 19 kilo) plus een trolley en schoudertas mrt speelgoed eten eb drinken en iPad. Paste net!

6. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Als je met kinderen reist is het handig om zo min mogelijk cabin bagage te hebben en juist een koffer in te checken. Wij zijn net terug van vakantie, ook met 2 kinderen, en we hadden 2 grote koffers als ruimbagage + 2 grotere rugzakken als cabin bagage.

Wij vlogen met Ryanair en daar hadden we een prioriteitpakket geboekt waar ook de ruimbagage bij zat.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik zou beddengoed daar huren en een grote koffer inchecken, ik zou zelfs twee koffers in het ruim bij boeken. Vraag me af of je dat goed hebt begrepen... 50 euro per koffer, per vlucht? Of voor 2 koffers van 25 kilo?

Edit: kun je voor de jongste ook niet gratis 10 kilo ruimbagage inchecken?

8. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Mijn kinderen zijn 6 en 8 en wij vliegen altijd met 4 X handbagage. (kinderen vinden het leuk om eigen koffer mee te nemen)
    Wij nemen nooit beddengoed mee; gewoon zomerse kleren, wat toiletartikelen en 2 luchtbedden.

9. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Dank dames!

Mijn man had gebeld met prijsvrij en zij zeiden 50 euro per vlucht per koffer.
    Ik ga vandaag even kijken wat er allemaal in zo'n klein koffertje past tot 10 kg.
    De jongste heeft geen eigen stoel, dus ook geen eigen handbagage. Maar van hen passen de kleren enzo echt wel samen in een koffertje.

Ik denk dat wij sowieso instappen met prioriteit gaan doen, dat lijkt me wel fijner met kleine kinderen. Als eerste instappen etc.. en dan mag er geloof ik ook nog een gewone tas mee met speelgoed etc?
    Pf wat een gedoe voor de 1e keer zego_O

Stoelen nog niet gereserveerd.. blijkbaar hadden we die mail al direct na het boeken moeten krijgen. Van de week maar eens gebeld en was hun fout.
    Ondertussen 2 x bij de fotograaf geweest voor een pasfoto van de jongste maar ze wordt compleet hysterischo_O Dus was al met een foto waarop ze heel hard huilt naar het gemeentehuis geweest en die zeiden probeer het nog maar een keer bij de fotograaf. Ook de 3e keer schreeuwde ze alles bij elkaar.. Dus zit niets anders op dan dat ze die foto op haar ID krijgt. Dus nieuwe afspraak gemaakt.. daardoor kunnen we de stoel van mijn man en jongste dus ook nog niet reserveren.. super handig allemaal:o:

Volgend jaar met de auto:roflmao:

10. Troeeeelaa

Troeeeelaa Actief lid

15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Ik zou lekker ruimbagage boeken. Zou het vreselijk vinden met alle spullen te moeten slepen. Al doe je maar 1 koffer. Eigen beddengoed zou ik zelf wel doen voor de kinderen, maar dat hoeft natuurlijk niet hah.

11. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    100 euro voor 1 koffer heen en terug is best veel idd...

Ik zou gewoon kijken wat in de handbagage lukt.
    Beddengoed zou ik dan wel huren als je plek tekort komt.
    En op bestemming idd pas je shampoo,deo,zonnebrand etc kopen.
    Dan moet het uitgaande van een zonnige bestemming en een keer een handwasje te doen zijn.

Maar eerlijk: ik zou een camping vakantie nooit met het vliegtuig willen. Ik mis zoveel in die tenten dat ik graag veel meesleep :).
    Hotel of appartement geen probleem met minder bagage..

12. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ga zonder kinderen wel met alleen handbagage rustig een week op vliegvakantie, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dan weinig handen vrij heb voor kinderen.

Met kinderen ga ik voor iets luxer en vooral rustiger. Zoveel mogelijk in de koffer, en dan kindgerichte dingen mee in de handbagage (wat een toestand altijd bij de security check met kinderen als ik er aan denk, pffff)

Ik moet zeggen dat ik met kinderen Rotterdam airport veel relaxter vind dan Schiphol

13. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Wij reizen altijd met 2 koffers van ieder 25 kilo en dan nog eens 4 trolleys in de zomer. Best erg als je bedenkt dat we naar ons eigen huis gaan waar ook al wat kleding, shampoo etc aanwezig is.
    Als ik jouw was zou ik dus echt minimaal 1 koffer bijboeken.
    Met welke maatschappij vlieg je? Bij een hoop maatschappijen mag je met kleine kinderen ook als eerste instappen, dus priortity zonder extra kosten. ;)

14. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    We vliegen trouwens met ryanair.
    Ik heb zelf nog nooit gevlogen, en dan nu ineens met 2 kleintjes... zenuwachtig :D
    Wij hadden tot nu eigenlijk nooit wat gemist bij zo'n bungalowtent? Maar hoe dat gaat zijn met kinderen weet ik niet. We koken nooit zelf op vakantie maar gaan uit eten elke dag. Dus wat dat betreft zal ik weinig missen:thumup:

Haha @Cin85 dat is wel erg veel ja!!:D

Lakens huren kost 15 euro pp.. dus dat is 45 euro, de jongste gaat in een campingbedje die we meenemen.
    Er zijn geen dekens en kussens aanwezig. Die moeten we dus zelf meenemen. Ik vouw mijn kussen in een vacuümzak. Dekbed laten we thuis, en als het snachts te veel afkoeld doen we een pyjama aan.
    We mogen per kind 2 kinderartikelen meenemen, gratis. Dus campingbedje, 2 autostoeltjes en de kinderwagen gaat mee! Hoop gesjouw haha.
    Maar huren was vrij prijzig.. dus dan maar zo.

15. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    ik zou zeggen huur wat je daar kunt huren....dit is echt geen doen om allemaal mee te nemen. hoe lang gaan jullie?

jullie nemen nu deze dingen mee die je kunt inchecken:
    een camping bed
    2 autostoelen
    een kinderwagen (of is dit een buggy, die gaan vaak mee tot de gate) dus daar ben je vanaf na het inchecken.

en dan nog 6x een trolley koffertje?
    hoe ga je dat met je meenemen? je moet ook je kinderen nog meenemen. hoeveel handen heb je? en hoe sleep je dat mee langs de controles, over het vliegveld naar jullie gate, en de trappen op zo'n vliegtuig in? ik zou max, 2 koffertjes en 2 rugzakken doen. of probeer het maar eens uit om met al die koffers een rondje door de straat te lopen.

wij vliegen altijd met 2 a 3 ingecheckte tassen/koffers en 2 rugtassen in het vliegtuig. afgelopen jaren ook nog een buggy meegesleept maar dat vonden we al een hele opluchting dat die de laatste keer niet meer mee hoefde.

16. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier reizen we met 3 koffers (gaan 2 weken) voor 4 personen. Verder een rugzak en verzorgingstas als handbagage. En verder een buggy en een draagzak.

Met kids mag je bij de meeste maatschappijen als eerste inchecken en je wordt ook standaard bij elkaar gezet in vliegtuig (en als er plek is zelfs geüpgraded naar ruimere stoelen)

17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    6 trolley's? Ik vind zonder kinderen met 1 trolley al echt ingewikkeld genoeg bij de douane. Al die spullen eruit, laptop, ipad, telefoon, sieraden af dat in een apart bakje doen,zware koffers in een bak op de rol bank leggen en daarna alles weer in de koffer. Ik reis overigens altijd alleen met een trolley omdat ik weiger in nog een lange rij te staan om de grote koffers in te checken. Oh en dan kan je ook nog de pech hebben dat je voordat je het vliegtuig instapt alle 6 de trolley's in zo'n bak moet zetten om te kijken of ze niet te groot zijn. Tip als jullie toch met 6 van die dingen op reis gaan, doe ze niet te vol anders passen ze niet meer in die bak.:oops:

18. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    De Ryanair website zegt 25 euro per koffer per vlucht. Zou nog eens met hen contact opnemen...

baby90 en Hopsatee vinden dit leuk.
  19. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    @Mythique inderdaad! Maar prijsvrij zegt 50o_O

Die 6 trolleys laten we idd hangen!
    Het zijn 3 trolleys en 1 grote koffer.
    Kinderwagen gaat mee (zitten 2 zitplaatsen, maar onderste stoeltje kan er af). Geen idee tot waar we die mee mogen nemen, maar daar kan sowieso 1 trolley in omdat de oudste wrs wilt lopen.
    Ik denk ook wel dat de oudste het leuk vind om 1 trolley mee te slepen.
    Daarbij kan mijn man best 3 trolleys meeslepen en ik 2 kinderen:roflmao:

Tsja, wij moeten ook aan het geld denken.. dus alles huren vind ik dan zonde geld.

20. heidi88

heidi88 Lid

10 jun 2014
    59
    3
    8
    Als je priority boekt bij ryanair betekend dit niet dat je 2 trolleys p.p. mee mag nemen maar 1 trolley van mac. 10 kilo per stuk en 1 kleine handtas. Rysnair is heel streng met zijn bagage dus ik zou alles heel goed na meten en wegen. Mag je jongste sowieso handbagage meenemen? Dat is namelijk lang niet altijd zo! Ik zou het nog even allemaal heel goed checken!

Deel Deze Pagina