Wie heeft ervaring met zwanger worden via zelfinseminatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bamy, 23 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Hoi Allemaal!

Een flinke tijd geleden heb ik meegelezen met het topic over zelfinseminatie. Nu wij zelf hier nu een aantal maanden mee bezig zijn ben ik vooral benieuwd naar jullie ervaringen.
    Zo heb ik enkele vragen waar de meningen nogal over verschillen. Is er minder kans op zwangerschap met zelfinseminatie? Is het bevordelijk niet schadelijk glijmiddel te gebruiken bij het inbrengen?

Wij doen aan zelfinseminatie, aangezien ik een heftige vorm van vaginisme heb en daardoor focale vulvitis. We insemineren altijd met een steriel potje, spuitje en meestal een kleine catheter via de zelfinseminatie site besteld.

Groetjes Bamy

2. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Zeker niet minder kans om zwanger te worden, hier ook bij beide keren gedaan. Bij de 1e de 2e ronde zwanger en bij de 2e de 1e ronde. Het is gewoon extra belangrijk om te weten wanneer je ovulatie is!

3. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Dat lukt meestal wel door een regelmatige cyclus. Hoevaak heb jij rond je ovulatie geïnsemineerd? Thnx voor je berichtje

4. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik zou trouwens geen glijmiddel gebruiken. Ik deed ook om de dag de inseminatie. 3 dagen voor eisprong, 1 dag ervoor en 1 dag erna. Maar dan moet je wel dus gokken als je geen regelmatige cyclus hebt. Die had/heb ik wel.

5. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Oh die heb je dus.
    Ik heb meestal op dag 11/12 de eisprong (cyclus van maar 25 dagen). Dus had de afgelopen keer gekozen voor dag 9, 11 en 13. En je zal t altijd zien net deze keer was ik ziek, cyclus van de leg en de eisprong pas op dag 13. Maar toch goed gekomen, want ondertussen 17 weken zwanger ;)

6. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Dankje voor je berichten! Mijn ovulatie is volgende week rond 4 februari dus ik moet nog even geduld hebben. Ben benieuwd naar meer ervaring van anderen!

7. Feline1985

Feline1985 Nieuw lid

18 sep 2017
    4
    0
    1
    Vrouw
    Wij proberen ook zwanger te worden door middel van zelfinseminatie. De tweede ronde was ik zwanger, maar dat is helaas een vroege miskraam geworden. Binnenkort ronde 5, ik hoop dit keer meer geluk te hebben. Wij hebben een aantal rondes een insematiecup gebruikt, maar na even terugrekenen ben ik juist de keer dat we geen cup konden gebruiken zwanger geraakt. Ook verlies ik altijd bloed na gebruik van de inseminatiecup en dat lijkt me niet bevordelijk. Daarom gaan we nu werken met spuitjes en canules. We bestellen alles via internet. Urinepotjes kopen we nu bij Kruidvat, ontdekte laatst dat ze die daar verkopen. Dan hoeven we niet meer steeds bij de apotheek om potjes te vragen. Ze kosten ook maar 2,50 euro bij Kruidvat en dan heb je meteen drie stuks. Slikken jullie ook bepaalde vitamines of tarwekiesolie? Ik slik alleen Davitamon mama met omega 3 en foliumzuur.

8. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Hoi feline, wat vervelend dat jullie een miskraam hebben gehad. Ik hoop dat deze ronde gaat lukken voor jullie. Ik slik alleen foliumzuur van de kruidvat en wat vitamine c. Ik heb tarwekiemolie gebruikt vorig jaar, maar m’n hele cyclus raakte in de war!

Ik heb ook weer wat potjes bij de kruidvat besteld en de canules plus spuitjes op internet. Wanneer is jouw vruchtbare periode?

9. tilaena

tilaena Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.378
    81
    48
    zuid holland
    Als je glijmiddel wil gebruiken moet je speciale gebruiken. Geloof dat er 2 merken zijn die niet schadelijk zijn en kunnen helpen.
    Hier ronde 5 inmiddels met zelfinseminatie via denenmarken. Ronde 2 en 3 overtijd maar geen posi testen. Ronde 4 vmk. Nu ronde 5 andere donor.
    Op advies van iemand anders die ook zelfinseminatie doet slik ik nu vanaf de eisprong vitamine e voor een week of 2. Het schijnt dat dit de doorbloeding beter maakt. Wat beter is voor innestelling. Geen idee of het zo is, maar het proberen waard. Verder slik ik alleen foliumzuur.

10. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

21 okt 2015
    257
    60
    28
    Vrouw
    Hier doen we ook geregeld Zelfinseminatie, simpelweg omdat we inmiddels in ronde 16 zijn aangekomen voor een tweede kindje.

Je leest verschillende verhalen over het inbrengen. Het potje even laten staan op kamertemperatuur, het potje even warm houden op je lichaam of direct inbrengen.
    @Wensmamma, hoe heb jij dat gedaan? :oops:
    Ik heb alle manieren al geprobeerd.
    Ook wel of geen orgasme erna, het maakt allemaal geen verschil helaas.
    In 1 jaar tijd 2 vmk, maar nog geen blijvend succes.
    Deze week krijgen we de uitslag van het zaadonderzoek van mijn man en kunnen we door naar de fertiliteitsarts.

11. Feline1985

Feline1985 Nieuw lid

18 sep 2017
    4
    0
    1
    Vrouw
    Dankjewel, ik hoop ook dat het nu raak is! Morgen gaan we weer insemineren, helaas maar 1 keer deze ronde. Ik ben ook een beetje huiverig voor tarwekiem, denk dat ik het eerst maar niet doe. Wanneer kan jij weer insemineren?

12. Mikun

Mikun Bekend lid

25 aug 2015
    691
    382
    63
    Hier hele goede ervaringen met zelfinseminatie. Ik raakte de eerste ronde zwanger maar dat werd helaas een miskraam. Daarna weer in ronde 5. Ik deed het altijd twee keer, op de dag van een positieve ovutest en de dag erna.
    Heel veel succes voor jullie dames die bezig zijn :thumup:

13. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Misschien dat het maar 1 x nodig is! Ik kan dit weekend weer insemineren. Waarschijnlijk rond zondag m’n ovulatie dus ik twijfel nog een beetje hoe vaak ik ga insemineren rond die periode. Misschien za, zo en ma.

14. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Wat fijn om ook weer een positief verhaal te horen!! Leuk!

Mikun vindt dit leuk.
  15. mamalacht

mamalacht Actief lid

19 apr 2017
    385
    267
    63
    Hier een artikel wat ik ooit heb bijgehouden met wat interessante info.

Bijgevoegde bestanden:

liesjeverliefd vindt dit leuk.
  16. Feline1985

Feline1985 Nieuw lid

18 sep 2017
    4
    0
    1
    Vrouw
    Spannend! Ik heb gisteren al een hele positieve ovulatietest gehad, vandaag was hij lichter en we kunnen vanavond pas insemineren. Hopelijk is het nog op tijd!

17. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Heb het artikel gelezen. Fijn om te lezen en probeer het ook zeker via deze manier te doen. Je leest er weinig over dus dit artikel is top.

18. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    @sunshine1981 jeetje ronde 16 alweer :(

Ik bleef na het inbrengen min een kwartier liggen met mijn billen omhoog. Verder niet veel anders dan wat hier is gezegd, ik denk dat wij gewoon geluk hebben gehad dat het zo snel is gelukt.

@Bamy en @Feline1985 succes meiden!

19. liesjeverliefd

27 mrt 2017
    56
    28
    18
    Bedankt voor het artikel @mamalacht. Fijn dat die gynaecologe op het einde ook even de onzekerheid aanhaalt die dit bij mannen met zich mee kan brengen. Lijkt me een hele klus om daar als vrouw (maar ook als man!) mee om te gaan.

20. Bamy

Bamy Actief lid

5 feb 2016
    139
    33
    28
    Mijn vriend heeft er inderdaad soms wel last van. Wanneer hij weet dat de ovulatie er aan komt voelt hij de druk.

Ik laat nu niet meer weten wanneer ik een positieve cb test heb, maar uiteindelijk pak ik wel het bekertje erbij en dan vind hij dit lastig. Hierdoor lukt het soms niet meer om klaar te komen. Ik zeg natuurlijk dat het niet erg is, maar ben dan toch een beetje teleurgesteld. Hebben jullie dit ook wel eens gehad?

Deel Deze Pagina