Wie heeft er ervaring met Implanon?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door pisum, 14 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    De titel zegt het al, wie heeft er ervaring met dit staafje?
    Deed het inbrengen pijn, werd je vervolgens onregelmatig ongesteld, of juist niet, had je last van bijwerkingen, etc etc. Ik wil graag alles weten. Het lijkt me namelijk wel wat :)

2. Bibi23

Bibi23 Actief lid

4 jan 2008
    403
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Ik heb in totaal 5 jaar implanon gehad voor ik mijn kindjes kreeg.
    In het begin had ik af en toe last van van oud bloedverlies, welliswaar hele kleine beetjes.
    Na een paar maanden geen bloedverlies meer gehad. Ik viel af nadat hij geplaatst was. Verder had ik geen last van bijwerkingen.
    Het inbrengen deed geen pijn, dit gebeurde onder plaatselijke verdoving, dus je voelt alleen het verdovingsprikje. De dagen erna was mijn bovenarm waar het was ingebracht wel blauw en voelde beurs. Na 3 jaar laten verwijderen en direct een nieuwe in laten brengen, hierna geen andere reactie erop gehad oid.
    Weer 2 jaar later deze laten verwijderen,toen werd ik na 3 weken ongesteld en daarna direct zwanger.

Mijn ervaring is dus positief!

3. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier eigenlijk een zelfde soort ervaring!
    Heb de implanon nu al voor de 4e keer en na de 3e keer toen hij eruit was gehaald was ik binnen 2 maanden zwanger.
    Verder vind ik de verdoving niet lekker maar dan voel je verder niets van het plaatsen. De binnenkant van mijn arm was echt pimpelpaars!! Maar ja dat is ook met 1,5 week weer weg.
    Verder was ik bij de vorige 3 keer amper ongesteld, geen klachten. Nu ben ik inmiddels al bijna 2 weken ongesteld.... Niet heel heftig ofzo, maar toch leuk is anders. Maar misschien zijn het de opstartprobleempjes want hij zit net een week of 3 geloof ik.

Veel succes met je beslissing en het blijft met elk conceptiemiddel gewoon zoeken met waar jij je het beste bij voelt!

4. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ik heb 'em 5 weken geleden gezet, 1.5 ongesteld geweest :(, maar goed.
    Verdovingsprikje voel je, plaatsen niet.
    Ben er wel tevreden over, maar erg last van opvliegers en dat had ik anders noooooit. Zit hele dagen in m'n hempje terwijl ik anderen met hun winterjas zie :( Begindingetjes hoop ik maar.

5. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    de implanon mag gewoon in combi met borstvoeding geven toch?

6. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    dat weet ik eigenlijk niet, als ik Google zie ik verschillende antwoorden. ik ga het mijn huisarts vragen.

7. trotsemama2401

trotsemama2401 Bekend lid

11 jan 2010
    762
    0
    0
    gelderland
    hallo

ik ga binnen kort ook implanon laten inbrengen!!
    ben blij dat de ervaringen positief zijn.
    ben nu aan de pil en die ben ik zo zat die vergeet ik steeds :$

8. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de 'gebruiks'aanwijzing die ik hier heb mag het in combi met borstvoeding. Ik zou wel even overleggen met de huisarts.

9. selma

selma Bekend lid

21 nov 2006
    601
    0
    0
    Babyfluisteraar en spiritueel coach
    Nadat ik door de pil heen zwanger ben geraakt implanon in laten brengen en super tevreden! Heb deze totaal 3 jaar gehad, was onregelmatig ongesteld, maar zat zeker elke keer wel 8 weken tussen. Verdovingsprik voel je even, inbrengen niet. Voor mij is dit de ideale anti conceptie methode! Geen bijwerkingen gehad.

Succes met je keuze.

Groetjes Selma

10. Ingeltje

Ingeltje VIP lid

16 nov 2007
    20.510
    2.427
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    en wáár hebben jullie hem laten zetten, door huisarts of gyn?

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik ben ook aan het zoeken naar een makkelijke anticonceptie.
    de pil ben ik al vaker vergeten en weet zeker dat ik hem nu helemaal vergeet:)

een spiraaltje lijkt me niks? waarom weet ik niet precies.

dit lijkt me ideaal, het enige wat ik er 'eng' aan vind is of je na het verwijderen weer 'makkelijk' of 'gewoon' zwanger kan worden? maar wat ik hier lees is het bij een aantal gewoon gelukt;)

wat ik me ook afvraag zoals ingeltje, bij de huisarts of de gyn? ik zit bij de gyn. in belgie, dus weet niet of dat anders is qua vergoeden enzo? en of ze het daar ook doen? (denk het wel)

ik ga maandag de huisarts even bellen en vragen hoe en wat.

ik las dat het inbrengen tijdens de mensturatie het meest betrouwbare is. wanneer hebben jullie hem laten zetten? (ik gebruik nu verder geen anticonceptie, vandaar)

nog meer positieve verhalen??:D

12. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik ben door de HA doorverwezen naar de gyn. Over anderhalve week heb ik de afspraak, dus ik houd jullie op de hoogte.

13. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    De gyn waar ik was, plaatst hem niet. Dus ben nu weer doorverwezen naar iemand anders. Komt goed! ;)

14. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Hier bij de ha laten zetten, hij had er blijkbaar geen ervaring mee:$, blijkt dus achteraf.

Hij moest de gebruiksaanwijzing lezen en nog heeft ie hem in de verkeerde arm gezet, hij heeft geen verdoving gebruikt en ook geen kaartje gemaakt waarop staat waar hij geplaatst is.

Zelf ben ik er wel redelijk tevreden over, af en toe ongesteld, soms heel lang en soms een weekje.

15. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Geen verdoving?? Deed dat niet pijn dan? :$

Ik moet hem nu bij een andere huisarts laten zetten, die er wel ervaring mee heeft. Alleen hij zei dat ik dat ding een dag van tevoren even af moest geven, zodat hij alles nog even door kon nemen :$ maakt ook een lekkere indruk, haha!

16. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    ik ben ook aant denken om deze vorm van anticonceptie te gebruiken, mede ook omdat ik de pil wel vaker vergeet, neem hem wel alsnog in smorgens maar toch....

17. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd van te voren gevraagd of ze al ervaring hadden met plaatsen! Vind ik een hele normale vraag. Ik wil niet 'geopereerd' worden door iemand die dat voor het eerst doet....
    Er zijn artsen genoeg die hem niet willen plaatsen.

Verder las ik hier iemand die het zonder verdoving heeft laten zetten....? Ben je het misschien vergeten? Ze zetten namelijk een sneetje met een scalpel in je arm en dan porren ze een naald ter grote van een lucifer z'on 5 cm je arm in. Denk dat je het daar wel op een gillen had gezet als je geen verdoving hebt gehad.

Er zit trouwens altijd een gebruiksaanwijzing bij zodat je zelf kunt lezen hoe en wanneer het het beste geplaatst kan worden. Welke arm, in welke periode, waar in je arm etc.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hmm interessant om te lezen.. Voorheen had ik eigenlijk alleen maar negatieve ervaringen gelezen, met name over het zwanger worden na implanon.
    Maar nu kwam ik bij m'n vlos, om te overleggen en het eerste wat die noemde, was Implanon....
    Terwijl ik eigenlijk twijfelde tussen de pleister en de ring. Pil vergeet ik te vaak sinds de geboorte van de oudste.

Ons gezinnetje is (volgens mijn man) compleet - maar ik wil wél de optie open houden om ooit nog zwanger te worden. Bij mij kriebelt het nog wel (hormonen waarschijnlijk hihi) . Vandaar dat de eerdere ervaringen me afschrokken. Maar verder klonk Implanon wel prettig.

Ik ga toch eens informeren bij de huisarts naar zijn ervaringen met inbrengen of dat ze mensen anders doorsturen naar de Gyn.

19. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    Ik moet zeggen dat het bij mij erg lang geduurd heeft voor ik een arts vond die hem wilde plaatsen. Mijn huisarts was helemaal niet positief over de Implanon en wilde me eerst niet doorverwijzen.

Toen ik dan eindelijk bij de gyn beland was, zei die man dat hij het niet (meer) doet :x Dat had niets te maken met betrouwbaarheid etc, maar er was een paar keer iets misgegaan. Namelijk, dat het staafje niet uit de naald gekomen was. En er was daarna ook geen echo ofzo gemaakt om te kijken of de Implanon wel in de arm zat.

Er waren toen een paar vrouwen zwanger geraakt (duh, zonder anticonceptie) en die hebben toen de arts aangeklaagd. Vandaar dat sommige artsen erg huiverig zijn. Ze hebben niets tegen de Implanon maar wel tegen 'gedoe' en rechtszaken.

Ik krijg hem dus maandag (hoop ik, tenzij die arts ook niet wil :D ;)) en ik heb moeten beloven daarna een echo van mijn arm te laten maken. Maar dat vind ik prima natuurlijk, ik wil het zelfs!

20. sunshine1976

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    En wederom staat er in de gebruiksaanwijzing heel duidelijk omschreven dat je de implanon moet kunnen voelen zodra hij geplaatst is.Hij hoort vrij aan de oppervlakte te liggen.Ik kan het vrijwel vastpakken.Mijn artsen vroegen zelf 'kun je het voelen zitten als je er met je hand langs gaat en hij liet mij ook de verpakking zien als bewijs dat deze leeg was.Al die spookverhalen zijn waargebeurd maar al jaaaaren geleden volgens mij!

Succes met jullie keuzes!

Deel Deze Pagina