Slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fairytale, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik vroeg me af wanneer je baby in een slaapzak moet?
    En wat is het verschil tussen een slaapzak en een trappelzak?

Mijn zoontje is nu iets meer als 3 maand, wel 8 wk te vroeg geboren, hij weegt nu meer als 5 kg, maar hij schopt elke keer de deken van zich af. Is hij er dan al aan toe?

Hij is 55 cm, welke maat zou hij dan moeten?

2. femke32

femke32 Fanatiek lid

23 jan 2008
    1.773
    0
    0
    belgie
    je mag je kindje vanaf dag 1 in een slaapzak laten slapen hoor.
    maar dan alleen met rompertje met lange mouwen...geen pyjama er ook nog onder. anders is het echt te warm. natuurlijk nog met de dekentjes dekken he.

ik zou een slaapzak nemen van 70 cm of 90m cm
    mijn dochter is nu 59 cm en slaapt in een 90cm slaapzak.
    hema heeft er. prenatal ook. ik geloof dat mijn dochter er nu 1 aan heeft van de V & D.

is beter voor snachts. kan hij de dekentjes niet meer wegduwen.
    groetjes!

3. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Mijn dochter is met 6 weken in een slaapzakje gegaan, ik heb toen een maatje 60 gekocht bij de prenatal. Zat prima.

4. pat1971

pat1971 Lid

15 jan 2010
    85
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een slaapzak en trappelzak is volgens mij hetzelfde maar weet het niet zeker.

Mijn zoontje slaapt al een tijdje in een slaapzakje omdat hij de dekens van hem aftrapt en dan krijgt hij het behoorlijk koud 's nachts. Ik heb een 60cm slaapzakje gekocht bij de prenatal, je moet er echt 1 hebben die goed past anders kunnen ze in de zak terecht komen. Opletten dat ze niet met het hoofdje door het gat passen als de zak dicht is en de armsgaten moeten niet te groot zijn. Mijn zoontje weegt nu iets meer als 5 kg en is 59 cm en past goed in dit slaapzakje.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons dochtertje ligt vanaf een week of 10 in de combisleeper. wij vinden het ideaal, want je hebt er geen dekens bij nodig. Ik leg haar wel met kleding en al in. Geen gedoe meer met instoppen. Heerlijk en ze heeft een goede temperatuur.

6. Sappie25

Sappie25 Actief lid

19 mei 2010
    386
    0
    16
    Je kindje mag al gelijk in een slaapzak. Het is alleen wel nodig om een goed passende slaapzak te gebruiken. Hij mag niet te wijd bij het hoofdje en armpjes zijn, maar ook niet te strak.

Het is best moeilijk om voor hele kleine kindjes (bijv. vroeg geboortes) slaapzakjes te vinden. O.a. Prenatal en Hema hebben extra kleine zakjes (vanaf maat 50).

Mijn dochter sliep erg onrustig maar wilde ook absoluut niet ingebakerd worden. Sinds we een slaapzak gebruiken is ze een stuk rustiger gaan slapen. Soms leg ik haar ook op bed zonder slaapzak en ze wordt dan wakker zonder dekentje......:x

Ik leg mijn dochter in haar slaapzak alleen met een romper (lange mouw, of korte mouw met een shirt erover). Ze krijgt nog steeds een deken om, maar dit ben ik pas gaan doen toen ik merkte dat ze iedere ochtend wakker werd met koude handen. Toen ik de deken er bij ging gebruiken was dit verholpen en slaapt ze als een roooooosje! In het begin heb ik vaak nagekeken of ze het dan niet te heet had, maar hier blijkt ze geen last van te hebben. Maar hou dit wel goed in de gaten, het is bij ieder kindje weer anders!

7. misa

misa Niet meer actief

Volgens mij is er geen verschil tussen een slaapzak en een trappelzak, alleen de naam.
    Ik zou je kindje gewoon een slaapzak aan doen als ze de deken af schopt. Ons kindje heeft ook ongeveer die maten (heel ietsje langer en zwaarder) en ik heb nu slaapzakken in maat 70 gekocht. Maar de hals en armsgaten schelen niet veel met maat 90, alleen de lengte. Dus daar zou je ook voor kunnen kiezen.

8. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0
    als de slaapzak te groot is kun je ook bij het hoofd eeen paar steekjes zetten zodat de opening wat kleiner word, heb ik hier ook gedaan werkt perfect. en wat betreft de warmte dat is echt per kindje verschillend hier heeft ze een slaapzak met mouwen en daaronder pyama shirtje rompertje met lange mouwen geen broek en dan ook nog een enkel dekentje en ze slaapt van sàvonds 20.00 tot sochtends 8.00 en ze heeft het niet te warm eerder nog steeds koud koude handen en voeten s`morgens maar haar nekje voelt lekker warm (niet te warm) maar het is op haar kamer ook maar 15 graden

9. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Toen mijn mannen een week thuis waren (3 weken oud maar wel 5 weken te vroeg geboren) zijn ze al in een slaapzak gegaan. Maat 50-62 van Hema en had er van Prenatal maat 60. Ging super! Nu zitten de heren in maat 70 van Prenatal en ze slapen er heerlijk in!!!!

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    trappelzak komt tot aan de borst en is ruimer bij voeten.

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
  13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    10cm langer dan de lengte van je baby nemen. als je baby 60cm is maat 70.echt geen 90 voor je kindje, je moet opletten dat armpjes en hoofd niet door kunnen komen zeg maar.

14. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Bij Prenatal verkopen ze ook voetenzakken die je in de auto kunt gebruiken! Vind ze echt super handig!!!

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    deze paula heeft dus gatjes die ook dicht kunnen als je die in bed gebruikt. ik heb mijn kindje losjes in een dekentje gewikkeld tot borst en dan onder dekens. die kon hij dus zelf los maken als hij het warm had. niet zo vaak hoor.ook slaapzak totdat hij veel kon rollen nauwelijks gebruikt.

16. regi

regi Fanatiek lid

23 jul 2007
    1.671
    0
    0

en als je kindje nou 68 cm is;) dan kun je dus met een paar steekjes het hoofdgat iets kleiner maken.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dat moet je haar ook bij zeggen dan, niet waar?

18. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Bedankt voor de reacties! Zie verschillende meningen van de maat!
    Maar kom er vast wel uit!;)

Deel Deze Pagina