Wie heeft ervaringen met een kinderkar?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door Muoike Connie, 15 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muoike Connie

16 jan 2015
    30
    0
    0
    Werkzoekend
    Fryslan
    Hallo allemaal

Omdat onze kleine jongen nog niet kan zitten en binnenkort naar de gastouder gaat zijn we op zoek naar een kinderkar (zo heten die dingen volgens mij)
    Omdat de gastouder net niet op loopafstand is wil mijn vent hem graag ophalen op de fiets. Dus een kinderkar lijkt ons ideaal!
    Niet alleen voor deze korte ritjes, maar ook straks met mooi weer is, leuke fietstochtjes, kan hij lekker in die bak om zich heen kijken.
    Alleen ben ik wel op zoek naar ervaringen!
    Wie heeft zo'n ding?
    Wie kent er iemand met zo'n ding?
    Zijn er ook nadelen aan zo'n kar?
    Wat voor merk is goed, en welk merk kan er ook mee door?
    Wat zijn jullie ervaringen en (als ik brutaal mag zijn :$ ) wat hebben jullie ervoor betaald?

Bedankt!
    Groetjes!

2. liz87

liz87 Actief lid

5 feb 2015
    194
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee!
    Ik heb wel ervaring met een bakfiets (ik ben gastouder aan huis) maar die dingen zijn een enorme investering.
    Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen met een fietskar.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik heb er een paar maanden 1 gehad toen mn jongste nog niet kon zitten.
    Ik heb hem 2e hands op de kop kunnen tikken voor 15 euro. maar dat is echt een gelukje hoor. ik had een goedkoper type die nieuw zo'n 100 euro kostte.
    ik heb er veel plezier van gehad. ik heb er een tweedehands maxicosi ingezet en deze vast gezet met spanbanden. de kleine kon zo lekker mee. je kon kiezen tussen helemaal open, luifeltje met vliegennet of gewoon helemaal dicht. zo zitten ze lekker uit de wind en regen. wrapper in de maxicosi en zo zat ze lekker warm. ik heb expres voor een 2e hands maxicosi gekozen, het is vaak niet zo makkelijk om de stoel eruit te halen dus deze kon er gewoon in blijven en mn gewone maxicosi bleef zo schoon en werd niet gejat.
    het is even wennen qua breedte wat je achter je hebt --> paaltjes;)
    er zat bij mij een beugel op die de kar overeind hield. dus als ik zou vallen met de fiets dan blijft de kar overeind staan.

ik vond het wel een beetje een sta in de weg. ik heb alleen een berging en hij paste net door de deur. je hebt ook opklapbare versies. maar of je elke keer zin hebt om dat te gaan doen??

ik heb hem verkocht toen ze zelfs fatsoenlijk en wat langer kon zitten. ik en zeker zij vond het veeeeeel gezelliger om lekker bij mama voorop te zitten dan achterin zo'n kar.
    denk daar dus goed over na. grote kans dat je kleine binnen nu en 2 maanden ineens kan zitten.
    je zou namelijk ook eens kunnen kijken voor een baby-mee van steco.
    dat is een beugel die je achterop de fiets monteert en waar je de maxicosi in vast zet. het ziet er eng en instabiel uit maar het is superveilig. je leest vaak verhalen dat het kind stuitert enz maar dat moet juist. dat komt door de vering die erin zit en de klappen opvangt. kleine in een wrapper of deken erover, regenhoes erover en de kleine zit warm en droog. geen gedoe met een kar die je kwijt moet een aan en af moet koppelen.

Deel Deze Pagina