Wie heeft ervaringen met een slaaptraining (baby 6mnd)?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koesje, 11 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste ukkie1985, alle respect voor jou, maar je slaat de bal helemaal mis...
    Wij kregen een kindje dat sinds de geboorte bij het minste kreetje de borst kreeg. Ze werd de eerste paar maanden om de twee uur gevoed! Dag én nacht!
    Plots werd het dan om de drie uur... En zo bleef het... Intussen waren wij geen mens meer, dit énkel omdat ik dacht dat ze het nodig had... Op dit forum vertelden sommigen mij dat dit volstrekt normaal was... Op 5,5 maand besefte ik dat dit niet klopte... Je merkt het snel wanneer je een speentje geeft ipv de borst en je kindje plots weer in slaap valt...
    Het is absoluut onzinnig om te beweren dat een kind meerdere nachtvoedingen nodig heeft. En in tegenstelling tot wat jij suggereert, is dit helemaal niet wetenschappelijk bewezen. Opgelet: ik beweer helemaal niet dat een baby het klokje door moet slapen, dat kan je nooit afdwingen, omdat er altijd wel redenen zijn om wakker te worden (drukke dag, tandjes, ziekte,...) maar om nu te beweren dat er altijd iets loos is wanneer je kind weent.... Wel heel kort door de bocht...
    Zoals Danielle aanhaalt gaat er soms een bijzonder zwaar parcours aan vooraf voor een moeder besluit dat er een slaaptraining moet gebeuren. Onderschat dit niet. Groeten, Annekijn

2. Annekijn

Annekijn Actief lid

29 mrt 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    @koesje: volg je gevoel! Succes!

3. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik heb ook een hele moeilijke slaper en heb dit ook geprobeerd bij ons hielp het niks. Nu het met dertien maanden nogen steeds niet goed gaat hebben wel besloten om toch maar weer te proberen. Ik weet hoe gesloopt je je voelt, voel je niet schuldig voor sommige is dit wel een oplossING. Ik zelf had het idee dat onze dochter het niet hielp.

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Ik weet niet precies wie hier de bal mis slaat want voedingen om de 2-3uur is niet abnormaal! Meer uur ertussen kan natuurlijk ook maar er is niks mis met zoveel voedingen.. trouwens, in het begin is het savonds soms zelfs ieder uur! Clusteren heet dat ;)

Daarnaast is het niet alleen goed voor het kind maar ook voor de moeder, Eurolac.net

Het aantal nachtvoedingen verandert

Veel mensen gaan er van uit dat kindjes 's nachts minder borstvoedingen nodig hebben naarmate ze ouder worden. Dit wordt niet altijd door de resultaten van wetenschappelijke onderzoeken ondersteund. Zo blijkt het gemiddelde aantal nachtvoedingen van een kind tussen de twee weken en drie maanden wel te dalen. Echter, bij kindjes tussen de drie en zes maanden, stijgt dit aantal weer. Als zij vervolgens ouder worden, daalt het aantal nachtvoedingen opnieuw, maar langzamer dan de meeste mensen verwachten. Tijdens een nacht van tien uur, bijvoorbeeld van 20.00 's avonds tot 06.00 uur 's morgens, drinken kindjes tot de leeftijd van een jaar vaak zes tot zeven keer aan de borst. Nederlandse kindjes tussen de één en twee jaar die borstvoeding krijgen, drinken in de praktijk twee tot drie keer per nacht aan de borst. [5,8,10]

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Samen slapen - Borstvoeding, nachtvoeding, slapen en ouder worden

En inderdaad ben ik nog steeds van mening dat wanneer een baby van 5,5 maand huilt, er iets aan de hand is en je dit niet hoeft te negeren. Behoefte aan een speentje hoort hier ook bij maar ik mag er toch vanuit gaan dat je dat al lang zou hebben geprobeerd voordat je eventueel snachts een voeding geeft.

Groetjes Ukkie :)

5. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Het was even zoeken maar heb t gevonden :)

Hersenen

De hersenen – het denkvermogen – zijn het gereedschap waarmee de mens overleeft, zoals dit bij runderen en paarden het vermogen is om als groep hard weg te rennen en bij roofdieren hun vermogen om snel en dodelijk toe te slaan. Onze hersenen moeten dus goed groeien en zich optimaal ontwikkelen. Dat is de reden dat mensen eigenlijk te vroeg geboren worden: anders past het hoofd niet meer door het baringskanaal. Voor die snelle hersengroei is, naast specifieke vitaminen, mineralen en sporenelementen, ook een grote en constante suikertoevoer nodig. Moedermelk is daarop afgestemd en heeft het hoogste suikergehalte van alle melksoorten. Een lange onderbreking tussen de voedingen 's nachts betekent ook een lange onderbreking in de suikertoevoer. Het gevolg hiervan is niet direct hypoglycemie, maar wel een kleine onderbreking in de hersengroei.- See more at: Nachtrust voor moeder en baby | Borstvoedingorganisatie La Leche League

Deel Deze Pagina