Kleine tut is vandaag 19 weken. Maar omrollen ho maar (soms per toeval) Speeltjes beetpakken nou met pijn en moeite soms. Als ik haar neerleg op de rug blijft ze ook echt zo liggen Verder lacht en brabbelt ze de hele dag een makkelijk kind. Alleen maak ik me wel zorgen over dat ze nog niet rolt en echt grijpt. Herkenbaar?
Mijn dochter is 21 weken en rolt ook nog niet om. Heel soms gebeurt het ook per toeval. Ik maak me nergens zorgen om! het komt vanzelf wel. Ik ben met mijn dochter naar de kinderfysio geweest i.v.m. een voorkeurshouding en zij vertelde mij dat de meeste kindjes pas vanaf 6 maanden echt goed gaan omrollen. Daarvoor is het vaak laten vallen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Jep. Hier is ze pas op ruim 5 maand beginnen rollen. Maar op 7 maand kroop ze, op 8 liep ze aan de hand en op 11 maand liep ze los. Dus het kan snel gaan
Mijn zoontje rolde gisteren voor het eerst van zijn rug naar zijn buik, maar vandaag lukte het hem weer niet. Maar ik dacht dat dit vroeg was?? Ik heb niets gestimuleerd, ze gaan dingen doen als ze daaraan toe zijn denk ik altijd maar
Herkenbaar voor velen denk ik Zoontje ging dan wel rollen met vier maanden, wat dus vrij vlot is dacht ik, maar deed het verder rustig aan
4 maanden is idd erg vroeg hoor, mijn dochtertje is ook pas 4 maanden en ze probeert het wel, met een klein beetje hulp lukt dat maar ze kan het nog niet helemaal zelf. Ik maak mij nog niet druk om. Komt vast wel goed, over een paar wekjes lukt dat ineens.... Probeer niet naar andere kinderen kijken en vergelijken, dan wordt je erg onzeker van...
Gemiddeld is een maand of 6, eerder is dus vroeg. geen zorgen dus. Ik geloof dat ze het met 9 maand 'moeten' kunnen. Mijn zoon rolde pas met 8,5 maand, maar dat is nog steeds goed in een normale ontwikkeling. Later, maar niet te laat. Nu een ' normale' kleuter van 6. Echt, geen zorgen.
Mijn zoontje begon met 10,5 maand met omrollen en op exact 14 maanden liep hij goed los, dus het zegt helemaal niets.
Ze heeft het 3x achter elkaar gedaan 2 week terug ofzo, daarna niet meer. Ze probeert het wel maar ze draait rondje in plaats van op de buik te komen
Borstvoeding. Werkt prima bij dreumes, en ik slaap zelf ook makkelijk weer verder, hij blijft dan of bij me liggen of kruipt zelf terug naar de cosleeper.
Mijn kleine meid is erg sterk en kon al heel vroeg rechtzitten, kruipt sinds haar 7 maand en wil nu er graag stappen... maar rollen kon ze pas op 5 maand. Ach, het komt wanneer het komt...
Mijn dochter kon omrollen met precies 7 maanden maar alleen in haar ledikantje eerst, denk dat ze zich afzette, toen ook in de box maar sinds een paar dagen ook helemaal zelf op een kleedje, dus toen was ze ruim 7,5 maand oud. Met 4 maanden hoeft nog laaaang niet