Slechte kwaliteit sperma - deel 2

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Deel 2 van deze topic!!!:D

2. gaby1986

gaby1986 Niet meer actief

hey,

:'( ben erg verdrietig..... gister gesprek gehad in t ziekenhuis..

t verhaal staat op mijn site.. www.babyschuurmans.babysite.nl wachtwoord is onzewens.. en lees t laatste dagboekverhaal maar.

hoef ik niet alles weer opnieuw te typen.

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    ik heb deel 1 al even niet gelezen, nu hier even gekeken.

Jeetje gaby, wat naar voor je.
    Heel veel succes en sterkte.
    Is een moeilijke keus waar je voor staat.

Ik ga zo eerst maar eens deel 1 nog bijlezen.

Hier de hele week al een dipje. Zit mezelf al hele week in de weg.
    Dus daarom weinig gekeken hier.
    Ben ondertussen begonnen met poging 2. Maandag weer fm.
    Ik zal op de rest ook nog even reageren bij deel 1

Dikke knuffel voor allemaal.

4. helena115

helena115 Bekend lid

28 jun 2009
    803
    0
    0
    Jezus Gaby, wat heftig! Dat is niet niks aan stof om te overdenken...sterkte de komende tijd.

Succes met de 2e iui zonnetje

@hier
    het heeft twee dagen mogen duren dat ik kon zeggen 'ik ben zwangerrrr'''
    Helaas, gister kwami kthuis, ongi krampen en wat bruin bloed verloren...
    Wistdat het niet goed ging, voelde hetgewoon...
    Van8 steeds wakker van krampen, vanochtend kwam alles eruit.

(sorry voor details) in de plas bloed zat een donkerrood vlies met daaraan vast een klein krieltje, garnaaltje van half cm...

Ben ff helemaal lamgeslagen...
    Al die emoties binnen korte tijd; slecht zaad uitslag/zo goed als geen kans op normale zwangerschap- verwerken- beetje geaccepteerd en hoop op mmm gezet/ start geestelijk voorbereiden op alles - hoop door overtijd - zwanger!!!- mk.

Dit binnen 3 weken! Is me teveel aan extreme emoties.
    HAd mijn fa afspraak nog niet afgezegd, over anderhalve week dan toch de mmm in.
    xxx

5. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Bij jou is het ook niet niks helena.
    jij ook succes en sterkte met dit verlies.
    Jammer dat het niet zo mocht zijn.

6. gaby1986

helena: jeetje meid.. sterkte! :(

7. ongeduldig

ongeduldig Actief lid

10 dec 2009
    270
    0
    0
    Eindhoven de gekstuh!!
    Jee meiden, wat een heftig nieuws allemaal. Heel veel sterkte. Met verlies, met verwerken, met moed blijven houden en misschien zelfs met loslaten! Hoop dat jullie er goed over kunnen praten met je partners, dat is denk ik het allerbelangrijkste op zulke momenten.. Samen sta je sterk..

8. 123

123 Niet meer actief

Gaby veel sterkte, wat een moeilijke periode en wat veel om over na te denken zeg (heb net jullie site bekeken).
    Wij zitten nog aan het begin van de molen maar hebben het nu al weleens over donor of adoptie. Dat geeft me wel rust door ook daar over na te denken.
    Ik kan niet anders zeggen dan heel veel sterkte meid.

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Gaby, wat een nieuws! Dit is gewoon niet prettig om te horen. Ik las elders dat je gaat informeren bij Geertgen. Ga je dan ook nog informeren bij Rijnstate? Die werkt samen met het UMCU.

Helena, ik wens jullie kracht in deze tijd. Ook al was het heel pril, het was wel een wens die op dit moment in duigen is gevallen. Knap dat je over 2 weken alsnog voor de fm wilt gaan. Dikke knuffel!

10. gaby1986

timon.. weten we nog niet bij rijnstate is de wachtlijst zeker 1 jaar.. en geertgen is hier dichterbij..

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wachtlijst van een jaar???????:$:$:$ Wow, ik vond 6 maanden all lang klinken. Dan doe je er goed aan om naar Geertgen te gaan. Weet je al hoe lang hun wachtlijst is?

12. gaby1986

nee ik weet niet hoe lang de wachtlijst daar is.. maar ik wou graag ooit ecd gaan doen... en ik weet dat ze bij geertgen aan een soort van ruiling doen.. ik geef mijn eicellen weg.. en ik krijg er zaadcellen voor terug.. maar hoe dat alles sowieso in zijn werk gaat.. geen idee... we wachten t gesprek af.. en daarna gaan we pas difinitief beslissen wat we gaan doen..

13. gaby1986

ik ga even aan de schoonmaak hier.. moet ook gebeuren he :D

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat een onzin! :D Manlief is hier aan het stofzuigen en ik moet nog douchen.:) Straks ook wat huishouden doen.

Wel spannend daar in Geertgen.

15. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Gaby; bah wat een rotnieuws.
    Ik wou je het Geertgen aanbevelen, maar daar had je zelf ook al aan gedacht.
    Maak eens een geheel vrijblijvende 1e afspraak daar. Ze kennen voor de gewone behandelingen geen wachttijden. Met donatie weet ik niet. Maar informeer inderdaad eens.

Het gaat dan om donorzaad neem ik aan he?
    Ik twijfel even omdat je het hebt over 300 eenheden spuiten. De dubbele hoeveelheid van wat je eerder spoot.
    Maar zoveel eitjes had jij de vorige keer toch niet met 150 eenheden?
    En ik vind het maar onzin; kans op overstimulatie erg groot....
    Er zijn vrouwen die bij 150 eenheden al een overstimulatie krijgen.
    Ik spuit altijd 375 eenheden, en geen spoor van overstimulatie te bekennen.
    Veel sterkte met wikken en wegen.

Helena; ook voor jou heel veel sterkte gewenst. Wat een ellende.

16. gaby1986

ieoor: de eerste icsi spoot ik 150E en had ik 20 eitjes.. totaal 12 goede.. 2de icsi 150E en 5 eitjes waarvan 3 goede.. dus t kan zijn dat ik wel weer heel goed ga reageren.. en bij de volgende icsi willen ze dat ik 300E spuit.. dus dan moeten ze me wel goed in de gate houden..
    maar we hebben de brieven voor geertgen al binnen vandaag.. dus die vullen we zo in.. 11 februari hebben we een afspraak staan :)

17. Ieoor

Ieoor Fanatiek lid

16 dec 2008
    2.688
    0
    36
    Gaby; oh,ok. Ze willen dus meer eitjes hebben, enkel om meer emmy's proberen te verkrijgen. Ik snap het.
    Bij welke arts heb je de afspraak staan 11 feb?

Is het zaad dan nu ineens zo dramatisch slecht geworden?
    In de 1e losing zat niets, in de 2e toch wel?

Wederkerigheid noemen ze het volgens mij bij het Geertgen.

Druk aan het piekeren nu?

18. gaby1986

ja in t 2de potje zat wel zaad.. maar omdat er alleen maar c kwaliteit uit komt bij ons.. en dat dus een ondergemiddelde kans van slagen geeft.. en de laatste puncite zo'n pijn deed.. raden ze t gewoon af.. we hebben een afspraak bij dokter baks...

en ja dat noemen ze in idd wederkerigheid.. kon niet meer op de naam komen.. maar ik weet t gewoon allemaal nog even niet... als de KID pogingen ook niks worden hebben we in ieder geval nog 1 icsi over die vergoed word.. joey wil deze graag bewaren.. en met KID beginnen.. maar ik ben er nog niet helemaal uit.

19. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    De wachtlijsten voor donoren zijn inderdaad best lang. Oude vriendin van me heeft ook kid gedaan en meer dan een jaar moeten wachten op een donor.
    Omdat het niet meer anoniem kan in Nederland zijn er te weinig donoren.

Heel veel sterkte met nadenken gaby.

20. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    *breekt ff in*

Gaby, ik zat nog even te denken.
    Mocht je nu toch voor nog een ICSI poging gaan dan zou je misschien kunnen overwegen om met Menopur te gaan spuiten.
    In sommige gevallen levert dit minder eitjes op (alhoewel bij mij juist meer ;)), maar vaak wel van veel betere kwaliteit!
    Omdat je met 100% natuurlijk FSH spuit. Puregon is toch meer chemisch en er zit nog wat ander hormoonspul doorheen.
    Het kan misschien zijn dat als je je eitjes middels Menopur laat rijpen, je kwalitatief betere eitjes krijgt en dus ook betere emmy's.
    Nu zal het grotendeels wellicht aan het zaad liggen, maar het is misschien het proberen waard!

Moeilijk hoor om te beslissen wat je moet gaan doen.
    In ieder geval heel goed dat jullie je goed laten voorlichten!
    Succes meid!

*breekt weer uit*

Deel Deze Pagina