Kerst ergernissen...wie ook?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 25 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Wat is jullie grootste kerst ergernis?

Mijne is dat mijn ouders mijn zoon enorm volstoppen met snoep, cake, ijs en dat ik boze reacties krijg als ik dat tot een halt toeroep. Vooral mijn moeder weet van geen ophouden. Ik kan tien keer zeggen dat ik weet dat ze het goed bedoeld, maar dat ik straks met een zoon zit die strak van de suiker rondstuitert en buikpijn heeft.

Mijn vriend zit dan wat glazig te kijken. Zichtbaar beledigd zet ze dan het snoep in de kast, maar als ik dan even naar de wc ben hoor ik dat ze snel nog wat snoep geeft "zo, niet tegen mama zeggen he". Uiteindelijk greep mijn vriend wel in, en zei dat ze hem een stuk fruit moest geven als hij iets wilde. Want onze zoon bedelt om snoep. En mijn moeder kan hem niks weigeren....vanavond dus 2x enorme diarree gehad van al dat snoep. Grrrrrrrrrr:mad:

Irisje24 en dds vinden dit leuk.
  2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik erger me er alleen aan dat alles dicht is. Heb altijd zin in frieten van de frituur als een feestdag is. :roflmao:

Fuddey en Noorie vinden dit leuk.
  3. Noorie

Noorie Niet meer actief

Ik erger me aan verplichtingen. Geef helemaal niets om dit soort dagen.

Dufel, RoxannaG, dds en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik had net wederom zin om mn man zn oom een klap te verkopen. Wat een vreselijk vervelende nare vent is dat met zn grote waffel altijd.

En het mooie, net deed hij alweer lullig tegen mij en werd ik een beetje boos. Vervolgena vertelt mijn man mij dat ik even rustig moet doen. Zout op zeg.

Echt hou zn tante met hem getrouwd kan zijn. Juk.

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik erger me eraan dat er was gezegd dat er echt echt echt genoeg te eten was voor onze jongste zoon met koemelkallergie.

Zat hij dan hoor. Met zn frietjes en gekookte boontjes vanavond :confused:

6. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Oké, dit wordt een valse...
    Ik erger me aan het feit dat mijn schoonzus haar kinderen altijd dumpt met kerst bij mijn schoonouders. Altijd zijn ze er en hun moeder (mijn schoonzus dus) kan dan dus lekker van bil gaan met jan en alleman.
    Sorry, heb al een paar kerstborrels op, anders had ik me wel fatsoenlijker uitgedrukt .

Irisje24, BeebieBeeb, Caithy en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. Mie88

Mie88 Bekend lid

9 jan 2015
    652
    430
    63
    Vrouw
    Heel herkenbaar.. Alleen helaas niet alleen met kerst... Helaas heeft dochterlief ook geen rem

8. Tienn

Tienn Niet meer actief

Ik heb een hekel aan kerst, schijnheilig geneuzel. Dus mijn grootste kerst ergernis is kerst zelf:roflmao:.

Piep2016, Bubblez, Noorie en 5 anderen vinden dit leuk.
  9. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    #9 Fuddey, 25 dec 2017
    Laatst bewerkt: 25 dec 2017
    Dit jaar voor het eerst sinds jaren een heerlijke Eerste Kerstdag gehad. Voorheen deden we altijd vanalles met de schoonfamilie; Kerstavond naar de kerk, daarna cadeautjes, Eerste Kerstdag samen lunch en daarna diner, tussendoor spelletjes etc. Maar dat was altijd zoooo ‘streng’; het menu stond vast, programma ook, en oh weeee als het niet ‘gezellig’ was!

Dit jaar geen cadeautjes, ‘s middags eten, eenvoudig menu waarvan iedereen 1 gang heeft voorbereid (dus wel zelfgemaakt, dat vind ik toch wel zo leuk!) - kwestie van opwarmen en opdienen. 3 kindjes erbij, gezellige boel! En na het eten lekker naar huis :) Het was voor het eerst oprecht gezellig.

En morgen een dagje niks :D

Lumihiutale vindt dit leuk.
  10. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Dat we altijd buffet doen met mijn schoonfamilie in een ongezellige ruimte op eerste kerstdag en dat ALLES kant-en-klaar gekocht is bij de Lidl.
    En als je dan wel iets maakt, niemand dat opeet omdat patat uit de friteuse het altijd beter doet :(

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Normaal gesproken het geneuzel om afspraken te maken met kerst en als ze dan gemaakt zijn worden ze last minute omgegooid. Daar was ik de afgelopen jaren zo vreselijk klaar mee, dat we geen kerst afspraken meer maken op voorhand met de familie.

Dit jaar voor het eerst een relaxte en gezellige kerst gehad.

Hopmarjanneke, RoxannaG en dds vinden dit leuk.
  12. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Dat ik de 24e jarig ben en dit altijd met schoonfam moet vieren omdat zij kerst vieren op kerst avond.

Dat schoonmoeder glunderend aan tafel zit want "iedereen is bij elkaar" alleen heeft niemand elkaar wat te vertellen.

13. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Heb er ook weinig mee, vind t gezellig met ons gezinnetje en eventueel ouders/schoonouders. Maar dat kan in principe ook elke andere dag van het jaar.

Het hele kerstgebeuren vind ik totaal opgeblazen. De drukte in de winkels, de reclames op tv. De een heeft het nog gezelliger dan de ander. Alsof alle gezelligheid en vreterij voor een heel jaar in twee dagen ‘moet’ gepropt.

RoxannaG, dds en Syane vinden dit leuk.
  14. Coortje88

Coortje88 Actief lid

10 nov 2012
    281
    193
    43
    Zuid-Holland
    Haha hier ook. Mn man om patat en bitterballen. Alles dicht . :(Toen maar naar de mac gereden 20 minuten verderop:roflmao:

15. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Helemaal nergens aan!
    Ik vier mijn feest dagen net mensen die ik graag om mijn heen heb!
    En morgen avond werken (horeca) heel veel zin in! Heerlijk knallen!

klaver85 vindt dit leuk.
  16. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    446
    83
    Limburg
    Hier dit jaar de kids die zich om de haverklap in de haren vliegen.
    Gisteren middag wilden we even naar toverland maar niet gedaan want ze konden zich niet verdragen in de ochtend. Vandaag weer een aantal keer, gelukkig niet bij anderen. Morgen, ik ben benieuwd.
    De oudste is ook een jantje lacht jantje huilt momenteel. Zolang het maar in haar straatje is dan is het goed. Pfff zo vermoeiend.

Mirro vindt dit leuk.
  17. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Haha ja dit herken ik ook. Vond je het gezellig? Ja reuze ;)
    Ik wil liever gezellig eten, spelletjes doen, elkaar vertellen wat je het mooist/onroerendst/bijzonderst/verdrietigst/moeilijkst vond het afgelopen jaar en lekker zingen. Maar nee

18. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Niet leuk!!! Zo ontzettend niet leuk.. (maar zooo herkenbaar..)

19. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Mijzelf en mijn vriend. Elk jaar kijk ik enorm uit naar kerst. Dan is het eindelijk zo ver en om de een of andere reden valt het me dan weer tegen. Ik verwacht er gewoon teveel van. Mijn kerel is nu ook al 4 dagen ‘ziek’. Geen pijn, koorts etc.. maar heeft geen stem meer. Hij vindt zichzelf enorm zielig, zelfs ja of nee zeggen is vandaag ineens not done, want hij wil dat zijn stem zsm terug komt. Daarbij is hij stront chagrijnig..Snap ik.. maar gisteren dacht hij daar helemaal niet aan toen hij het hoogste woord had tijdens een gezellig etentje met vrienden.

Echt een gezellige kerst hier.. Not! :cool:

20. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Om ergenissen te voorkomen vieren wij het elk jaar in center parks . Heerlijk zonder verplichtingen.

RoxannaG, dds, Zonnestralen en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina