DHEA doorslikken na ovulatie?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mariska11, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga vandaag starten met het slikken van DHEA 50 mg per dag.
    Maar moet je dan na je eisprong gewoon doorgaan met slikken of moet je dan tijdelijk stoppen totdat je zeker weet of je wel/niet zwanger bent?

Ik krijg deze ronde nog een IUI (inseminatie over ongeveer 2 weken) en daarna starten we vermoedelijk direct met IVF, dus ik hoop dat ik de interne boel al een beetje kan 'upgraden' voordat ik start met de eerste IVF. Maar ja, wil dus niet een eventuele zwangerschap in gevaar brengen.

Weet iemand hoe dit zit??

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik weet er weinig van, maar ik heb begrepen dat DHEA eerst een paar maanden moet inwerken om effect te hebben op je eicelkwaliteit. Je zou het dan dus ook na je eisprong door moeten slikken, als ik door redeneer.

3. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verder niemand die hier iets vanaf weet?
    Mijn ovulatie is namelijk over een dag of twee en ik twijfel of ik dan wel of niet moet doorgaan met de DHEA. Er is natuurlijk altijd een kans dat ik van deze laatste IUI zwanger raak en ik wil niet het risico lopen dat ik de vrucht schade toe breng door het gebruik van DHEA.

Dus moet ik stoppen na m'n eisprong en dan weer starten zodra ik ongesteld word of kan ik blijven doorslikken???

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Je moet het zeker 6 tot 8 weken slikken voordat het effect heeft, dus gewoon doorslikken. In Dusseldorf moet je doorslikken tot een positieve test, dus ik zou gewoon slikken.

5. mariska11

mariska11 Bekend lid

26 apr 2011
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Kiekse!!

Deel Deze Pagina