Hoi meiden, Iemand ervaring met een tweede kindje als sterrenkijker! Ben nu 33 weken zwanger van de tweede, en de verloskundige voelde vorige week hoe het kindje lag. Ze wist bijna zeker dat het een sterrenkijker was.. Had zelf al een vermoeden dat het wat anders lag, aangezien ik veel ''achterin'' voel bewegen ipv ''voorin''! Ik heb al veel gelezen over eerste kindjes als sterrenkijker, en daar word je niet altijd vrolijk van.. Ben nu dus heel benieuwd hoe het gaat als je van een tweede bevalt.. Word het dan alsnog een keizersnede / vacuum? Kon je daar van tevoren voor kiezen? Zie er zo vreselijk tegenop hierdoor..terwijl de eerste ingeleide bevalling in 5 uur gedaan was! Groetjes en alvast bedankt voor jullie reactie..
Ik dacht dat het kindje pas vlak voor de bevalling zijn definitieve houding aannam. Vroeg namelijk tijdens het strippen (de dag voor de bevalling) of de vk kon voelen hoe de Matthijs lag. Kon ze toen nog niets van zeggen omdat dat nog kon veranderen.. Zou me er nog maar niet te druk om maken hoor!
Ik heb ook altijd begrepen dat ze pas tijdens de bevalling kunnen zien of je kind een sterrekijker is Aangezien het vantevoren nog alle kanten op kan draaien. Hier was mijn zoon ook een sterrekijker. En ja..de bevalling was neit de makkelijkste. Weet niet of er dan verschil is bij een tweede bevalling.
Hier lagen alle 3 mijn kids als sterrenkijkers. Van de 1e ben ik via een ks bevallen omdat ze daar bij 9cm achterkwamen dat ze niet door mijn bekken paste. En bij de 2e ben ik gewoon bevallen, en de 3e is ook via een ks gekomen. Er zijn meiden die wel gewoon bevallen van een sterrenkijker, misschien eens overleggen met je vk wat je kunt doen.
Nou, het kindje is al gedeeltelijk ingedaald! Dus het is niet perse aannemelijk dat het nog anders gaat liggen! (Wat ik natuurlijk wel HEEL ERG hoop!)
Had je bij de 3e bevalling een geplande keizersnede?? Of weer pas op het laatst besloten? Moet sowieso al in het ziekenhuis bevallen waarschijnlijk, omdat mijn bloeddruk aan het stijgen is.. (net als bij de eerste).. maar zie er dus erg tegenop om het eerst zo te proberen, en dat het dan alsnog een keizersnede kan worden, terwijl dit van tevoren al bekend is dat het kindje verkeerd ligt!!
Wil je even moed inpraten Hier een sterrenkijkertje (3e kindje) en het was de beste bevalling van allemaal! Bij de andere twee deed ik ruim een uur over het persen en deze keer had ik haar er met 6 minuten persen uit!! De pijn was niet echt lekker (..), maar ik ben in het ziekenhuis bevallen (ingeleide bevalling) en heb dit goed kunnen doorstaan door zo'n pompje (pijnstilling). En i.d.d je moet nog een aantal weken, hij/zij kan nog alle kanten op!
Op het eind van de bevalling maken kinderen een laatste draai. En in die draai wordt bepaald of het een sterrenkijker is of niet. In het ziekenhuis vertelden ze ons dat ze het aan het ruggetje van het kind kunnen zien welke kant ze op gaan draaien. Mijn 1e bevalling was een sterrenkijker wat resulteerde in mislukte vacuum tot drie keer toe en toen een keizersnede. Mijn 2e bevalling bleef spannend tot aan de draai toe, maar meneer bleek gelukkig niet zo eigenwijs als zijn broer en is de goede kant op gedraaid. Maar elke verloskundige of gynaecoloog zal er weer een andere visie op na houden. Succes in ieder geval!
Dat is idd een fijn verhaal! Thanks.. word ik weer wat vrolijker van.. Dat pompje heb ik ook gehad bij de eerste, die vraag ik nu zeker weer! Wist jij van tevoren dat het een sterrenkijkertje was? Ennu...als hij een stukje is ingedaald, is draaien toch erg lastig?
Hier voelde de verloskundige het idd ook aan het ruggetje, en omdat het kindje al wat ingedaald is, kon ze dat zeggen! Maar goed, als ik jullie zo begrijp kan het dus nog prima draaien!
Tijdens de feitelijke uitdrijving bij de bevalling, draait een kindje vaak nog om z'n as als hij/zij verkeerd ligt.
Eva was een sterrenkijkertje, maar tijdens het persen is ze nog gedraaid. Ik moest op de baarkruk zodat ze kon draaien en dat is gelukt! De laatste cm's ontsluiting waren zwaar doordat haar achterhoofd dus heel erg naar achteren duwde en dat gaf persdrang. Het persen ging prima en ze is dus met een 'gewone' ligging geboren.
Mijn meisje was ook een sterrenkijkertje, en is in 25 minuten geboren (na úren weeën en inleiding enzo.. ). Heb wel een knip gehad, maar 't was verder wel te doen. Hebben wel een fundusexpressie gedaan omdat ik haar 't bochtje niet om kreeg, maar dat had meer te maken met 2 nachten niet slapen dan dat het niet paste ofzo. Heb trouwens niet eens gewacht op persweeën, want ik was zo flauw van die pijn!! Kind moest er gewoon zo snel mogelijk uit, en da's dus ook gelukt Kreeg bij de nacontrole van de gyn te horen dat het vaker gebeurt als een bevalling begint met gebroken vliezen trouwens, weet niet of dat klopt.. Maar 't hoeft dus niet bij een volgende weer te gebeuren..
Hier begon de bevalling neit met gebroken vliezen....om 03 uur begonnen de weeen en 's morgens om 11 uur zijn de vliezen pas gebroken.... TSja...die pers weeen....heb ze 2,5 moeten weg puffen.....
Pff..2.5 uur persweeen wegpuffen schijnt geen pretje te zijn! Ik weet helemaal niet wat persdrang / persweeen zijn / is. Kreeg ze helaas niet.., dus 1.5 uur op gewone weeen geperst, toen een knip. Schijnt dat je met een sterrenkijkertje wel sneller persdrang krijgt dus? Moet trouwens onverwachts vanavond naar de VK.. Ze belde gister dat ze na vorige week mn bloeddruk toch niet vertrouwde! Bah, ben me toch zenuwachtig, en dat is al helemaal niet goed voor de bloeddruk natuurlijk!
Ruben was een sterrekijkertje en moest uiteindelijk met vacuum een handje geholpen worden. Pas tijdens de bevalling zag de gyn dat ie onderste boven lag. Hoorde vorige week op een voorlichtingsavond in het ziekenhuis dat de tweede vaak gemakkelijker komt en dat dan een sterrekijkertje er ook vlotter uit kan komen.
Hier was de eerste een sterrenkijker. Kreeg ik pas na 1,5 uur persen te horen... Dus kon me er vantevoren niet druk over maken. Uiteindelijk een knip en toen is mijn dochter geboren. Bevalling vond ik goed te doen. Inderdaad redelijk vroeg persweeën, dat is wel vervelend. Ik zou me er niet te veel druk om maken.
Hier was ons tweede kindje ook een sterrenkijkertje, maar daar kun je (voor zover als mij verteld is) pas tijdens de bevalling achter komen.... Tot die tijd heeft je kindje nog de mogelijkheid om te draaien. Ze kwamen er dus ook pas bij de bevalling achter, omdat ik al vroeg ( 7cm) persdrang had. Ze hebben toen een echo apparaat gepakt en daarop was te zien dat ze een sterrenkijker was. Ik ben afgelopen week bevallen van nr 3, maar moet zeggen dat de bevalling van onze dochter -die sterrenkijker- het makkelijkst was! Dus ik zou me niet te druk maken.........