Hier ook slechte ervaring met ruggenprik.Veel pijn doordat ze verkeerd prikten(ook tegen zenuw aan)Uiteindelijk niks aan gehad,en maanden last gehad(nu nog)Waarschijnlijk een beschadigde zenuw!Ze zeiden dat 2 op de 100 mislukken.
Ik heb er hele goede ervaringen mee, vind het een openbaring, echt waar! Wat een genot om na die uren weeen eindelijk weer op adem te kunnen komen! Nu ligt ie alweer klaar
Ik ben als de dood voor prikken en pijn. Ondanks dat ik een hele hoge pijngrens heb. Ben dan ook erg blij jullie vooral positieve verhalen te lezen over een ruggenprik. Dat stelt me wat meer gerust. Helemaal pijn vrij zal het niet worden dat weet ik ook wel maar iedere verlichting is welkom!
Bij mij sloeg het niet goed aan. Ik kreeg een ruggenprik, dit hielp ongeveer een half uur, daarna was 1 kant niet meer verdoofd en had ik weer heftige pijn. Shot erbij gekregen, hielp wederom maar een half uur, toen weer heftige pijn en uiteindelijk heb ik morfine gekregen. Bij mij werkte ie dus niet goed, maar ze zeggen dat ze hem wel goed gezet hadden...
Ik vond de ruggenprik GEWELDIG! Mijn bevalling is opgewekt en na een aantal uren weeen opgevangen te hebben kon ik het gewoon niet meer.....De verloskundige zei tegen me " het is toch echt verstandig om iets van pijnbestrijding te nemen. Ik helemaal uitgeput ok doe maar.......En toen......HEERLIJK....nou ja.....het was echt een enorme verlichting. De rest van de bevalling was echt een makkie. Toen de persweeen begonnen heb ik een half uurtje geperst toen 1 knip en hij was er. Ik zou het ECHT aanraden... Succes met wat komen gaat
hier een slechte ervaring.. was ook niet goed gezet, een helft was een halfuurtje verdoofd en de andere helft helemaal niet. Ik kreeg 2x een shot erbij maar dit werkte ook maar een halfuurtje aan 1 kant. Ik moest tijdens de ontsluitingsfase op mijn zij blijven liggen, maar toen ik moest gaan persen mocht ik wel op mijn rug draaien en toen leek het alsof de prik ineens werkte. Ik voelde helemaal niks meer, geen persweeen, ik had geen idee hoe ik moest persen. Ik zou het geloof ik niet nog een keer doen die prik, maar voor de pethidine gaan.
Hier ook een ruggeprik gehad voor een ks. Ze hebben geprobeerd om me in te leiden maar dan op halve dosis ivm dysmatuur kindje. Bij elke rommeling in mijn bm dipte de hartslag van ons ukje dus smiddags om half 4 een spoedks. Nou, liever 10 ruggeprikken als 1 infuusprik! Ik vond het heerlijk! Maar ook wel erg raar. Ik lag daar vastgesnoerd op de operatietafel maar voelde dat ze sneden, knipte, duwden en trokken... maar dat alles deed ook weer helemaal geen pijn... heel vreemd! Was zelfs bang om van de tafel af te vallen (ik voelde niet dat ik lag vastgesnoerd ) Savonds kwam het gevoel weer een beetje terug (erg raar als je je benen niet kan bewegen) Wel iets last van hoofdpijn gehad maar verder niets!
Die verdoving die je eerst krijgt is idd peanuts, gewoon een scherp prikje maar thats it. Ik had na een uur of tien ween maar 4 cm ontsluiting en wilde naar het ziekenhuis voor pijnbestrijding. De anesthesist besloot toen om een ruggenprik te zetten, iets waar ik altijd doodsbang voor was geweest maar dat kon me nu even niet schelen. Man oh man wat deden die weeën een pijn. Dus de anestehsist proberen om die prik te geven, en dat terwijl je stil moet blijven zitten terwijl je een wee hebt wat een HEL! Dus ik dacht oh god nu komt ie vreselijke pijn van die prik...nou pfffffffffffff nog big deal je voelt bijna niks! Ik weet nog dat ik dacht oooooh nu is die pijn bijna voorbij....maar nee hoor, drie keer geprobeerd maar het lukte gewoon niet, hij kwam er niet langs! Dus geen ruggeprik voor mij. Wel de lasten niet de lusten
Bij mij ligt ie nu weer klaar, maar of ik er gebruik van maak is een ander verhaal. Heb bij de oudste ruim 50 uur weeen gehad en toen een ruggeprik...nou kan je vertellen, wat een GENOT! Ik kon weer ademen, had weer zuurstof in mijn hersenen en kon weer praten. Weet nog dat ik zei: wat is de zuurstof hier lekker fris: KOEKOEK Alleen al het idee dat die gekke prik klaar ligt, geeft me al rust!
Ik heb bij mijn dochter een ruggenprik gekregen. Door foute inschatting van de VK van de ontsluiting bleken we na een heftige nacht nog maar heel erg aan het begin te zitten in plaats van aan het eind. Dus doorgestuurd naar het ZKH voor weeenopwekkers en een ruggeprik. Een uur voor de ruggenprik werden mijn vliezen gebroken en toen brak de hel los. Een uur bijna onafgebroken (rug)weeen die niet op te vangen waren. Toen eindelijk na een uur de ruggeprik was gezet en die eindelijk begon te werken was dat een enorme opluchting. De ontsluiting vorderde vervolgens nog steeds maar langzaam maar dit was verder wel pijnloos en dat was dan wel weer lekker. Toen er wel volledige ontsluiting was kwam er geen persdrang, na ruim 3 uur zonder persdrang werd besloten dat we dan maar zonder moesten gaan persen. Toen bleek het niet goed te gaan met mij en mijn dochter en moest de gyn er met spoed aan te pas komen. Onze dochter is uiteindelijk geboren met vacuumverlossing en fundusexpressie (3 verpleegkundigen die met volle kracht mijn dochter de buik uit duwen terwijl de gyn met een vacuumpomp mijn dochter eruit trekt). Wat mij betreft dat nooit weer! Ruggenprik kan dus een enorme verlichting geven van de pijn tijdens de ontsluiting, maar kan ook zeker nadelige gevolgen hebben voor de uitdrijvingsfase. Daarom zou ik bij een eventuele 2e bevalling liever niet nogmaals een ruggenprik krijgen