Hai even een vies verhaal! Ik heb op mijn grote teen een kalknagel en die blijft terugkomen. Heb ook aan die voet vaak last van schimmel.. (lees schilverigehuid met jeuk) Mijn andere voet is brandschoon zo bizar. Nu wil ik er erg graag van af maar wat helpt nu echt wie heeft de goude tip?
Dichtsmeren met nagellak en dat een paar weken volhouden. Vraag me niet wat het precies doet, heeft geloof ik met zuurstof te maken, maar het werkt wel.
Ik geloof dat je bij de drogist een spulletje kan kopen wat je er op smeert als nagellak, heb gehoord dat het prima werkt.
nagellak doe ik al maar dat ziet er niet uit op zo'n gebobelde nagel.. en heeft ook geen effect.. en middeltjes van de apotheek al diverse gehaald en zie zijn ook zo mega duur helaas!
Naar de pedicure gaan. Ik ben zelf pedicure en nooit dicht smeren met nagellak, wordt het alleen maar erger van sterker nog je nagels gaan echt kapot worden heel broos en poreus als je je nagellak er te lang op zit. als mensen met kalknagels/ mycose nagels hier komen ga ik er juist meestal als eerste een laagje afhalen met fresen en dan gaan behandelen met schimmeldruppels let wel kan jaren duren voor het over is . dus mijn tip ga naar de pedicure en niet met nagellak wordt het echt erger van !
Scholl voor kalknagels, bij de drogist. Heeft bij mij goed geholpen, je moet de eerste weken wel elke dag lakken en elke week vijlen maar daarna wordt het minder.
o oke ik dacht misschien heel stom dat de pedicure niet aan kalknagels wilde komen.. maar misschien is dat wel slim om eens te proberen.. is zo'n behandeling duur?
Volgens mij kun je via de huisarts een middeltje krijgen. Maar weet geen naam misschien iemand anders? Dat is veel beter dan al die dure middeltjes die niet helpen.
hahaha ja ben echt serieus... sorry was nogal direct om het zo te zeggen.. mijn moeder die had ook last van kalknagels vooral dr grote teennagel die was op een gegeven moment zeker een halve cm dik.. ook alles geprobeerd.. alle middeltjes van goedkoop tot duur van zelf kopen tot op recept van ha.. niks hielp goed.. toen heeft de ha me moeder doorverwezen naar t ziekenhuis om dr nagel eruit te laten trekken en er een verse nagel kon groeien... ziet er nu supermooi uit!!!
je kan verschillende dingen doen: - elke dag in een voetenbadje met azijn, kalknagel is een schimmel en houdt niet van zuur. wel langere tijd volhouden maar werkt echt! - bij de huisarts kun je tabletten krijgen voor schimmelnagels, liever geeft de ha dit niet omdat het schadelijk is voor andere organen, je mag het ook maar maximaal 4 maanden slikken en het werkt daarna nog een tijdje door. - voor voetschimmel kun je miconazol halen (antischimmelcreme) bij de drogist of apotheek en dit moet je 2 keer daags smeren tot het weg is en dan nog een paar dagen doorgaan.
Ik heb het al vanaf kleins af aan. Alles geprobeerd, ook pedicure. Niks helpt. Mijn teennagel laten trekken is me toch een stap te ver.
ja en toch is me moeder dolblij ermee.. was wel ff pijnlijk.. maar ze heb er echt wat moois voor terug..
tegenwoordig de mensen die ik zie hebben 9 van de teen minimaal 1 kalknagel. De huisartsen middeltjes zijn er wel moet je wel extreem slechte nagels hebben je krijgt dan een kuur mee en moet na 4 weken terug om bloed te laten prikken op o.a. leverwaarden en vaak wordt het dan niet verlengd is heel aggressief. en laten trekken hoeft niet zo snel hoor. mijn opa heeft al vanaf zijn 20 kalknagels en van alles geprobeerd ook via de huisarts en iedere keer kwam het terug, zijn nagels groeien ook in de dikte niet meer in de lengte dat gebeurd bij de kalknagel op een gegeven moment. nu doen we iedere 3- 4 weken de nagel dun fresen en dan doet hij zelf iedere dag druppelen met een middel voor mycosenagels dit product lever ik hem en hij wisselt dit na 3 maanden af voor een anders oort (2 soorten om en om zeg maar ) en nu na ruim 1, 5 jaar begint de nagel eindelijk weer in de lengte te groeien en ook komt er gezonde nagel tevoorschijn. laten trekken wil niet altijd helpen als je het niet behandeld kan het net zo hard terug komen. maar wij behandelen heel veel mensen met mycose nagels zijn hele dagen aan het ontsmetten !
ahhh eruit laten trekken das wel heel pijnlijk en dan staat dat ook raar in mooie open schoentje van de zomer haha
hahahaha.. ja staat niet zo leuk.. me moeder heeft het in de winter laten doen.. rond november.. dus het zag er in de zomer weer aardig uit .. en nu schaamt ze zich niet meer voor dr voeten en draagt ze dus graag in de zomer open schoentjes.. eerder nooit vanwege de schaamte
medicijnen van de huisarts zijn echt heeeel erg belastend voor je Lever ik heb een olie gekocht bij de kruidvat alleen elke dag smeren smorgens en savonds dat schiet er vaak zo snel bij in