6dpo en nergens last van

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ashleyrachel, 29 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Dames even een vraag,
    Vorige maand gelijk na me ei heel veel last gehad van de aanmaak van progesteron.
    Zere borsten/tepels misselijk hoofdpijn.
    Echter merk ik nu op 6dpo echt helemaal niks.
    Ik heb vermoedelijk de 23e me ei gehad want de 24e was er met de echo een leeg omhulsel te zien.
    De 20 zat er nog een follikel van 14mm
    Voor de rest ma,di,do,vrij toen seks gehad.
    Zou het dus kunnen dat het sowieso al niet raak is omdat ik nu dus
    Totaal geen last heb van de progesteron?
    Of maakt dit geen verschil, vraag me namelijk echt af of de progesteron alleen wordt aangemaakt als er een bevruchting plaats heeft gevonden ?

2. skullie

skullie Lid

22 feb 2017
    45
    0
    6
    NULL
    NULL
    Zwangerschap symptomen kunnen alleen komen na een innesteling want dan pas maak je Hcg aan.

3. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Vraag gaat ook niet over zwangerschap symptomen maar
    Over progestoron 😉

4. Adria27

Adria27 Bekend lid

21 feb 2013
    808
    6
    18
    Vrouw
    maatschappelijk
    candyland
    Stijging van de progesteron is er altijd na de eisprong, of er nu bevruchting heeft plaatsgevonden of niet. Het maakt helemaal geen verschil.
    Elke maand is anders, regelmatig PMS klachten na mijn eisprong gehad (pijnlijke borsten, rommelende darmen e.n.z.) Soms een maandje nergens last van gehad maar wel netjes ongesteld geworden. Pas als er geen eisprong is geweest is er geen stijging van progesteron.

Een stukje geknipt en geplakt:

De ovulatiefase wordt door de luteale fase gevolgd. Deze fase duurt ongeveer 14 dagen, tenzij er bevruchting plaatsvindt, en eindigt vlak voor een menstruatie. In de luteale fase sluit de opengebarsten follikel zich na de eisprong en vormt het ‘gele lichaam' (corpus luteum), dat steeds grotere hoeveelheden progesteron produceert. Het gele lichaam moet de baarmoeder voorbereiden voor het geval er bevruchting plaatsvindt. Het door het gele lichaam geproduceerde progesteron zorgt ervoor dat het baarmoederslijmvlies dikker wordt en zich met vloeistoffen en voedingsstoffen vult als voorbereiding op een eventuele foetus.

Deel Deze Pagina