wie heeft/had ook een hoog anterior placenta?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guusje27, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Dag dames,

Afgelopen week weer een echo gehad en alles was gelukkig helemaal goed!

Alleen las ik dat mijn placenta hoog anterior ligt. Ik wist niet wat dit betekende en heb het ff opgezocht.

Ik weet nu wat het betekend maar ik las ook dat je dan je kindje pas later kan gaan voelen bewegen....

Wie heeft/had dit ook gehad en na hoeveel weken voelde je je kindje bewegen?

Groetjes Guusje

2. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Jup, bij mij stond bij de echo met 12+5 ook op het formulier dat de placenta hoog anterior zit, en dat is met de 20 weken echo nog een keer duidelijk geworden.

Ben vandaag 22 weken, en heb nog niet echt onwijs duidelijke schopjes ofzo gevoeld, maar voel de kleine nu wel af en toe (althans, dat denk ik, ben er nog niet zeker van). Op de laatste echo van 2 weken geleden was ook echt te zien dat de placenta voor de handjes en voetjes lag (kleine lag met 't koppie naar beneden).

Nouwja, liever de kleine wat later voelen dan een placenta die bijvoorbeeld voor de uitgang zit hoor!

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik had het ook. Rond 19 weken begon ik de eerste kleine schopjes te voelen.
    Door de hele zwangerschap voel je de schoppen over het algemeen ook iets minder intens. Maar dat heeft ook zijn voordelen. Ik ben er nog nooit 's nachts van wakker geworden (zoals ik dat zo vaak wel hoor). Dus helemaal prima.

4. Pina82

Pina82 Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.096
    0
    0
    Moederen
    Tussen de bolletjes
    ME TOO!
    placenta anterior betekent gewoon placenta voorzijde/buikwand.
    Echoscopist zei met 15 weken dat ik waarsch met 22 pas iets zou voelen. Ik voelde al duidelijk leven met 18 weken, en die werd met de week sterker.
    Nu met 22 weken, voel je het ook al aan de buitenzijde (mijn vriend ook dus)

Dus meis, lekker allert blijven en pin je niet vast op die 22 weken! Het kan lekker eerder, hoop het voor je het is zo bijzonder en voelt zo gek!!

x Pina

5. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Thanks, we blijven alert, ben zooooo benieuwd!!

6. Superfly

Superfly Actief lid

2 jun 2010
    189
    19
    18
    Vrouw
    Ik heb het ook. Ik voelde het echt duidelijk vanaf 19 weken en dat werd vanaf toen met de week wel duidelijker.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier net zo tot nu toe... ik vond het eerst érg jammer, omdat ik bang was dat ik veel minder beweging zou voelen dan bij de 1e... Maar sinds een paar dagen zijn de bewegingen al een stuk heftiger. Dus het valt nog niet tegen.
    Ook gaf de echoscopiste aan dat ik minder beweging bovenin zou voelen.. nou mooi.. trapjes op je ribben kun je missen als kiespijn :)

8. mama86mama

mama86mama Actief lid

12 dec 2009
    153
    0
    0
    Me 2! de 1e voelde ik met 19 weken (toen had ik het ook) en de 2e (nu dus) voelde ik met ruim 20 weken maar wel meteen dagelijks en duidelijk!

Deel Deze Pagina