Hoi allemaal, ik was afgelopen week bij de gyn voor controle en toen zei hij dat onze baby al de afmetingen & het gewicht heeft van een baby van 36 weken.. dat zou dus betekenen dat ik eigenlijk al 2 weken verder ben? Hij deed ook een inwendige echo waarbij hij de baarmoedermond (of weet ik veel wat ie daar eigenlijk bekeek) had opgemeten, en daar kon hij ook hetzelfde uit opmaken.. vervolgens zei hij doodleuk dat we gewoon de uitgerekende datum (26 juli) aanhouden. wat moet ik hier nou weer mee, loop ik nou 2 weken voor of krijgen we gewoon een dikkerd? en waarom hebben ze dat dan in het begin niet gezien, en ben ik dan nu ook echt langer zwanger of groeit de baby gewoon te snel? beetje veel vragen, ik weet het zijn er mensen met dezelfde ervaringen?
De baby is dan gewoon iets groter als gemiddeld met die termijn, je bent niet opeens langer zwanger. En 'te' snel zal hij vast ook niet groeien, ze hebben gewoon gemiddelde lijstjes en daar zal die net iets boven zitten.
Volgens mij hoeft het ook niet te betekenen dat ie die groeispurt tot het einde door blijft zetten. Misschien trekt het nog bij en eindig je 'gelijk' zeg maar. Als ik jou was zou ik al je vragen eens op papier zetten en morgen gewoon even de verloskundige bellen. Dan weet je het meteen zeker.
Ja dat dacht ik in eerste instantie ook, had ik ook naar gevraagd, maar dit was toch echt anders zei ie.. maar dan hadden ze dat in het begin toch moeten zien bij de allereerste echo? dan hebben ze gewoon verkeerd gerekend, of niet
Nee hoor ze hoeven niet in het begin verkeerd gerekend te hebben, zoals Umm85 al zegt je bent echt niet opeens langer zwanger, je kindje kan in de tussen tijd een groei spurt hebben gehad en zal miss net iets boven het gemiddelde lijntje uit komen .. als je je kindje te groot word dan houden ze echt wel in de gaten en zal je miss ingeleid worden oid .. Het houd dus niet in dat je nu ineens korter zwanger bent Als het echt iets anders zou zijn geweest dan had hij niet gezegd dat je de gewone uitgerekende datum aan kon houden ..
het is zo dat alle baby's tot de 12e a 13e week even hard en groot groeien... daarom is de termijn echo ook altijd rond die tijd... de datum die ze je toen gegeven hebben klopt gewoon, daarna groeien alle babys op hun eigen manier en zo kan het voor komen dat de baby een groeispeurt door maakt en zo komt het ook dat niet elke baby even groot en zwaar geboren wordt..
Hoi Patricia, Hier hetzelfde, ben ruim 31 weken zwanger maar de baby komt qua gewicht en lengte overeen met een baby van 34 weken, 3 weken verschil dus. Hier houden ze ook gewoon de uitgerekende datum aan. Krijg of een flinke baby of hij trekt in de laatste weken nog een beetje bij. Als hij er klaar voor is om geboren te worden dan is het zo. Dus mischien beval je wel te vroeg, dat kan natuurlijk aliijd omdat hij/zij er gewoon klaar voor is. Succes en zou me geen zorgen maken. Liefs
alles is hier genoemd idd.... tot 12-13 weken groeien ze gelijk... daarna in spurt en stops... dus wellicht had je kleintje net een spurt achter de rug en zit ie nu in een "stop"..... Zou iig proberen, om niet van een vroegere bevalling uit te gaan... want dit kan zooooooooo tegen gaan vallen...
Nog maar even een bevestiging van hetgeen hierboven al gezegd wordt Met de groeiecho op 34 weken hadden we ineens een kindje dat volgens de berekeningen van de computer op 37 weken zat. En daarvoor had onze kleine steeds onder de groeicurves gezeten, dus hij/zij heeft gewoon een inhaalspurt gedaan. Schijnt inderdaad vrij normaal te zijn.
niet al teveel aantrekken van die metingen... klopt vaak niet hier zat onze uk ook iedere keer verder in zijn groei, bij iedere echo zeiden ze, hij heeft een groot hoofd, dikke buik en korte benen... uiteindelijk was het niet het geval.. en idd niet er van uit gaan da je vroeger gaat bevallen... ik was 10 dagen overtijd..