Hallo, bij onze verbouwing afgelopen jaar wilde ik graag spoelrandloze toiletten... van Sphinx. Mijn man vond het echter nodig om de goedkope variant van de Hornbach te kopen :x en te installeren. Ik zoek alles goed uit, hij kijkt soms alleen naar de prijs. Maar dit is toch echt een belangrijk iets! Hij moet nu op de blaren zitten, want de toiletten spoelen niet goed door en dus wil ik alsnog andere wc's! Hij gaat maar extra werken Nu roept hij dat al die toiletten slecht doorspoelen, maar in het ziekenhuis waar ik werkte hadden ze goede toiletten en een poetsvrouw die daar werkte was er ook blij mee (weet alleen niet meer welk merk)... Nu wil ik jullie vragen wat jullie ervaringen zijn en welk merk jullie hebben. Mijn voorkeur ligt bij die van Sphinx, dus ik hoop vooral hier meningen/ervaringen over te krijgen. Alvast bedankt!
Ik ken die van Sphinx, hebben 'm zelf niet, maar die zijn echt prima! Wij hebben nu ook wc's waar ik niet tevreden over ben (maar niet rimfree), dus ik ben ook aan het kijken naar iets vervangends Die we nu hebben spoelen echt slecht, een keer ietsje teveel papier en het blijft allemaal al hangen onderin de pot, word er gék van! Echt iedere dag wel prijs, terwijl ons vorige toilet gewoon in 8 jaar tijd nooit verstopt is, dus het ligt echt niet aan ons.
Wij hebben die van spginx, maar pas 3 dagen, dus kan er weinig over zeggen...Ze zitten in ieder geval prima😉
Mijn interesse is ook gewekt door je topic. Er is alleen één klein dingetje... Ik lees overal bij ervaringen dat als mannen zittend plassen, er urine over de buitenkant van de pot stroomt, omdat de rand ontbreekt. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Tip: als je man zo graag goedkoper wilt neem dan Plieger ipv Sphinx. Zijn namelijk exact dezelfde alleen met een andere stempel Mijn vader heeft bij de Sphinx gewerkt en heb er zelf tijdje stage gelopen en met eigen ogen gezien dat ze gewoon op dezelfde wc's, wasbakken etc.. 2 verschillende stempels doen voordat het de oven in gaat.
Wij hebben op onze badkamer de rimfree wc van Villeroy&Boch, type Subway. (Villeroy & Boch Subway 2.0 wandcloset direct flush ceramicplus 5614R0R1) Beneden onlangs gekozen voor een niet rimfree wc van Sphinx, type 355. Qua poetsen is de rimfree V&B een gemak, maar zoals vele al in reviews schrijven... er wordt snel overheen geplast. Niet alleen door mannen die zittend plassen. Ook onze dochters plassen geregeld over het randje heen, met als gevolg dat de plas via de pot aan de buitenzijde op de grond beland ipv in het toilet :x:x We hebben uiteraard met ze geoefend hoe dit te voorkomen. Maar als ze 's nachts half slaapdronken gaan plassen willen ze dit nog wel eens vergeten Dus qua gebruiksgemak zeg ik: neem geen spoelrandloos toilet en qua poetsgemak absoluut wel!!!
wij hebben die aan boord maar weet niet welk merk, kan ook niet kijken nu. Vind ze wel fijn. Alleen een nadeel dat je geen wc-blokje kan ophangen
De reden dat ik het vroeg was omdat mijn zoon een ernstige vorm van hypospadie heeft en zeker tot zijn volgende operatie (als hij 5 jaar is) zittend zal moeten plassen, als operaties mislukken misschien wel levenslang. Maar het hygiënische van dit toilet spreekt me wel enorm aan, zeker met zoveel kinderen als wij hebben (nu 5, 6de onderweg)
Mijn oudste heeft ook hypospadie (gehad) en moet ook zittend plassen. Hij kan wel staand plassen, maar we hebben het hem zittend aangeleerd omdat ik het boenen van de grond zat was. Mijn jongste plast wel staand als ik even niet kijk en mist altijd grrr Ik heb geen ervaring met randloos toilet, maar als je ervoor kiest, zou ik zeker rekening houden met de ondergrond. Als urine eenmaal tussen voegen gaat zitten, krijg je de geur amper weg. Maar misschien komt daar een briljante tip voor voorbij, dus ik lees even mee.
Wat veel reacties al, bedankt! Ze zijn echt wel heel fijn met schoonmaken. We hebben wel een spoelbak van Geberit, met de functie dat je een blokje in de stortbak kan doen (als je het kapje van de knoppen open klapt). Dus geen wc-blokje nodig, want dat vind ik toch smerig (sorry, wc's schoonmaken is niet mijn ding). Hier wordt trouwens nooit over de rand geplast,in het ziekenhuis en die poetsvrouw had hier ook geen problemen hiermee. Je hebt naast de spoelrandloze modelen, ook modellen met een OPEN spoelrand, dan plas je zeker niet over de rand. Zie dit voorbeeld, kies de rim-ex Plieger badkamer producten Als er op geplast en gepoept is kun je er toch iets van zeggen? Wat is de stand van wel en niet goed doorspoelen, haha. Hier is het echt bijna steeds raak dat er wc papier achterblijft of iets ontlasting. Het kolkt teveel in het rond of zo. Hij lijkt qua inrichting echt op de sphinx, maar qua werking is het bagger. Oh echt??? Wat fijn om te weten. Maar als ik dan op de plieger site kijk zie ik geen toilet die op de rimfree van sphinx lijkt.... Maar er staat een foto bij de rimless Deze ziet er naast de sphinx ook mooi uit, maar het merk is niet zo bekend, dus durf ik niet zo. https://www.sanitairsite.nl/laufen-pro-wandcloset-diepspoel-compact-rimless-36-7x49cm-zonder-spoelrand-met-lcc-wit-8209654000001.html
Dat merk ken ik helaas ook niet. Plieger heeft niet altijd alles wat sphinx heeft maar wanneer je zoiets vind kan ik je met zekerheid zeggen dat het uit de spinx fabriek komt alleen dan goedkoper
Ik zou liever voor een duurdere pot gaan dan een sphinx/plieger. Het glazuur hiervan is minder sterk namelijk en dan krijg je al gauw krassen op je glazuur van je gesprekken van je riem of knopen aan je broeken/rokken noem maar op. Maar goed dat is ook maar net hoe toereikend je budget is. We hebben hier boven een goedkope hangen maar die ziet er niet meer uit. Ook in de pot krijg je op Den duur aanslag die er niet meer uit gaat. Wat je ook maar probeert het glazuur is dan gewoon stuk/poreus en je krijgt het niet meer mooi glimmend. Succes met je zoektocht!
Wij hebben zo een toilet van geloof gerbit. Bevalt heel goed, spoelt goed door, geen klachten over! En we hebben inderdaad van die blokjes voor in de spoelbak.
Wij hebben 3 stuks Rimfree van Sphinx Ideaal! Geen last van over de rand plassen van onze 5 kinderen. Ik zou nooit meer anders willen!
Sphinx goedkoop? Het s juist 1 van de dure A merken! Ik ben er wel achter dat Plieger niet hetzelfde is als sphinx met een andere stempel erop, de randlze toiletten zien er echt heel anders uit. Mag ik vragen welk model je hebt? Toevallig de 345? Zie Sphinx Rimfree®
Bij mij moeten alle mannen zittend plassen ( anders mogen ze zelf het toilet geheel schoonmaken) maar herken dat probleem niet. Maar heeft het niet eerder te maken met de leidingen dan de pot? Wij hebben zowel boven als beneden een Sphinx en boven heeft hij door de leidingen en een bepaalde knik ook wel eens last van verstoppingen.