Eten van invloed op gewicht baby?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Druif, 6 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dag dames,

ik heb echt extra veel trek tegenwoordig en eet ook meer. Nu zat ik me opeens af te vragen of dat van invloed zal zijn op de grootte/gewicht van de baby bij geboorte. Of is dat puur erfelijk bepaald?

2. appeltje

appeltje Niet meer actief

Ik weet dat als je teveel suiker eet dat je kindje zwaarder kan worden. Zogenaamde suikerbaby's. Maar als je gezond blijft eten, dan kan het niet veel kwaad lijkt mij. Overigens heb je in het begin van je zwangerschap vaak wat meer trek en later wordt het een stuk minder.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik beken: :oops: Ik heb veel zoetigheid gegeten, maar Justin was een 6 en een half pondertje dus..

4. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb aardig gesnoept en ben dan ook 30 kilo aangekomen. M'n dochter is geboren met 40 weken en 5 dagen, was kerngezond en woog 3620 gram. Moet wel zeggen dat die kilo's er pas de laatste twee maanden snel aan zijn gekomen, daarvoor was het maar weinig. Raad het alleen niet aan om zoveel aan te komen, moet er ook allemaal weer af natuurlijk ;)

5. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    In mijn zwangerschapsboek staat dat het niet zo is dat als jij veel eet dat je een grotere baby krijgt...de baby neemt wat hij nodig heeft...en alles moet er weer af na de bevalling.
    Het klopt bij mij ook....ik eet genoeg en heb de hele dag honger maar mn beeb is klein.

6. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik heb van romy ook best veel zoetigheid gegeten en was 28 kilo gegroeid en ze was maar 47 cm een een krappe 6 pond

7. Niet meer actief

Bij mijn dochterje (1e kindje) had ik ontzettend veel trek in vette dingen :x heb hier ook volop aan toe gegeven :oops: heel mijn zwangerschap door heb ik speklapjes, worsten en bacon gegeten (achteraf wordt ik al misselijk bij de gedachte haha) maar echt veel ook, niet zomaar af en toe wat...dacht ook wel dat mijn kindje dus behoorlijk op gewicht zou zijn, maar ben met bijna 42 weken bevallen en ze was maar 2875 gram en was maar 46 cm lang! bij mijn zoontje (2e kindje) had ik trek in snoep en hartig door elkaar, heb hier in het begin niet aan toegegeven, maar de laatste 4 mnd kon ik me echt niet inhouden, ook weer heel veel vette hartige dingen en daarnaast ook veel suikergoed gegeten, ook hij as maar 2725 gram en 46 cm lang! dus ik denk echt niet dat het invloed heeft!

liefs Pjetje

8. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Teveel suiker is niet goed voor de baby. Tenminste... kan niet goed zijn voor de baby. De een heeft er last van, de ander niet.

Het heeft voornamelijk invloed op je eigen postuur na de zwangerschap. Dus alles wat je extra eet, moet er straks ook weer vanaf!

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Mijn zus heeft 9 maanden gesnackt. En dan ook elke dag. Ze kwam dus meer dan 30 kilo aan en kreeg een 8 ponder.
    Ik ben nu 17 kilo aangekomen, ben gek op fruit en let op wat ik eet. Het geschatte gewicht van ons kindje is 9 tot 9,5 pond.

Ik denk dat als je dus geen suikerziekte oid hebt, het niet heel veel uit zal maken. Toch kies ik zelf het liefste voor de gezonde variant van zwanger zijn.

Deel Deze Pagina