Wie heeft het briljante idee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lionne, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Ik werk in een verzorgingshuis, in de huiskamer met de dementerende ouderen.
    Per 1 september beginnen we een tweede huiskamer. We moeten die ruimte nog geheel inrichten. (Het liefst in ouderwetse stijl, maar zonder dat het op de plaatstelijke kringloop gaat lijken.)
    We hebben te weinig budget om bij bijv. Ikea alles te kopen.
    Op marktplaats heb ik al wel gekeken, maar mensen vragen daar vaak nog de hoofdprijs voor stoelen van 60 jaar terug

Wie heeft er een idee hoe we aan meubels komen voor 10 oudere dames en een oudere heer?

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.661
    1.421
    113
    Facebook hoekjes in de buurt, hier zie ik daar vaak dingen die weg gegeven worden of zelf een oproepje plaatsen daar komen vaak veel reacties op. Of inderdaad kijken bij een kringloop of dorcas winkel ;)

3. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    wij kregen veek van de bewoners zelf, dus misschien familie bellen of ze nog wat meubels over hebben.
    zeker met dementerende dat ze spulletjes herkennen van thuis..

succes ermee!

4. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Bij gratis af te halen kijken op marktplaats!
    Eventueel stoelen die er niet uit zien bruin beitsen met beits van de action?

5. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Zelf een oproepje plaatsen op MP?

6. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Vaak heb je ook weggeefwinkels, je zou ook in de supermarkt een briefje op kunnen hangen

7. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Waarom niet bij de kringloop.... Kun je soms hele mooie dingen halen. Rommelmarkten bij langs gaan.
    Is er geen opslag bij jullie in het verzorgingshuis waar je spulletjes vandaan mag halen?

8. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    idd, kringloop en rommelmarkten, was ook mijn eerste gedacht

9. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Kijk eens op facebook, ja! Vaak zijn er groepjes voor gratis af te halen meubeltjes in jouw stad of dorp. Daar zou je ook een oproep kunnen plaatsen.
    Of hang een briefje op in het verzorgingstehuis of een supermarkt in de buurt!

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier hebben ze de spullen ook allemaal bij de kringloop vandaan gehaald en via bewoners. Bijv bewoners die komen te overlijden. Oude meuk gaat toch vaak naar de kringloop of het vuil. Er zijn ook bedrijven die huizen leeghalen. Die spullen verkopen ze vaak weer en dit zijn vaak ook meubels van ouderen.
    Hier neemt de kringloop de echt oude meubels (als in donker eiken en zo) niet eens meer mee omdat er weinig vraag naar is en er steeds meer aangeboden word.

Misschien eens een kringloop benaderen? Misshien hebben ze wat adressen waar ze oude meubels hebben staan die hun niet meenemen?

en bij een kringloop vind je echt nog mooie en oude dingen tegen een klein prijsje. Hier is de woonkamer van het huis helemaal in oude stijl. Kleedjes op tafel, oude vazen en klokken, meubels enz. Echt alsof je weer een stap terug in de tijd doet. En het voornaamste, de bewoners voelen zich echt helemaal thuis.

11. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja, hier dacht ik ook meteen aan! Toen mijn opa van een gewone kamer naar een extra zorg kamer ging kon hij zijn servieskast niet meer mee nemen, net als zijn extra bijzettafel. Dat het in zo'n huiskamer staat vind ik een leuk en goed idee.

12. topper12

topper12 Niet meer actief

Kun je geen contact opnemen met het plaatselijke huis-aan-huiskrantje? Misschien willen ze er wel een artikel over schrijven en krijg je zo gratis meubels aangeboden.

Ik weet niet of jullie dit al doen, maar dit vond ik zo'n mooi en ontroerend idee: bij mijn oma in het verzorgingstehuis hadden ze in de woonkamer aan een wand alle trouwfoto's van de bewoners ingelijst. Stond superleuk en was ook wel grappig om te zien dat de fotograaf bepaalde decorstukken blijkbaar erg mooi vond :D

O ja: bij mijn oma had elke bewoner ook zijn eigen stoel (meegenomen uit huis) in de woonkamer staan, maar dat zal bij jullie ook vast zo zijn.

13. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Een oproep ophangen op/bij de toegangsdeur? Vaak hebben oudere mensen die er komen wonen wel wat over. Of misschien familie van overleden bewoners die de meubelen graag een nieuw doel geven i.p.v. ze naar de kringloop te brengen. Ik denk dat je dan een eind kunt komen.

Deel Deze Pagina