Hallo Wij willen het huis weer eens onder handen nemen, en we willen graag landelijke stijl Heb al gekeken op internet, en ben gelukig al heel iets wijzer geworden Maar nou heb ik beneden een donkerpaarse muur (+donkerpaarse bank!) en de andere kant van de kamer een witte muur... en voor de rest limegroene accenten En grenen meubels (Zal straks wel ff een foto plaatsen, want denk niet dat mijn beschrijving duidelijk is ) Maar al dat paarse en groene gaat dan weg...maar wat zal ik met de meubels doen? Gewoon oververven of past grenen wel een landelijke stijl? Want aan de ene kant vind ik het wel zonde om mijn grenen eettafel + Stoelen over te verven...de rest (tv kastje en salontafel) vind ik niet erg om over te verven Bekijk bijlage 93049 We hebben gister al verf gehaald voor de slaapkamer (die doen we eerst!) Want daar hadden we nog helemaal niks aan gedaan sinds we hier wonen (in september een jaar!) Alle tips zijn welkom!
Werken met matte muurverf is erg mooi en je meubels verven met klakverf? Mooie klaklijsten langs het plafond? Ik weet natuurlijk niet hoe handig jullie zijn en hoeveel tijd je eraan wilt besteden. groetjes kim
Grenen is toch typisch landelijk?! Dus die zou ik in elk geval zo laten. Je zou het kunnen combineren met wit, bruin-tinten en een accentkleur. Wij hebben voornamelijk teakhouten meubels, gecombineerd met een eikenkleurige vloer, donkerbruine bank- en stoelen en als accentkleur knalroze.
Ja wat vind je landelijk? Franse platteland stijl, met veel wit en brocante, of Engelse landelijke stijl, met veel rood en donker hout? Landelijk is een nogal ruim begrip vind ik zelf.
grenen past prima ik zou de muren met bruin en grijstinten werken en room, wij hebben 3 muren room/gebroken wit en 1 taupkleurige muur, daar zit ook de schoorsteen die is grijs behangen, en stukje onder de schouw is de achterkant zwart (met wit kastje en aquarium) nu hebben wij veel witte meubels, maar met hout/grenen kan het net zo goed.
De paarse muren houden we eerst zo! We hebben voor de witte muren, nou een zandkleur van de Gamma gehaald Die muren zijn nu bijna klaar...en ziet er gelijk een heel stuk warmer uit! En voor de rest nog even met wat meubels schuiven enz...en dan nog even een mooi grenen dressoir zoeken waar de tv op kan staan En er moeten nog rolgordijnen komen...hebben nu van die gele satijnachtige gordijnen Hadden we overgenomen van de vorige bewoners...maar vind ze niet heel erg mooi...dus die moeten er ook maar uit! En dan moeten we maar ff verder zien, hoe en wat!